dinsdag 1 februari 2011

Euro League Women

Ach gaat er wel een dag van de week voor bij dat ik niet met basketball beezig ben ..............
.........................................................................................................
...................................................................................................
................................................................................................
.........................................................................................
........................................................................................


ja wel ........
diensdag avond is voor mij om me vrouwe te vervelen thuis ....... zuchtt
wat nou als op die  avond een geweldigge kraker van je welste is LIVE op de tv ??????????
dan ga ik een lekkel groot pot zwarte thee water opzetten die we elke zomer meenemen als we terug komen uit onze streek en uit onze thee plantage daar in den zwarte zee kust.

ja wel kraker van oude rivalen en dat op de europese platform en ik heb hier over de wedstrijd tussen
dames  van Fenerbahce Istanbul tegen de dames van Galatasaray Medicalpark Istanbul
waar ze in de thuis haven van fener ontmoetten  voor de eerste  wedstrijd van best of three games in de
Euro League Women  in de fase van de Top 16.

Tjaaa ... in de land waar ik vandaan kom hebben ze geen NOS , maar genoeg lokaale zenders of
de zender van de club fenerbahce die deze wed. live uitzend en ik heb genoten van de spel van fener.
voor jullie info .... fener is ongeslagen in europa 10 wedstrijden en alles gewonnen en in turkije zelf
tjaaaa .. er was een mis stap de eerste wed. van het seizoen die verloren ze met 1 punt verschil van kayseri
maar de rest gewonen ook daar ........... dus de oude rivaal galata .......
is ook op dreef met simone augustus en sylvia fowles in glederen .
daar tegenover was diana tourassi begin dit seizoen aanweezig , maar door een verboden middel die Women
NBA wel accepteert en FIBA niet , was ze betrapt op doping en was ze weg voor de kerst en haar goede vriendien die al 4 jaar voor fener speelde en haar overhaalde om naar fener te komen ... penny taylor
de ausie mvp .. die was woest en ging ook weg.

de vervanger was de bijzondere en geweldigge speelster en ik vind haar beter dan diana tourasie
angel mc coughtry en de left hander  anete jekabsone.
Als me warme zwarte thee voor me ligt en me vrouweke naast me  we kijken dan naar de live
verslag van de Fenrbahce Tv .... zien we fener meteen meenens is en 12-2 run heeft in de eerste 4 min in de eerste kwart waar ze gala tot dan dwingen om 7 x balverliezen.
dit onder de bezielende spel van angel mc coughtry die dan 3 x block shots heeft en 4 x steals heeft

wanneer ik me warme hete zwarte thee ten einde slurppp ... me vrouwke in me armen en vraag aan haar lief ... en verlangend .... mag ik nog een groot mok thee aub ....
dan zien ik haar verdewijnnen richting de keuken waar op de deur staat geschreven ... verboden voor
LuluHoops  ...........
zie we dat gala toch die gat dicht en dichter bij komt waar sylvia fowels maar 6 punten noteert
en simone  augustus hard op weg is naar de dubbele cijfers nu al en zien de gonngg voor de eerste kwart  en is 20-18 voor fener.
zal denk ik aan de warme hete tweede mok thee liggen maar die felle fenner van de eerste kwart nergens
de eenige wat op de been blijft is good old nevriye yilmaz bij fener en simone augustus die haar 14 รจ punt noteert dan al en is de vecht lust van isil alben de guard van gala naast sylvia en simone  en is maar 3 punten achterstand als de oude derby der oude rivalen op de euro platform de rust in gaat en zien dat fener voor staat met 36-33.


wat als coach laszlo ratgeber van fener  fel van leer trekt en nevriye en angel die zwarte hete thee laat drinken waar ik me derde mok leeg drink en gala nergens meer te vinden is in deze derby der oude rivalen op de euro platform en gala 6 min. lang niet kan schoren zien we iets van 4.35 min. te gaan in deze derde kwart en zien dat 47-33 is voor fener en nevriye yilmaz blijft stijgen heden avond in deze derby en haar team maar
9 punten tegen krijgt en zelf onder de bezielende spel van nevriye 22 punten maken waar birsel vardarli de guard van fener de buzzer beater in schiet aan het einde van deze derde kwart en zien dat fener voor staat met 58-42 en coach ratgeber waar maakt wat hij zei voor de wedstrijd tijdens de kleine intervieuw
waar hij dus sylvia fowles uit de wed. moet gaan halen en ze schoort maar 6 punten in drie kwarten
waar ik effe de stats in beeld krijg en zie dat fener op dat momment 17 op 18 vrije worpen raak heeft geschooten. mijn hemel .... dat is bijna een perfeckte wedstrijd iets van 98%.

met die geweldigge deeefenss van fener was dit eigenlijk de basis voor de zege en zien dat op 5.39 te gaan in de vierde kwart  de eenige dat bij gala overeind blijft is simone augustus met 19 punten tot dan
maar de heldin van deze derby der oude rivalen op de euro platform is nevriye tilmaz met 24 punten en absoluut de top schoorsters van deze avond en na wat gooogle werk op de site van de FIBA EUROPE
was ze de beste heden avond in europa zelf met haar 24 punten als coach ratgeber haar naar de kant haalt op nog maar 2.14 te gaan in deze laatste kwart ........... staan iedereen op voor haar die wel verdiende aplaus te geven en ook de fans van gala ook en zeker ik ook voor deze geweldigge speelster van fener en als de verlossende gongg daar is voor gala om wonden te likken en na te denken voor de tweede wedstrijd in deze reeks zien we de eind uitslag voor fener met 77-58.

de herhaling van deze derby der oude rivalen , maar dan in de thuis haven van gala in Istanbul en dus de tweede wedstrijd in deze reeks is as. vrijdag  4 februari 2011 om 18.30 uur nederlandse tijd.
als er iermand is om deze wed. live te zien op de fener tv. mag aanschuiven met zijn eigen mok.
neem je eigen mok mee voor een hete zwarte thee uit de streken van zwarte zee kust en ervaar de aroma en
de smaak van echte thee zonder toevoegingen aan rotzooi en dergelijke
ach ........... jullie weten me te vinden




Door LuluHoops

Geen opmerkingen:

Een reactie posten