zondag 31 januari 2016

GirodiKika ... Jessica de Jong


















Waaaaaaaaaaaaaaat een geweldige  prestatie van meiden U-12-2 team van Den Helder.
Na het lezen van het stukje op de bevriende web site van Lady Legends hoefde ik niet lang na denken en ben naar de link geweest van

www.girodikika.nl/jessica-de-jong

en heb Jesscia gesponsord voor deze tegen prestatie en  uitdaging. Dat meiden U- 12-2  van Den Helder basketball club ... eehhh ... solly ... moet Dozy Den Helder zeggen niet waar.

Ik kon in het stukje niet kunnen achter halen hoelang meiden U-12-2 overgedaan hebben om 922 lege flessen te verzamelen , maar waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat eeeeeeeeen geweldige prestatie.

Coach Karin Bootsma  Jacco Kat   niet te vergeten de ouders van  .... enneeee meiden ...  van uit andere kant van Nederland zeg ik weer geeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeweldige prestatie ne ga zo door.


Het onderstaande stukje is van de link wat ik hier boven vermeld heb en doe ik zekers graag op onze web site plaatsen misschien dat het verder komt en zekers mee delen met onze fan`s.
Zou zeggen klik op die link en ga naar die site waar deze geweldige prestatie van meiden U-12-2 van Den Helder  meer steun krijgen en die steun ook verdienen.




Duizend lege flessen bij Albert Heijn










Kick off flessenactie door meisjes Dozy BV Den Helder
Om vier uur vanmiddag stonden er tientallen boodschappenkarren tjokvol frisdrankflessen geparkeerd voor de ingang van Albert Heijn Schootenplaza. 
Verbaasde blikken van bezoekers aanschouwden het spektakel; “De overblijfselen van een flink feest worden geretourneerd”, zo zou een onoplettende klant het samenvatten. 
De winkelwagentjes vormden echter de kick-off voor een flessenactie voor Kika. Ze werden behendig en netjes op een rij gezet door meisjes van negen tot elf jaar en basketballen bij Dozy BV Den Helder. In twee maanden tijd verzamelden ze honderden flessen voor Kika en vandaag werd de balans opgemaakt.

Feeststemming
‘Als klein meisje ging ik altijd kijken bij basketbal’, zegt Jessica de Jong, ’ik was een grote fan van Linda Moll, ex-topbasketbalster bij de Helderse kampioenenclub en nu coach van deze basketbalsters. ‘Ik ben nog steeds fan. Linda zet zich altijd belangeloos en liefdevol voor anderen in. Nu ook weer voor deze nieuwe generatie kinderen, zodat zij lekker kunnen spelen en sporten. Een feest om te zien.’
De echte feeststemming was er in het winkelcentrum zeker, toen alle flessen waren geteld. In totaal werden 922 flessen geteld en barstte het gejuich los.
‘Dit is een geweldige start van de flessen inzamelingsactie’, benadrukt Jacco Kat, eigenaar van het Albert Heijn filiaal. ‘Dit initiatief ondersteun ik graag. Een actie voor kinderen, dat gedragen wordt door zoveel Helderse kinderen. Daarom stel ik graag mijn emballageautomaat beschikbaar voor deze actie. Vanaf 1 februari kan iedereen die zijn flessen inlevert bij de automaat deze actie voor Kika steunen door op de gele knop te drukken.’

Sponsorfietstocht
Ieder jaar krijgen 500 tot 550 kinderen kanker. Het is de meest voorkomende doodsoorzaak door ziekte bij kinderen. Het overlevingspercentage op dit moment 75 procent; een op de vier kinderen overlijdt. Dit vond Jessica de Jong reden om in actie te komen. Voor het tweede jaar achterelkaar fietst ze de Giro di Kika. ‘Een sponsortocht voor Kika. ‘Met het geld worden nieuwe onderzoeken gefinancierd en worden er vriendelijker behandelingen tegen kinderkanker ontwikkeld’, vat Jessica samen.
‘Eind juni fiets ik als tegenprestatie voor het sponsorgeld, met honderdvijftig anderen, zes dagen door de Dolomieten voor Kika, dat is iedere dag zo’n honderdzestig kilometer.’
‘Hoe mooi en bijna symbolisch is het dat ik duizend kilometer ga fietsen en dat deze meisjes duizend flessen hebben opgehaald voor zieke kinderen!’

Verzamelen
‘Danita, Djula, Joa, Lieke, Maud, Mexx, Mila, Norah, Sylvana, Zoe, jullie ouders, en coach Linda, team van coach Karin Bootsman, Jacco Kat, en medewerkers AH Schootenplaza, allemaal ontzettend bedankt!’
Eerder al verzamelden de jongens van BV Noordkop en hun coach Cindy de Jong flessen voor Kika. ‘Zij was met haar jongens, van zeven tot twaalf jaar oud, de eerste die mijn fietstocht voor Kika met een flessenactie ondersteunde’, zegt Jessica trots. 

Bewaar lege flessen en lever ze bij de automaat in van bij AH Schootenplaza in Den Helder. Druk op de gele knop van de automaat! De actie duurt van 1 februari tot eind mei 2016







Door          LuluHoops 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten