dinsdag 13 oktober 2009

Groeten uit .... deel 2

Hi there,
Ben ik weer. Wedstrijddag 1 zit erop. Gisteren twee wedstrijden gehad. Beiden eindigden zoals verwacht in een redelijk makkelijke winst voor een van de twee ploegen. Zo'n eerste wedstrijddag is voor ons commissarissen nogal stressen (zeker als het pas je tweede tournooi is) Na de stoelchecks van de eerste dagen moet er voor de eerste wedstrijden van teams nog gecontroleerd worden of alle geconsateerde inperfecties verholpen zijn. Is even rennen en vliegen maar gelukkig zijn nu alle final checks bij alle teams gedaan en kun kan ik rustig me richten op mijn werk achter de tafel.

Het lijkt erop dat het tafelpersoneel hier redelijk goed is.
Verder gisteren eventje twee aan het zwembad gebivakkeerd. Heerlijk deze temperaturen, mijn spastische spiertjes komen helemaal tot rust. Het was de plannig om vandaag weer een paar uurtjes zon te pakken (wedstrijden beginnen hier pas om 14.30 uur) maar helaas gooit werk roet in het eten. Er moeten nog paspoorten gecontroleerd worden. Had volgens de afspraak door de classifiers moeten gebeuren of tijdens de meeting van de teammanagers maar dat is op een of andere manier niet gebeurd. Nu mogen wij dat doen. Zit dus al vanaf 8.00 uur in de sporthal waar alle teams die nog gecortroleerd moeten worden vanochtend trainen.

Vandaag staat voor mij Zwitserland-Engeland op het programma. Ook dit zal niet echt een interessante pot worden. GB is al jaren een van de toplanden en Zwitserland is eigenlijk nog een B-land. Zij doe hier alleen maar mee omdat de kampioen van het B-kampioenschap èn de runnerup van datzelfde kampioenschap de financiele middelen niet hadden om te promoveren of niet wilde. Zal wel een puntje of 50 verschil worden. Gelukkig mag ik deze wedstrijd samen doen met Saskia wat het dan wel weer leuk is. Wilde daarna nog een wedstrijd van Nederland kijken maar er staat een excursie naar de efes-brouwerij op het programma. Aangezien alcohol bij de IWBF-tournooien en -officials een erg grote praats inneemt moet ik daar naartoe (nee ma, net als in Letland drink ik ook hier niet teveel).

Wil morgen proberen om een kijkje te gaan nemen in de moskee die ik jullie beschreef. Ga kijken of Saskia mee wil. Begreep van haar dat ze dacht dat zij er niet in zou mogen maar dat is niet zo. Met aangepaste kleding en een hoofddoek mag ze gewoon naar binnen. Moet daar wel mijn schoenen uit doen. Begreep van mijn Belgische collega dat zelfs hij vorig jaar zijn schoenen uit moest doen. Grappig als je weet dat hij in een rolstoel zit. Over hoofddoeken gesproken. Het valt me op dat hier erg weinig vrouwen te zien zijn die een hoofddoek dragen, laat staan een burka. Er wordt wel eens gezegd dat alle vrouwen die er wel een dragen allemaal in Nederland zitten. Vind het een slechte grap meet een vervelende ondertoon maar moet zeggen dat het er hier op lijkt alsof het wel zo is.

Weet nog niet of ik hier verder nog de stad in ga. Saskia is hier in de plaatselijke bazaar geweest en hoorde van haar dat het er allemaal niet zo prima is. Eerlijk gezegd kan ik makkelijk zonder kramen met koeienkoppen ed ;-) Moet voor iemand nog iets verschrikkelijk lelijks meenemen voor bij haar ouders maar heb even in de shop van het hotle gekeken en zag daar genoeg dingen liggen die foeilijk zijn. Dus Joyce, komt helemaal goed :-)
Heb geloof ik alles verteld dat ik te vertellen heb. Meldt mij morgen of overmorgen wel weer. Oh, ja even voor de skypers; op een of andere manier werkt de micorofoon van mijn laptop niet en kan ik alleen via tekstberichten communiceren.
groeten,
Michel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten