vrijdag 3 februari 2012

Sluwe Vos

Tjaaaaaaaaaa .... na wat ik hier onder heb geschreven
is een diepe buiging voor komsu .... buur ... wel op zijn plaats.
De twee geweldigge teams van komsu hebben weer laten zien wat
basketball is en ons de andere buur aan deze kant van de plas een
les gegeven in hoe je een groot basketball natie kan zijn.

Ook al is de land in crissis en lopen de sponsoren wel wat weg
met wrong behalve de goed gekleede arabieren uit de verre warme oosten die
maar niet genoeg krijgen van Panathinakos om ..ach .... met wat zak geld
te smijten als hobby en uit verveling maar iets doen met basketball.
Tjaaaaaaaaa .... had ik maar zo een suiker oom hier in Nederland
Wist ik wel raad mee ... pssssssttt ... effe onder ons .... niks tegen
de fiscus door vertellen.

Woensdag avond was de eerste ontmoeteing in Pireus tussen
de roodhemden van Olympiacos Pireus en Efes Pilsen Istanbul .... eeeeehh
solly gewoonte ... Anadolu Efes.
Waar een gelijk opgaande wedstrijd was de eerste drie kwarten. Dat had te maken met dat Olymliacos wat minder geld te besteden had en Efes ietsjes meer kwaliteit had onder de noemer van shooting forward uit de goede jaren van NBA ... Sasha Vujacic met onder steund door Dusko Savanovic een echte nr. 4 onder de borden vuile werk op knapt voor de big men in the middel Stanko Barac. Maar als aan de andere kant coach Ivkovic spelers als Spanoulis .... Sloukas en mister three pointer van uit hun gennen
alles mee krijgen uit het land waar ze worden geboren ... Lithouwer ...
Martynas Gecevicius ...moet je niet drei kwarten basketballen , maar
tot de laatste fluit signaal van de zoemer en de scheids natuurlijk.

Dat was ook meteen het hele verhaal in de vierde kwart en de roodhemden van Olympiacos speelden degelijk in hun Peace And Friendship Arena In Pireus ... waar toch wel lege plekken waren.
Ben ik niet gewend van komsu om zo lege plekken te zien en zie je dus dat ervaring van elke jaar op top spelen en veel meer van dit soort wedstrijden spelen elke week de doorslag geeft in deze vierde kwart
en won dus roodhemden van Olympiacos met 83 - 65 van Efes.

Niet zo getreurd denk ik bij me zelf als ik terug kom van de training van me eigen team en me jongens woensdag avond laat nog , wanneer ik de uitslag op de ULEB site zie en heel laat nog deze wedstrijd nog een keertje herhaald werd op de tv waar ik dus de tweede helft heb afgegeken
jaaaaaaaaaaa ..... was laat .....
morge is Fenerbahce Ulker aan de beurt in Istanbul waar ze in hun eigen
splinter nieuwe basketball tempel spelen de ... Fenerbahce Ulker Arena
tegen de bijzondere team uit Athene met mooie kleuren van groen als
de verse gras der ongerepte natuur waar de schaaaapiesss en schaaapies bleeeeren en ze rijp worden voor lekker kebab en doner .......
eeeeehhhhh ...... ik word meelig en poeitsch.

Maar is wel een poeitsche team de team van sluwe vos coach Obradovic`s
team Panathinakos .
Ik zit dan klaar met lekker zwarte zee thee uit me iegen dorp vandaan laten overvliegen en wat zie ik in de bom volle Ulker Arena
gelijk kaaaaaboem ... geen geintejs met me en zie in de eerste kwart 24 -9 voor Panathinakos .
Wat een mokker slag zeg ... wat een verdediging . Niemand en maar dan ook niemand staat stil in de defens. De big man in the middel Mike Batiste samen met Romain Sato waar good old Sarunas Jasikevicius alles raak knalt achter de drie punters lijn waar als de twee schutters effe rust krijgen van coach Obradovic
Dimitris Diamantidis en Stratos Perperoglou moe worden.

Dat was eigenlijk het hele verhaal van de treffen tussen deze twee teams in Istanbul waar de verschriklijke sneeuw man alles in zijn greep heeft buiten de kolkende Ulker Arena waar binnen toch warm werd met wat
ongein die naar beneden werden gegooid uit vurustratie.
Die 15 punten werden gestaag opgebouwd en wat Fener ook probeerde was Pnathinakos net iets slimmer en sluwer dan zijn tegenstander en zo liep Fener achte de feiten aan en verloren ze de wedstrijd met 56 -- 77.

Als ik deze zinnen schrijf the day afther en met Mike na praat
is toch de ervaring van een groot basketball naties der goede komsu die
weet wat winnen is en kunnen we als opkomend basketball natie veel leren
van onze komsu aan de andere kant van de plas.
Was me veel vergenoegen om coach Obradovic als een sluwe vos beezig te zien met zijn team en ze zo ver krijgen om de wedstrijd van de eerste sec. van de wed. tot de laatste sec. van de wed. het zelfde te doen waar ze voor getraind hebben.

Kan ik niet coach Obradovic overhalen om naar me clubpie
Efes te komen ....................



Door LuluHoops

Geen opmerkingen:

Een reactie posten