donderdag 2 oktober 2014

BasCat .... Milica Or Anna






Permalink voor ingesloten afbeelding


Niceee picture is from the twitter account of Turkish Basketb. Fed.
twitter.com/TBForgtr

All the nice photo`s are from the web site of
www.fiba.com

Mooie affiche hier boven.

De dag na de poules wedstrijden
De dag van de tussen ronde
De dag van de 2 è ronde
De dag van ... Is het Europa ... of Americaaaaaaa
De dag van .. als de 4 Europese landen hun 2 è ronde wedstrijden winnen

Daaaaan zou dus Europa als continent met 6 landen in de kwart finale zitten.

Helaas door prive redenen was niet thuis om de eerste wed. van de dag LIVE te zien
Dat was de wedstrijd tussen Canada tegen Czech Republic en daar speelt good old
Petra Kulichova waarschijnlijk haar laatste interland wedstrijd voor haar land.

We ..... weten dat Canada bezig is met een plan van 13 jaar en we weten waar toe zij in staat zijn
gezien zij stuipen op het lijf jaagden aan de Turken en zekers aan de mooie meiden  van Servie.
Is er dan iets  van verrassssingggggggggg ..... ook  in deze WK. ???? vraag ik me nog steeds af
en wanneer komt het.

Maar Canada begint goed aan deze  wedstrijd  en Canada scoort 22 punten in de eerste kwart
en winnen ze die met 22 - 13 ...
Canada scooorttt weer 22 punten in de tweede kwart ... daaaaamendddd .. en winnen die met 22 - 19
en dus gaan we met 44 -- 32 de rust in ...
Verrrrassssingggggggggg ... in de maak .... wie weet en de derde kwart scooooooort Canada 21 punten
maar Czechhhhhhhhhhh  ... scooort 23 punten  ... mooi maar niet genoeg om marge te verkleinen
dus gaan we met 10 punten verschil de laatste kwart in met 65 --  55 voor Canada.
Wat gebeurt dan in de laatste kwart .... nou Canada gaat gewoon verder waar ze mee bezig waren en
dat is scoren en zij maken gehakt  van Czech Rep. en winnen deze kwart met 26 -  16 en zo deze
belangrijke wed. met 91 -- 71 en zijn door naar de Kwart Finales as. Vrijdag.

Hadden wij zien aankomen .... wie weet .. verrrassinggggg ... Jaaaaaaaaaaaaaa ...... de vruchten van
13 jaar investeren en gebalanceerde team neer zetten en onder staande foto zegt genoeg van
Kulichova.

13 Petra KULICHOVÁ (Czech Republic)


13 Petra KULICHOVÁ (Czech Republic)



Eeeeeeeeeeeeeeeeehhhhhh ......


Dan was de beurt aan de volgende wedstrijden in de na middag die bijna tegelijker tijd begon
Frankrijk tegen Brazilie en wat later  Belarus tegen China.
Nou had ik wat pech ... want de Turkse sport zender zond de WK Voleybal wedstrijd van de
Turkse dames team die ook bezig is in Italie.

Dus was ik weer LIVE .... verbannen naar de Franse Tv zender ... Sport Plus ..Direct Tv.
Juuuuuust jaaaaaaaaa ... met mijn mooie Frans die ik niet verschteeeeeeeeeen .....

Maar er is maar een taal en dat is basketball nie waar en zo gezegd  gedaan de eerste kwart daar
tussen Frankrijk en Brazilie begon keeeeei hard waar Brazilie  hard van leer trok en daar wisten
Dumerc en Gruda geen raad mee en Brazilie ... die kon niet geloven dat ze makkelijk mee konden
waar onder de borden alle ballen voor Brazilie was en meteen in de eerste 40 secondes van deze wedstrijd
kreeg de Braziliaanse speelster en de center waar Brazilie .... Erika  Souza .... moest van hebben ... tuuuuuutttt ... tuuuuuuuuuuutt
en tuuuuuuuuuuuuuuuuttt in 2 aanvallen meteen 2 fouten aangesmeerd ....

Heeeeeeeeee .. freeeeeeeking zebra aan jong blonde dingetjeeee met paaaaaaaaaarde staaartje
ga .. ergens anders vervelen .. Silll .. Veuuu ..... Plaaaittteee ... of zo iets.

Wat doe zij hier met fluit in haar mond wat ze niet kan blazen en als ze dat doet ....
Eeeeeeeee..... laat maar .. ik dwaal weer af .... en dus is de eerste kwart voor Frankrijk met .....
12 - 10 ..... eehhhh zijn we de Minis van de week wedstrijd aan het kijken .....
Neeeeuuuu ... dit is een belangrijke  wedstrijd voor de kwart finales

Dus komt dan Frankrijk met schrik vrij en in de wedstrijd waar de tweede kwart 14 - 5
voor Frankrijk is en daar verliest Brazilie de controle en de rest van de wedstrijd word door
Frankrijk met ervaring en op de juiste momenten goed spel uit gespeeld waar de fouten last
van Brazilie hun breken waar de derde kwart aardig is met 19 - 15 voor Frankrijk en de vierde kwart
dan 18 - 16 voor Brazilie is en dus wint Frankrijk met 61 - 48 en dus de kwart finalist nummer
2 is.

Helaas was de andere wedstrijd tussen Belarus tegen China niet live te vinden in welke kanaal dan ook
met mijn satalliet ontvanger ....... dus me oude lapppp top ... deed zijn naam waar en dus
keek ik die wedstrijd van af de tweede helft met de andere oog op me lap top via de stream.

Ik had het over verasssingggggen .... en die kwam hier in deze  wedstrijd.
Ik had hier onder ook al vermeld in de andere stukje .. dat China in de poule wed. tegen Servie
erg goed deed en de bijna verrassing was er net niet en verloren dag eerder maar met 2 punten verschil.
De Belarus ploeg was goed op dreef tot dus ver in de poules wedstrijden en als 2 achter regerend
Europees Kampioen ... Spanje dus .... zekerder van hun zaak door kwamen.

Geweldig spelende Yelena Leuchanka was er klaar voor samen met haar maatje Likhtarovic en dus was de
eerste kwart voor Belarus met 20 - 19 en de tweede ook met 23 - 13 en dus met 43 -- 32 de rust is bereikt
daar.
Als ik meer en meer naar me lap top kijk in de derde kwart dan LIVE op de buis de andere wed. te volgen zie ik dat China meer energie in steekt en de dreun dat zie je aan komen en is de derde kwart
dan nipt 17 - 15 voor Belarus en dus gaan we met  60 -  47 de laatste kwart in.

De laatste kwart is dan er op of er onder .... ik zie verbeten strijd op me lap top waar de Chinese speelsters
hard werken en vechten voor elke bal en dat zie ik niet aan de kant van Belarus.
Vermoeidheid ... geen krachten meer .... naar huis willen .... vakantie willen ... het nieuwe seizoen begint
kort na de WK. alles kan niet waar .. zijn maar gedachtens .... en op internet zijn geluiden die tot me komen
via .. via .. dat dit doorgestoken kaart is .... weet het niet ...
wat ik wel weet dat China harder werkte in de laatste kwart dan Belarus en China won de vierde kwart met 25 --  7
Vertel mij maar hoe het zit en dus wint China van Belarus met 72 -- 67 en dus de verrrrasssingggg is daar
en niet Belarus  gaat door naar de kwart finale maar China.

7 Ting SHAO (China)

Ting Sao van China ..... had groot aandeel in de overwinning met 23 punten en 3 rebounds
Hmmmmmmmm .... Leuchanka had 16 punten ... 13 rebounds en 9 assist en maatje van haar
Likhtarovic had ... 20 punten en 3 rebounds en 4 assist.

Komt dan nog meer verrassingen deze basketball volle avond en dag ..... is een terechte vraag en heb
al 2 wed. LIVE zitten kijken en de derde komt er ook LIVE op den buis waar de voleyball wed. is afgelopen den de Turkse dames zijn roemloos ten onder gegaan tegen Team USA ook daar met 3-1 verloren en dus zijn ze ook kansloos in die Voleyball WK in Italie.

Dus kunnen we over basketball weer hebben nie waar en de laatste kwart finalist is de wedstrijd tussen
Servie tegen Cuba.
El Fidel en de meiden die nergens bang voor zijn en wat willen laten zien tegen de basketball groot macht
Servie en dat zijn ze in hedendaags basketball.

Maar de meiden van El Fidel ..... Cuba dus had ik nog noooooooit zien basketballen en komende weken
zijn de Americaanse Kampioen schappen van die continent en misschien is dit niet de platform
waar zij willen schitteren en niks is minder waar en we weten dat bij Servie zusjes Milica ....daaaaaaaaamnedddd .. thooossee eyessssss .... en Anna Dabovic niet te stoppen.

Voor mij is na de tipp off zeer mooi om te zien dat Cuba goed van start gaat met fysiek basketball onder
de borden waar Servie en Milica met name .... Dabovic dus ... daar niet tegen kan en de eerste kwart is dan
booooeemmmmmmmmmmmm ... voor Cuba Libreeeeeeeee ..... met 23 - 16.

Dan is het wel slusssssschhhh ... met die gein en Milica en Anna en de rest van Servie gaan basketballen
en de tweede kwart is dan voor Servie met 26 - 16. Met 42 - 38 voor Servie ga ik een versszzzzz
kopje thee maar inschenken en ik verveel me niet een min. en niet een secondes van deze wedstrijd.

Tussen door sms ik mijn goede jonge vriend die in Servie woont en ook geweldige freeeking zebra is daar ook en aan de weg timmert ... ik vraag hem hoe het met zijn rikkkeeee ... tikkkkeeee ... is
hij antwoorde .... niet stooren nu deare friendddd ... schrijft hij. Zenuwen ook daar in Servie zelf merk ik.

Dus de derde kwart is dan knots gek en dan is Cuba Libre die onder de borden geweldige dingen laten zien
en dus de derde kwart winnen met 23 - 18 ... hmmmmmmmm heen en weer en Cuba speelt speels en toch die finisshing tuchhh .. en de punten makers zijn er te weinig in de ploeg waar Servie al weer een zware wed.
speelt in 3 dagen soms komt het niet.

Dan  neemt Milica Dabovic het heft in de hand en zegt tegen haar jongere zusje Anna ...
ikke brengeeeeeeee ..... en gijzzzzzzsss .. schietteeeeeeeeee .. en zo gebeurt het ook in de vierde kwart
waar servie wint dit met 26 - 17 en dus de wedstrijd met 86 - 79.

0MAR1509


De dag vol met basketball zit er op en de kwart finalisten zijn bekend.

Om 14.00h 
AUS -- CAN 

Om 16.15h 
SPA -- CHN

Om 19.00h 
TUR -- SRB

Om 21.15h 
USA -- FRA

Allemaal plaatselijke tijd dus.




Door LuluHoops

Geen opmerkingen:

Een reactie posten