woensdag 16 december 2009

Avondje Bemmel

Aller eerst mijn welgemeende excusses dat ik heel lang niets van me hebt laten hooren.
dat zijn jullie van me niet gewend , maar ach .... soms is het te veel en moet pas op de plaats maken. zelfs ik kan niet alles.
was blond niet waar en nu oud en grijs aan het woorden.
had han beloofd om mijn visie te geven op de wedstrijd batouwe tegen juglers van twee weken terug , daar in den pitoreske bemmel.

waar de kantine erg gezellig is en om getroverd is nu en de huiselijke sefeer bij de open haard met die lekelle bank en een heerlijke glaas kriekje of een wijntje.
nou met dat iedee in me achter hoofd en had zeker niks te doen thuis ..... zucht .. zucht
stapte ik in me tuf tuf richting bemmel.

natuurlijk me cd wisselaar op 10 waar nederlands beste rockers ... golden earring
erg lekkel klinkt door de luidspeakers was de mood al in de hooge sefeeren.
want er staan twee teams op het veld die voor leven en dood willen strijden.
het is wel een geweldigge compettitie daar in de dames promotie divisie.
waar nu flink aantal dames een treetje terug deden van uit de dames eere divise en zo dat wij
ik in iedere geval wel , van deze dames kan gaan genieten elke week.

geweldig om te zien hoe deze compettitie spannend is. tjaa daar hebben we de groene uilen die kop en schouders boven uit steken en ik heb een afspraak met de guard van groene uilen
dat ze de staetment in lost wat ze tegen me zei van de zomer in Almelo.
ze weet wel waar ik nu over heb.

zo heb je dus de team van batouwe met nieuwe elan en jeugd en de coach die frisse wind door laat waaien daar in bemmel en aan de kant van juglers na de vertrouwede gezichten als liz en kim is ook lotte er bij gekomen. het is voor mij een feest om haar zien spelen rond die velden .

zo gezged en gedaan dus en me tuf tuf die redelijk op tijd was , maar aan gezien de weg werkzaamheden niet op me dom dom in staat ..... wacht die heb ik niet eens ...
dus moest een pitoreske sight seeing door bemmel maken en dat beviel wel moet ik zeggen.
als ik zie dat de bal opgegooid wordt door me twee collega`s is meteen raak en bezieling en harde werken aan de beide kanten is daar.
waar sigrid er meteen 3 punters op los gooit.
maar aan de andere kant is lotte hulshof die niet opgeeft en haar team op sleep touw neemt en toch is daar me collega`s andere mening toe bedeeld en ze krijgt in de korte tijd al 3 fouten op haar naam en is aan jespert ... coach jugglers om die magische tover woorden uit te spreken zo dat de anderen die bezieling over nemen.

waar sigrid effe stagneert is zairah die de draad op pakt en door geeft aan amanda die erg goed buffelt in the paint waar zij erg veel steun krijgt van nina die ontdanks van haar lengte , haar inzicht en ervaring laat spreken.
is zodat de wed. heen en weer gaat en we de rust in gaan met de stand 41-38 voor batouwe.

na de wel verdiende rust is dat juglers die goed uit de kleedkamers komt en door de bezieling van lotte toch nog met die fouten last goed op dreef is en de scoore op haar neemt en de strijd voor gaat . waar sigrid weer lucht heeft gekregen en weergaloos door gaat met afleveren van die 3 punters bommen , van uit haar B-52 bommewerpers lost ze de eene na de andere bommen los van achter de 3 punters lijn en als lotte haar 4 รจ fout krijgt is aan liz aan de jugglers kant die
met haar spitfighter snelle aanvallen op de zwaare B-52`s bommenwerper van sigrid uit voert.

waar jespert nu wel lotte noodig heeft is ze er weer en is de slot fase erg spannend , waar men dus de brood noodige time - outs noodig heeft om de aanval te stoppen.
als je ze niet meer hebt ...... zuchttt jespert ... is lastig als ook lotte hulshoff uit gaat met 5 fouten is toch de koele bommers van sigrid en de inzicht van zairah die deze wedstrijd naar
batouwe toe trekken.
is daar mee de zo veelste overwinnig voor batouwe . wel eentje die erg belangerijk is , want week later komt de andere kandidaat voor de kampioen schap met haar zo veel eere divise speelsters in haar glederen naar bemmel toe. wie zijn dat ... juist de dames van bc shooters.

als ik naar de gonggg luister aan het einde van deze enerverende wedstrijd zie ik op het bord
70-66 voor batouwe en is sigrid voor mij de women of the match.


Batouwe

sigrid - 23
zairah - 17
amanda - 14
nina - 10

Jugglers

lotte - 21
liz - 18
kim - 8
edith - 7

ik bedank de schouts van de beide teams , waar ik deze cijfers mocht gebruiken.
maar natuurlijk is dit ook te zien op de web sites van beide clubs


Door LuluHoops

Geen opmerkingen:

Een reactie posten