zondag 25 augustus 2013

Harde Dreun



Wat is harde dreun ..................
nou .... dat is als je de deksel op je neus krijgt en zo als we allen
gemerkt hebben is dat het geval nou deze keer bij mij.
Waar gaat het nou in hemelsnaam over .... vertel het mij maar

Wel is het zo dat ik ook toe moet geven als ik ongelijk krijg en daar houd ik wel van
waar ik achter af gelijk krijgen haat. Maar daar had ik al ergens al opmerkingen geplaatst
en doet mij goed om te zien dat onze meiden U- 18 oranje team in Croatie heel erg goed heeft
gedaan en de halve finale heeft bereikt en die heden dag plaatselijk daar verloor van
een basketball grotland ... Spanje ...

Tjaaaaaaaaaaa ... als zij de finale zondag winnen van Frankrijk ... nou dan is het
sweeeeeeeeeeeeeet clean sweeeeeeeeep .. wat dat landje doet in Europese basketball land
weet niet of jullie het ontgaan is ............ bij de jongens kant hebben ze  bijna alles gewonnen en
bij de meiden al de U-20 en U 16 al in pocket.

Maar meiden ... geweldig gedaan ............. jullie hebben halve finale bereikt maar helaas
die verloren met ruime cijfers van Spanje.
Wees trots op jullie prestatie en weet wel dat er op de laatste dag een wedstrijd te spelen is
en die gaat om een podium plek.

Ik feliciteer jullie allen met deze prestatie en de staf die er om heen zit en de coaches ....
Had ongelijk en daar houd ik wel van ... en jullie presteren en ik ongelijk  krijgen .....
geeft niet het zij zo.

Let wel ........... had daar veel dingen over gezegd en mening  achter gelaten op de
wel befaamde basketball sites der Nederlanden die menen  dat ze echte basketball sites zijn
eeehhh .... hier over later meer.

Ik niet .......... heb er geen verstand van en ben maar een zeikerd.

Weet wel dat ik zei ...........  dat ik ongelijk krijg en jullie onze trots een PODIUM PLEK  ....
gaan veroveren.
Nou op de laatste dag is het zo en zal niet makkelijk gaan tegen Servië
Kom op meiden ... jullie kunnen het .... vergeet die dreun van heden dag  en doe die extra stap naar die podium plek en kom met medaille naar deze trotse land toe.

Maaaaaaaaaaaaaaar ...............  eigenwijs dat ik ben ... en dag mag ik wel op me blog site
deze prestatie en wie wel en wie niet mocht spelen is een keuze ............ elke keuze staat op zich
en respect voor tonen.

Van waar deze dure woorden ............ nou jammer van onze U- 20 meiden ... is opgeofferd
na 3 jaar lang top  4 van Europa ... deze keer maar 9è  .......
en meiden  U- 16 is degradeerde naar de B-divisie waar de keuze is gevallen op aantal speelsters
die zo nodig ervaring moesten maken en minuten  dat heeft wat gekost.

Keuzes des levens en wie ben ik om dat ter discussie te brengen .............. maar is wel opvallen dat
er aantal van de U- 18 team die voorgaande jaren wel mee gingen met U-20 ........... daar veel meer
ervaring op deden en deze keer niet waren in Turkije .. in Samsun ... let wel
3 jaar lang top spelen en net niet de podium halen .. dan zou je zeggen ... deze keer wel en deze meiden vormen de dan onze grote oranje team.

Opmerkelijk wel dat er maar een rotatie werd gespeeld ... was er niet bij en gepraat met velen
en veel gelezen die er waren en daar over nodige info verschaften.

Waar voor ........... voor deze prestatie .......... is een keuze ... kan niet anders zeggen dan
respecteren , maar gaat dat dan ten koste van U- 20  en U- 16 ???????????
zo dat deze meiden klaar gestoomd word voor Rio 2016 ???????????
in welke droom land leven we ????
Is niet behalen van doelen ... wie legt de verantwoording af ?????
eeehh  ...... ergens Verweggistan  9 worden ... is dat een prestatie ?????

Maar natuurlijk is het zo dat de trotse ouders zijn die hun kleine meid na jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren
lang van training naar huis en naar bed brachten en dan de volgende dag  in weer en wind en sneeuw hun kleine meid naar de andere kant van Nederland brachten voor de selectie trainingen
en dan landen en grenzen overschrijden om de kleine meid groot zien worden in de landen
waar onze euro`s veel  meer waard is dan de gemiddelde huishouden in dat land
.................................................

tjaaaaaaaaa  ..... dan heb ik natuurlijk respect voor die ouders van de kleine meiden die nu volwassen
eehhh ... bijna ... volwassen worden en ergens verwegistan een vakantie mogen maken met zon ze
en zwembad onder de noemer van ervaring op doen .............
natuurlijk zijn jullie trots op jullie kleine meid en de rest ook , maar weet wel wat het gekost heeft
maar dan is er logische vraag als er geen prestaties zijn om te vragen ....
waarom we zoveelste geëindigd zijn en al dat geld waard was  en wie er verantwoording af legt
als er gedegradeerd worden.

Maar natuurlijk mogen jullie als ouders trots op jullie kleine meid zijn , want zonder jullie zijn er geen
speelsters die op dit niveau mee kunnen en jullie inbreng is voor geen geld uit te drukken en toch
zeg ik ................. als jullie het wel kunnen veroorloven ... denk wel aan die genen die niet kunnen veroorloven ..... toch .... of zeik ik nou weer.

Als het zo gaat dan vrees ik dat de geld kraan dicht gaat van suiker oompje van de overheid
Nou ... vraag dat maar aan de handbal bond en de meiden daar hoe dat voelt

Ach ... wie ben ik ............
die harde dreun doet effe ..aaaauwwwwwww .... meiden  bij mij ook  maar
morgen voel je er niks meer van en als jullie met  die medaille om jullie nek Schiphol binnen stappen
dan wil ik heel graag ongelijk krijgen.


Door LuluHoops


Geen opmerkingen:

Een reactie posten