maandag 18 april 2011

Bijzondere Dag

Inderdaad was het een bijzondere dag afgelopen weekeinde in de Topsportcentrum Almere
daar was de eerste nationale rolstoelbasketball dag met alles er op en er aan.
Ikke zou daar ook zijn om deze geeeeeeeweldigge gebeurtenis mee te beleven
en op mijn eigenwijze kijk er op laten schijnen en met jullie mee delen.

Helaas was dat niet zo en kwam kink in de kabel die de goeroes van de bsc roet in de eten gooiden
had wat afspraken staan morgens vroeg en daarna zou ik richting almere vertrekken.
zou het niet dat er bij de comunicatie erg de mist in gegaan zijn en ikke niks van af wist
en ikke werd gebeld op vrijdag avond laat erg laat ...  of ik aub. please ... please ...
niet mijn grijze wapperende mannen in de wind wou gaan vertonen in de play off wedstrijd bij
de JU18 competitie ergens in rijswijk.
Jullie weten dat ik me af en toe vertoon als een freeking zebra die doet net als of die er
beetje verstand van heeft om jonge honden beetje in gareel te kunnen houden
dus moest me nette pak aantrekekn met mijn gouwe ouwe stropdas aan
om vrijdag laat nog bij marleen me excuseren dat ik toch niet kom opdagen daar
in almere.

Dank zij de geweldigge mede collega`s bij de bond heb ik de links doorgekregen
waar de impresies op staan en verslag op staan.
die deel ik dan ook graag met jullie mee. ik heb het gezien en raad jullie ook aan om dat te doen
en mijn dank is groot aan de medewerkers van onze geliefde bond en de web site van
rolstoelbasketbal.nl en goedtv.nl
maar vooral marc de hond  en marleen.
alles staat daar ook of ga als het makkelijk is naar de site van onze geliefde bond
basketball.nl  rest me te zeggen dat het me erg speet dat ik niet na kon komen wat ik beloofd heb
maar ach ..... mijn kunsten als freeeeeeking zebras was noodig ergen anders van daar.






hier sfeerimpressies gemaakt door GoedTV en SBS6 Shownieuws.






VERKERK KAMPIOEN VAN NEDERLAND

GEPLAATST OP 16 April 2011 DOOR Marc
BC Verkerk is landskampioen rolstoelbasketbal geworden! De ploeg uit Zwijndrecht won zaterdagmiddag in het Topsportcentrum Almere met 70-47 gewonnen van Arrows’81. BC Verkerk bleef het hele seizoen ongeslagen. Topscorer van de wedstrijd was Samir El Hamyani van Arrows met 24 punten. Voor Verkerk scoorde Edwin Schalkx 19 punten, gevolgd door zijn teamgenoot Paul Toes met 15 en Inge Huitzing met 12.
De finale was de afsluiting van de eerste Nationale Rolstoelbasketbaldag. Die begon ’s ochtends met een korte rolstoelbasketbalclinic voor een aantal bekende Nederlanders, bijgestaan door spelers van het CTO-rolstoelbasketbalteam dat traint op Papendal. Aansluitende speelden de BN’ers een wedstrijd tegen elkaar. De cast van de populaire tv-serie Oh Oh Cherso nam het in het oranje op tegen een blauw team met o.a. presentator Sebastiaan Labrie, actrice Monique van der Werff, cabaretier/columnist Joep van Deudekom en diens zoon Thijs. Beide teams kregen versterking van een aantal talenten uit het Nederlands rolstoelbasketbalteam, maar het waren de tv-sterren die voor de scores zorgden. Drie scores van Jokertje (Robert) en eentje van Sterretje (Joey) bezorgden het Oh Oh Cherso-team een 8-2 voorsprong, maar Van Deudekom en Labrie lieten dat niet op zich zitten en door een score van Labrie eindigde het duel in gelijke 10-10 stand. De opmerking van Van Deudekom na afloop was veelzeggend: “Als ik volgend jaar weer wordt gevraagd ga ik eerst drie maanden in het krachthonk aan de gewichten hangen. Man, was is dit zwaar voor je armen.”
Daarna volgde de presentatie van de documentaire Doorgaan die filmmaker Tom Poederbach en journalist Thomas Rijsman over het Nederlands rolstoelbasketbalteam op weg naar de Paralympics 2012 in Londen maken. De eerste zeven minuten zijn af. Het resultaat dat werd vertoond in Almere aan het aanwezige publiek is veelbelovend, het is een prachtig visitekaartje geworden, maar om de documentaire af te kunnen maken is geld nodig en daar wordt door alle betrokkenen nu hard naar gezocht. Het is te hopen dat dat lukt, want het Nederlandse rolstoelbasketbal verdient zo’n film. Bondscoach Gertjan van der Linden: “Deze jongens maken veel trainingsuren om hun doelen te verwezenlijken. Dit is gewoon topsport. Klaar.”

Tegelijkertijd werden ook de hyvespagina van het team (www.hyves.nl/rolstoelbasketbal) en de nieuwe website www.rolstoelbasketbal.nl gelanceerd. NBB-voorzitter Francisca Ravestein onderscheidde daarna rolstoelbasketbalfenomeen Rene Martens met de bondsspeld. Een terechte onderscheiding, want Martens was jarenlang een vaste waarde in het Nederlands team en won met Oranje goud bij de Paralympics in Barcelona in 1992. Hij was verguld met zijn onderscheiding. “Deze sport is voor mij de basis geweest voor een groot netwerk en veel sociale contacten. Rolstoelbasketbal heeft me veel gebracht.”

De Nationale Rolstoelbasketbaldag leverde veel publiciteit op voor het rolstoelbasketbal in Nederland. Internationals Marc de Hond en Marc van de Kuilen verschenen donderdag in de Madiwodovrijdagshow, De Hond gaf zaterdagochtend een interview aan het NCRV-radioprogramma Cappuccino en SBS Shownieuws volgde de jongens en meisjes van Oh Oh Cherso in het Topsportcentrum. GoedTV vertoont vanaf zondag beelden van de Nationale Rolstoelbasketbaldag.





Tekst: Ronald van Dam (NBB), Basketball.nl

Fotos: Anita Riemersma, http://www.anitariemersma.nl/





Door LuluHoops

Geen opmerkingen:

Een reactie posten