maandag 25 juni 2012

Le .. Avondje ... La Brusselle ....





Zo als gezegd en geschreven hier onder  was afgelopen zaterdag avond te vinden
in la Belgieekkee .. in Brussel.
Daar was de onder onsje tussen de Belgian Cats en de groote reus  uit Litouwen.

Onderweg naar de mooie stad der hoofdstad der naties der zuider buuren
waar onze oranje meiden as. woensdag tegen gaan spelen ....
was er veel te bespreken tussen mij en me alter ego en me goede vriend.

We waren er al en moesten ook nog effe een parkeer plaats zoeken .. dus parkeert u
maar daar effe nie waar en we hup de mooie hal binnen.
Wat we zagen aan de kant van de beide ploegen die een team waren en
als een team speelden.
Met alle respeckt voor iedereen .... maar drie uit wed. en drie keer een
dikke klop.
Waar gaat dit heen vraag ik me af ............ ful time aan werk en is dit
wat   de weg moet klaar maken voor de droom van
O.S. 2016 ..................

Hoezoo maar 5 punten in een kwart .............. en dan de eerste helft afsluiten
met maar 14 punten ............. zout op aub.
Als ge niet kan spelen .... ga daar maar zitten en kom maar niet van die bank af.
Eeeehhhh .... er moet een team staan die voor elkaar werkt en met elkaar werkt
maar helaas .... ik kreeg die indruk niet van de cijfers die ik onder me oogen kreeg
en de verslagen las.

Met deze spel ...... sorry hoor .... dan winnen we niet as woensdag tegen onze
zuider buuren.
Of was dit zo maar iets van ..... ach .. de U18 meiden .. die gaan het waar maken ....
is dit dan weg ge gooit geld ................ jammer .... onze geliefde bond
bulkt zeker  van geld op dat bondsbureau in Nieuwegein ......

Als je geblasseerd bent .... was er dan niet andere speelster die NIET is gebblasseerd
en ervaring genoeg heeft om deze jonge meiden uit slop te halen
als ze vrouweke met de hamer tegen komen in zo een uit wed. ?????
Oooowwww.. jaaa   .....  die dat kon ... heeft een jasje dasje aan en
zit op de bank  ........

Ach .... wie ben ik .... doe maar net als of ik er een beetje verstand van heb
en iets van een hobby van maakt .
Ik ben niet in loon dienst en de jonge meiden doen het maar voor iets van een
habbe kratsje voor de moeite ... kosten en inwooning .... toch .....

Hoop wel dat men and women na deze schrijven wakker word en anders gaan basketballen.
Al ben ik dan de gebeten hond en de boe man ......
Als ge niet tegen kritiek kan .... als de harde cijfers en de feiten op tafel liggen
dan kan ik niet iets positiefs schrijven.

Wel dat as. woensdag ik dan ongelijk krijg en onze oranje leeuwinnen iets anders
laten zien voor mijn grijze haren en grijze oude oogen




Hier onder aantal quot`s van na de wed. in Brussel
waar ik ook er bij was ... maar voor gemak heb ik deze keer gebruik gemaakt
van de bevindingen van de web site van de fibaeurop.com

Zie  http://www.fibaeurope.com/
 en zeg weer ... go checkt it your self




Lithuania Pull Away From Belgium In The Fourth




Giedre Paugaite had a double-double with 11 points and 11 rebounds for Lithuania
Lithuania won 77-62 at Belgium on Saturday night for their third victory in Group C of the EuroBasket Women Qualification Round.
The Baltic side got their noses in front late in the second quarter.

Sandra Linkeviciene hit a jumper and Greta Sniokaite followed with a pair of free-throws for a 32-28 lead.
Gintare Petronyte took her points haul to 15 with a basket shortly before half-time to give the Lithuanians a 35-30 lead.
A lay-up by Sofie Hendrickx for Belgium left the home side trailing only 35-32 at the break.

Lithuania only led 44-40 with 7:05 left in the third quarter following two free-throws by Emma Meesseman of Belgium, but baskets by Kristina Vengryte and Giedre Paugaite pushed the Baltic team's advantage to eight.
By the end of the quarter, Lithuania were on top 58-49.
Algirdas Paulauskas' side pulled away in the fourth quarter, going in front by as many as 19 before winning by 15.Center Petronyte led the Lithuanians with 21 points and eight rebounds.

Linkeviciene contributed 18 points and Paugaite scored 11 and corralled 11 boards.
Belgium slumped to their third straight defeat.




QUOTES  23.06.2012     Belgium vs. Lithuania


Lithuania Head Coach Algirdas Paulauskas

"It was a very important victory, because it is on the road. The more experienced players were decisive."

Belgium Head Coach Benny Mertens

"We gave away too many free throws and offensive rebounds. That was the key of the game. We are also too soft on defence. They're details, but we keep on working and believe in the future with this group."

Lithuania player Kristina Vengryte

"The rebounds were the key of this game. The Belgians played strong in the first half. In the second half we made a lot of free-throws and we were also strong on defence."

Belgium player Sofie Hendrickx

"The first half was okay. In the third quarter we lost control for a few minutes and the game was over against a strong Lithuania."





Door LuluHoops






Geen opmerkingen:

Een reactie posten