maandag 16 juni 2014

Orange Angels .. Van Deze Planeet





Ook ik wij waren er bij in Amsterdam waar Orange Angels verbeten om geweldige wedstrijd neer te zetten tegen Rusland.
Zo vaak komen dat soort landen niet naar Nederland toe en iedereen was dan ook er bij.
Het was faaaaaaaaaaantastisch daar in de tweede zaal van Sporthallen - Zuid wat dus na Zondag de thuis hal is geworden en met succes.


Dit had al 10 jaar geleden moeten gebeuren volgens mij LuluHoops  waar ik dus zo lang al riep spelen in zo een hal waar opkomst dan van zich laat gelden ach wie is LuluHoops.

Voordat ik mijn kijk op de wed. van Zondag met jullie mee deel effe iets recht zetten zo als echte journalisten dat ook doen als ze naast zitten nou tja.

Ik had in het stukje van hier onder ergens geschreven dat Kourtny naar Portugal was met de U- 20 ploeg  maar zij speelde gewoon met de Orange Angels om tegen Rusland en Kourny geweldige wedstrijd en jij hebt laten zien dat je wel kan of het nou kwam door mijn woord keuzes van hier onder en beetje extra geprikkeld en laten zien aan LuluHoops en ook aan de fan`s gekomen dat LuluHoops ongelijk heeft het zij zo.


Fieke ook voor jou geld ik was daar aan het einde van het parket om te zien wat jou kwaliteiten waren en dat heb jij laten zien en nog maals of het kwam door dat mijn keuze van woorden van hier onder en jij ook extra gestimuleerd werd en laten zien dat LuluHoops ongelijk heeft.

Dit gezegd hebbende

Wie is LuluHoops 
Wat is LuluHoops 
Wat wil LuluHoops 
Wat kan LuluHoops 
Zitten jullie op LuluHoops te wachten 

Is dus gebleken en kreeg tegen wind.

Dat kan allemaal dit is een democratische land en ik kan tegen kritiek hoe hard het ook is en // of ik  over de lijn ben gegaan volgens velen.
Misschien kon het paar dingen anders geformuleerd worden , maar het feit blijft dat door wie dan ook gemaakte keuzes niet het gewenste reusltaat geleverd heeft.

Tot mij komen  andere geluiden  moet ik mijn mond dicht houden  
 kan wel  wachten af.
Toch ...

Het zij zo en gaat LuluHoops maar weer genieten van basketball en doen wat LuluHoops wel goed in is.

Dat is collums maken  met een goede vriend die hart van goud heeft om onze belevenissen van basketball over basketball met basketball  met iedereen te delen die naar LuluHoops wilt luisteren.

Die LuluHoops wilt lezen
Die LuluHoops te woord wilt staan
Die LuluHoops moeite waard vind waar  LuluHoops geen pers muskiet is maar een basketball dier.

Als wie dan ook al 15 jaar heeft getwijfeld aan de integriteit van  LuluHoops  dan hebben een ieder  LuluHoops niet gekend.

Zucht  wat dure woorden.


Maar ik was ook getuige van de geweldige wedstrijd van Orange Angels  tegen Rusland
Waar iedereen scherp was van de bonds coach -assistenten - staff - Orange Angels en wij de fan`s natuurlijk ook die misschien door deze boeeeeee mannn  extra gestimuleerd is  om tegen Rusland geweldige strijd te laten zien.

Beloofd is beloofd  winst was grote bonus geweest maar strijd laten zien was dan van deze kant als prestatie volgende week Zondag kom ik met Appel Taaaaaaaaaaaart Met Slagroom Orange Angels .

Wat zag dan LuluHoops van af het einde van het parket.

Ik zag strakke gezichten voor af aan de wedstrijd waar Orange Angels in liepen aan de kant waar ik zat.
Waar na de plechtigheden nationale himnes werd gezongen en dat A  Cappela 
zong ook LuluHoops  uit volle borst mee  U ook.




De tipp off  is voor Rusland waar  het netje gemist worden en ook Orange Angels  aan de andere kant en is dus het beurt aan Marina Karpunina om het netje te vinden is dus 2- 0 voor Rusland pas op 8.53 in de eerste kwart.

Het ritme is nog niet gevonden bij Orange Angels en het lengte overwicht van Rusland is oooooog ... strelend en daar moeten onze Orange Angels tegen op boxen en is aan geweldige speelster en met daamned mooie oogen  Irina Osipova  die foutief word afgestopt en zij schiet 2 x raak en is het 4-0 run van
de Russen waar het 6-0 word en pas op 7.20 is Natalie ..... die 6- 2 van maakt en dus Orange Angels on the run gelijk.

Onze Orange Angels laten meteen merken wij zijn niet bang voor jullie waar Rusland toch moeite heeft met Orange Angels waar op 2.52 te gaan 10 - 6 is maar voor Rusland.
Dan komt Nadine het parket op en haar debuut maakt in Orange Angels gelijk in den aanval krijgt zij de bal en zij aarzelt niet en flikker een 3- punter in geweldig zo koud op het parket en deze bal durven te nemen en tjazij mist ook 2 x open bal onder het bord het zij zo.



Waar dan Maaike met een harde drive naar de basket met the buzzzer het balletje in legt en zien we 16 - 13 einde eerste kwart en dat is voor Rusland.
Dit smaakt naar meer is mijn gedachtens nu al.
Orange Angels vechten op parket voor elke centimeter ondanks het lengte overwicht en wij met hun mee met onze steun.
Waar ik effe op kijk in de tweede kwart zie ik op 7.17 te gaan nog en het is maar 2 points game 19 - 17 maar voor Rusland.
Wat een wedstrijd emotie en strijd en wilskracht  waar op de helft van de tweede op 5.50 wie anders dan Natalie die een geweldige 3- punter lanceert en wij staan gelijk met de Russen en het is 22- 22 ... zie ik op het bord.


Voor mij ijsszzzzbeeeert de coach van de Russen - Anatoliy Myshkin  kijk hem aan hij kijkt mij aan ik zeg tegen hem -  Homme  Advantage -  waar de reffsss effe niet voor de Orange Angels  zijn. Orange Angels staan gelijk met de Russen en de rest is ach het is nog lang en dan meteen coach Myshkin een time out de eerste van de wedstrijd en waar het al 5- 0 was met fouten tegen Orange Angels  waar is hier home atvantage.





Na de time out komt Russen weer in het spel en op 3.44 neemt Orange Angels een time out en we zien
28 - 22 voor de Russen. Ervaring zal ik maar zeggen weten hoe je moet reageren in dit soort situaties en dat doet Rusland dan ook waar na de time out Marlou een harde drive naar de ring maakt zien we 30 - 24 voor Rusland en zo gaan Orange Angels naar het rust toe als nog 0.10 sec. te gaan is neemt Orange Angels de time out voor de laatste bal in deze helft  waar dat dan eindigt met vrije worpen uit eindelijk gaan wij met 32 - 25 de rust in in voor deel van de Russen dat zegt dan ook dat deze kwart 16 - 12 voor de Russen is.


De tweede helft is dan van dien aard dat Orange Angels als een wesp de Russen stookt en na de 3- punter van de Russen in de derde kwart kreeg op 8.55 Irina Osipova na lang zeuren voor loop overtreding van de refs een T- fout en Tanya schiet 2 x raak en de bal bezit levert ook 2 punten op voor Natalie die at the buzzer 35 - 29 van maakt.

Daar op is alle hek van de dam voor coach Myshkin  die nog meer ijsbeert voor mijn neus.
Coach   het is bloed heet in de hal en u ijsbeert zeker Russische bloed in den aderen wahahahahah en dus de refs tuut ..  ook een T- fout voor de coach van de Russen waar Tanya deze keer maar 1 x raak schiet en is het een ball game 35 - 32 Rusland.


Het momentum  dit soort wedstrijd veel gespeeld hebben en dat is Rusland
 Orange Angels die steken maar als een wesp en Marlou die maakt met een geweldige 3- punter ook gelijk in de wedstrijd en we zien dat 35- 35 is en toch de ervaring van Rusland die net wel die balletjes in flikkeren en dan Marlou weer antwoord met een 3- punter.

Waar we zien dat 41 - 38 is voor Rusland en op 3.08 derde kwart is Chatilla die met een inside score en geweldige assist het assist verzilvert is het maar 1 punt verschil en we zien 41 - 40 voor Rusland en de time out is daar voor
coach Myshkin en veel vuldig gezien na de herstart is dus die ervaring van Rusland die eind stand derde kwart noteert en we zien 49 - 45 voor Rusland.
Wel is zo dat de derde kwart voor Orange Angels is met 20 - 17 daaaaaamned
Orange Angels winnen een kwart van Rusland.
Kom maar met de laatste kwart.


Als dan ook de Russinnen moe worden naast onze Orange Angels zijn de bal verliezen daar begin vierde kwart. Wat een intensiteit - kracht - strijd  dit is basketball van top niveau Women EuroLeague niveau toch  of klets ik nu ook weer onzin uit.

Als ik mijn  hoofd omhoog doe en kijk effe naar het bord  6.44 te spelen en het is 54 - 50 voor Rusland waar deze strijd zo naar climax gaat en is Kourtny die one  and one gaat 58 - 54 noteert waar op 3.13 de geweldig spelende Marina Kuzina met 5 fouten naar de kant gaat en waar Chatilla 2 x raak schiet zien we 60 - 56 die marge maar van een half  en beetje bal bezit afstand hmm is dit dan de ervaring van de Russen wie weet.

Als op 1.35 van het einde waar de Russen 3 x toe de aanvallende rebounds pakken en zo dus Orange Angels geen kans geven om Knockkk Out uit te delen en deze wed. naar zich toe te kunnen trekken is de time out van Orange Angels.
Het word heet adrelanine strijd emotie  waar Marlou op 1.10 te gaan drive maakt en fout mee krijgt is dat zij 2 x raak schiet  time out Rusland we zien   63 - 60 is ook voor Rusland.

Na de time out in de aanval waar de russen klok gebruikten is het schot mis en de rebound is dan in midden waar bal vast situatie is tussen Chatilla en nr. 15  van de Russen  dat is  Nadezhda - Hoop - Grishaeva waar de refs  wel fluiten voor bal vast en op dat moment geeft Grishaeva een dreun aan Chitilla waar ik dat zag van uit hoek waar ik zat en de reff die aan de andere zijde stond zag dat niet.

Tja Chatilla meteen ook een uppperr cutt  bij wijze van en dat zag iedereen waar robbertje gevochten werd en de refs uit eindelijk beide speelsters een T- fout gaven.

Zag ik het anders of zijn zij een FIBA duudeszz.

Wat er over blijft zijn de laatste 10 secondes van deze strijd en bal bezit voor Rusland en waar zij vak kundig dit uit spelen en met een laatste 3 - punter deze wedstrijd beslissen met 68 - 60 voor Rusland dat zegt dan ook laatste kwart is dan met 19 - 15 voor Rusland is.

Het zij zo ik zag strijd vecht lust dus die Appel Taart Met Slagroom komt Zondag naar jullie toe  Orange Angels.


Voor de wedstrijd ik was vroeg in Amsterdam  had ik de kans om kennis te maken met coach Myshkina  hij zat lekker koffie te drinken op het terrasss van de sport cafe en ik lekkel met mijn cola dus vroeg ik hem - wat hij van de wedstrijd verwachte.
Coach Myshkina zei  ik speel niet de speelsters spelen met een glimlach  lekker in midden natuurlijk  maar was wel geweldig moment voor mij om zo met hem te praten.


Na de wedstrijd in de pers confrentie zei hij ook - In Moscow .. word het anders met een toon van met schrik vrij deze tegenstand hadden zij niet verwacht van Orange Angels dat is dus wat ik van maak van uit zijn woorden
Dus Orange Angels  jullie weten wat te wachten staat daar in Moscow.

Orange Angels

Natalie --  14 p - 3 reb 
Marlou -- 14 p - 2 reb
Tanya --   11p - 5 reb 
Chatilla -- 8p - 9 reb - 3 assist
Maaike -- 6p - 2 reb - 2 assist
Kourtny -- 4 p - 4 reb - 1 assist


Rusland 

Marina Kuzina -- 18p - 3 reb
Evgenia Belyakova -- 13 p - 13 reb -3 assist
Marina Karpunina -- 12 p - 3 reb
Irina Osipova -- 12 p -11 reb - 4 assist
Nadezhda Grishaeva --  7p -7 reb 

Na de wedstrijd had ik op het parket korte intermezzzzoo met bonds coach
coach Van Veen waar voor mijn dank voor zijn tijd en alle dank voor iedereen voor hun inzet en hulp
voor onze web blog.



LuluHoops -- eeehh coach Van Veen  Orange Angels hebben verloren met een geweldige spel en inzet van groot Rusland vertel wat nu door u heen gaat
Coach Van Veen -- wanneer nu na de afloop of tijdens de wed.
LuluHoops -- nou begin eens van af het begin zou ik zeggen als ik vrij mag zijn om zo te formuleren
Coach Van Veen -- tja denk wel dat Orange Angels aardig aan de tacktiek gehouden hebben
daar ben ik wel best tevreden over  paar keer komen we op achter stand en wij knokken ons goed terug en ben wel tevreden hoe Orange Angels gedaan hebben.
LuluHoops -- had u het wel verwacht dat Orange Angels groot Rusland zo lastig zoude maken hier in onze eigen huis ....
Coach Van Veen -- hmm jaaa ben ik niet zo erg mee bezig  wel ben ik bezig  hoe willen wij spelen  ik vond dat wij tegen Zweden slap speelden  wat ik gevraagd heb is dus enthousiasme  en werk lust wat ik ook terug zag van Orange Angels en zo redelijk wat kan bereiken zo als jij ook zag  toch
LuluHoops -- wat ik zag  geen mysterie  dat we toch tikkeltje te kort kwamen onder de borden 
Coach Van Veen -- ja zekers  dat weet iedereen van te voren al en zij zijn stuk groter dan wij 
LuluHoops -- inderdaad .. het lengte overwicht 
Coach Van Veen -- yeppp  zij hebben dat en dan valt het niet mee om tegen op  te knokken  vind wel dat we erg goed gedaan hebben en moeten hier vertrouwen uit putten tegen Zweden 
LuluHoops -- in de laatste fase van de wed. tot 3 x toe geven we aanvallende rebounds weg voor Rusland en dus blijven zij in bal bezit wat dacht u toen 
Coach Van Veen -- je weet hoe belangrijk is om die rebounds te pakken balen dat de rebounds niet gepakt worden van af de kant kan je er weinig aan doen hoor  Orange Angels in het veld  op parket moeten het doen dus
LuluHoops -- het robbertje vechten van Chitilla en Nadezhda van Russen  was u daar mee eens dat allebei de speelsters een T- fout kregen
Coach Van Veen -- kijk ik vroeg aan de scheidsen wat er aan d ehand was en zij zeiden tegen mij dat Chitilla als eerste sloeg
LuluHoops -- nou ik ben geen FIBA duuudeddd  maar waar ik zat had ik een andere kijk hoek en gebeurde ook voor mij  neusik zag dat nr.15 van de Russen als eerste duw gaf en pas daarna een reaktie kwam van Chatilla niet goed te praten natuurlijk  maar het zij zo 
Coach Van Veen -- hmm ik heb het niet gezien dat Chatilla tik gaf maar wel gezien dat nr. 15 wel duw gaf.
LuluHoops -- het zij zo  beslissing van de FIBA duuudedssss bent u wel tevreden over de hal hier en de ambiance
Coach Van Veen -- het is mooier en leuker dan dat we van te voren gedacht hadden wel een idee van gehad om hoe er uit gaat zien maar dit is fantastisch  en het helpt ook hoe we spelen en het publiek blijft dan ook lekker in spel en fantastico
LuluHoops -- is dit dan zo van Zweden wij wachten jullie op 
Coach Van Veen -- het is wel het idee natuurlijk  zo als wij nu gespeeld hebben zo willen wij ook zijn dus kom maar op 
LuluHoops -- nu een persoonlijke vraag als u niet erg vind bent u boos op mij dat ik negatief ben en kritisch ben op me web blog
Coach Van Veen -- kan er niks mee en maakt mij niet zo veel uit  al die jaren dat ik coachen ben krijg je zo veel kritiek en zo veel aan en opmerkingen en tja kennelijk hoort het bij de job die ik heb
LuluHoops -- was niet de bedoeling om iemand aan te vallen  kritische ben ik wel maar was niet negatief bedoeld 
Coach Van Veen -- eeehhhhh als jij zegt  dat de twee Orange Angels niet veel kunnen   weet ik niet of dat kritisch of zo ik denk deze Orange Angels zijn vrij jong  hebben hun leven nog voor zich  ik denk wel dat ze wel kunnen spelen 
LuluHoops -- had ik het dan anders moeten formuleren misschien 
Coach Van Veen -- hmm jaaaaa  dat had misschien voor Orange Angels beter geweest en maakt mij niks uit natuurlijk.
LuluHoops -- hmm ok. iets anders dan  ik had ook op me web blog geschreven dat als vandaag geweldige strijd  leveren is  volgende week kom ik dan met Appel Taart Met Slagroom  wahaha had u dat ook gelezen
Coach Van Veen -- eeheehh wahahah  neeeeuuuu 
LuluHoops -- nou dan  na deze strijd en inzet gezien hebbende  maakt beloofde schuld nie waar en dus volgende week lekers
Coach Van  Veen -- wahahahhahah  ok.
LuluHoops -- dank u voor uw tijd
Coach Van Veen -- graag gedaan




Door LuluHoops





Geen opmerkingen:

Een reactie posten