donderdag 30 september 2010

15.000 Turken

Lang geleden dat ik wat met jullie kon delen.
tjaaa ... dat gebeurt met je als je te veel petten op hebt. was beeig met andere beezigheden
om die een invulling te geven. de insiders weten waar ik nu over heb.
als gek de geheele zomer je gebeult en je ding gedaan tussen twee pilonekkes die 20 m van
elkaar lagen en .. goed zo jongen ge mag weer, maar moet ge nog een paar vraagen reeks maken
of kijken af je de regels zo goed kan omschrijven zo als de goeroe`s het willen.

maar zeggen ze wel er bij ach als ge rond de 50 % ligt mag ge ding weer doen.
maar moet wel wachte tot einde van de dag om voor gelezen te hooren dat je naam niet in de almachtigge lap top zit van je goede gabber. die helaas in de kreukels ligt.
beterschap maat. kom weer huppellen met je wapperende manen in de wind , want dames basketball kan je niet missen.
zal maar niet veel zeggen nie waar en moet dus weer paar van die moeilijke vraagen beantwoorden en kijken of de almachtige  intergalaktische diggi pc de softweare deze keer de punten telling goed heeft.
als dat niet zo is ........... dan houd voor deze jonge oude blonde god op.
ik heb geen zin meer er in en de plezier haal ik van me jonge honden die ik 3 x per week
voor ga in de strijd en probeer er iets van te maken.
ach .. heb tot zondag 3 okt. de tijd dus kijken wat ik kan doen.


waar ik wel met jullie wil over hebben is dat ik mijn visie op los wilt gooien op de discussie op de
site van me goede vrienden ibasketball.nl.
ach .. ge komt ook ergens nie waar en af en toe laat ik ook mijn eigenwijze meenning achter.
moet wel zeggen dat ik voorzichtig moet zijn. niet iedereen heeft mijn humor en zeker niet onze goede vriend uit venlo met zijn mooie blonde nep haaren die altijd PERFECKT staan, die nu de nieuwe gevormde
jonge honden die deze bijzondere land gaan regeren een gedoog steunt met zaaligheid en ziel en met verwe.
zou zeggen kom op er de schouders er onder.
zucht ben te optemistisch. laat maar waaien , ik klets maar weer raak.

heb de reakties ook gelezen en ging over de halve finale wed. WK in Istanbul van paar weken terug tussen de turken ... mijn moederland en de basketball mekka ..... hmmmmmm ..zou onze goede blonde vriend uit venlo diet wel een mooie benaming vinden , zal wel niet nie waar.
ik leg het hem wel uit  met een warme hete kruiden thee als hij me op zoekt.
je weet wel de wdstrijd tussen de serven en turkije waar kerem tunceri .. de beste guard die rond roolpt tegenwoordig rond de velden in europa .. op de lijn stond in de laatset 4 sec. van de wed. en de bal veroverde en de winnende scoore maakte en servie verloor.

helaas .............  ja je leest het goed helaas voor servie . ik had graag servie gezien in de finale.
coach ivkovic en zijn jonge honden waar hij al een decenium lang mee beezig is geweest in servie
was de eenige team die de opgefokte amerikaannen een les kon lezen , maar helaas zat turkije dwars zo als velen van ons weten. ik heb die wed. natuurlijk live gezien en ja die beelden is niet herhaald op de turkse tv.
natuurlijk niet , we wonnen en stonden in de finale tegen de basketball groot macht amerika.
dan ga je het feest niet bederven nie waar.

maar de reaktie op de site van mijn goede vrienden ibasketball.nl zijn ook wel trecht vind ik.
de beelden zijn duidelijk en van elke hoek van het veld als je het op neemt , krijg je andere beeld en dus de invalshoek is anders en daar kan je eindeloos over blijven bakkeleien nie waar.
moet wel de groote reus henk pieterse gelijk geven met zijn woorden ... ga zelf maar fluiten
in een hal met 15.000 dolle turken en je ziet het de voet over de lijn is. durf dat maar aan .. dan bent ge een
top scheidsrechter en zien we je terug in de euroleauge of in de nba.
maar waar me om gaat en waarom ik deze zinnen schrijf is dat het erg zuur is als een scheidsrechter een kleine fout maakt op de curuciale mommenten in de wed. en dit is er een van en kost je de finale.
jammer maar de werklijkheid.
leven is hard en je moet verder en ik herhaal weer mijn begin woorden weer. ik had graag servie in de finale gezien. coach ivkovic mag ik zeer graag en zijn visie over basketball. hard werken met de jonge honden
en tijd en energie insteken en geduld hebben. heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeel geduld en die finale
die komt wel en denk heel snel en niet zo ver hier vandaan ..... waar ik nu over heb ...

dat is de prijs vraag van deze onzin verhaal . voor de goede inzenders .. de prijs is een avonde daten met ondergetekende. denk aan lekkel eten en drinken en denk aan belgie waar ik niet ver vandaan woon.

wat ik nog steeds niet gezegd heb waarom ik deze onzin schrijf is de finale wedstrijd zelf waar scheidsrechter
ook maar een mens is en een wed. een wending kan geven nie waar.
wat zien we in de finale twee doorgewinterde wolfen die een jonge hertje uit het kudde in een hoek hebben gedrukt die uit brazilie kwam die een naam heeft van cristiano jesus marhano, die heel erg flitsend uit zag met zijn wapperende maanen in de wind waar onze goereoes ook jaloers op zijn .
deze jonge honden  met zijn naar achteren gekamde met heel veel wax in zijn haar en nette plooi in zijn broek moest op boksen tegen  la monica uit italie en juan carlos artega uit spanje.

waar de turkse toppers tot 07.00 uur in de morgen opbleven na de gewonen wed. tegen servie en ze zwaare wed. tegenmoet zien ga je niet zo met deze wed. om en ik leg deze schuld bij de turkse bonds coach
tanjevic. ik had niet al te veel petten met hem op maar na deze gebeurtenis  al bijna niks meer.
wel respecteer ik  wat hij bereikt heeft . ik heb niks bereikt hij wel. maar je weet dat je tegen de amerikaanen moet , ga je niet feesten gek. wel een beetje maar dan ga je toch wat rusten want je moet de dag er na de finale spelen.
nou die finale was de speel kwartier van la monica en juan carllos in de eerste helft.
en onze jonge hertje uit brazilei die gebombardeerd werd tot de crew chieffffff ..... die was zoek de geheeel wed.  en juan carlos was pissig en floot alles wat een halve maan en een ster droeg op zijn shirt. maar ook al kwa er bloed uit ... er werd niet gereageerd door juan carlos in die eerste helft.

maar dat gaat nie zo maar zei la monica en die floot tegen juan carlos.
dat was de beeld van de finale en onze jonge hertje uit brazilie was nog steeds bambi aan het zoeken
er kwam geen geluid uit zijn omgeving de geheele wed. en de amerikaanse boyzzz of the hood .. die waren de geheele eerste helft beezig om de jonge turkse spelers die nu in nba gaan spelen .. om uit de wed. te halen met trashh tolk. je weet  wel .. met heeeeeeeeel veel woorden  en zeker met een big smile en parel witte tanden en zo de jonge turkse spelers uit de wed. haalden en daar trad tanjevic niet voor op en daar door werd het akelig stil in de hal met 15.00  Turken en juan carlos en la monica  dansend over het geheel veld laag over vloogen.

het is dan zuur om te zien dat de jonge honden van turkije daar met open oogen in traptten en de wed. niet meer een wed. werd en de amerikanen trecht wonnen en ja het is zuur als scheidsrechter anders besslist dan je hoop dat hij besslist.
nee .... jij moet alles doen en de scheidsrechter niet in die situatie brengen dat hij / zij curuciale beslissing niet moet nemen.

En ik denk dat als servie in de finale stond dat de amerikaanen wel een toontje lager gingen zingen
maar tjaaa .... het was niet zo nie waar en moeten we doen met wat we hebben.



Door LuluHoops

Geen opmerkingen:

Een reactie posten