maandag 17 september 2012

De Held ....................




De held ............ die zorgt er voor dat we de wed. ..................
De held ............. is scherp .....
De held ...........    is jong en weergaloos ........
De held  ............  loopt  voor op .... voor de guru`s ............
De held ...............is van een andere wereld ............
De held .............. met wapperende maannen in de wind der rots branding .....
De held .............. heeft het altijd gedaan .........
De held ..............  als die nou eens beter keek ............
De held ............... is nooit moe ..............
De held ..............  zeikt nooit .............

Ach ....... ik ben maar een eigenwijze rot joch .............
en onze geliefde bond start met deze campagne om deze freeeeking zebra`s .......  eehhhh
de held ........... in een bijzonder licht te zetten met de onderstaande mooie foto.

Op de web site van onze bond .. zie
www.basketball.nl
stond de onderstaande stukje wat ik ook met jullie wilde delen.
Veel lees plezier





Lancering campagne ‘Onze Scheids, Mijn Held’17 september 2012



De Nederlandse Basketball Bond vestigt in een e-mail aan alle basketballclubs in Nederland de aandacht op de campagne ‘Onze Scheids, Mijn Held’, die binnenkort landelijk wordt gelanceerd. Hieronder staat de tekst van de brief die is ondertekend door directeur Jan-Wim Stals en Juliet Fransen, coördinator opleidingen bij de NBB. De clubs wordt gevraagd hun medewerking aan de campagne te geven. Bovendien is er een prijs van vijfduizend euro te winnen!
Lancering campagne ‘Onze Scheids, Mijn Held’

Beste verenigingsbestuurder,
Graag vragen wij met deze e-mail uw aandacht voor ‘Onze Scheids, Mijn Held’, een campagne die binnenkort landelijk en sportbreed wordt gelanceerd. In de campagne spreken sporters en verenigingen uit hoe zij scheidsrechters, officials en arbitrage waarderen. Daarnaast verzamelt én deelt de campagne aansprekende en inspirerende verhalen op het gebied van arbitrage, verhalen van verenigingen die andere verenigingen kunnen inspireren. De meest aansprekende verhalen komen bovendien in aanmerking voor een mooie prijs. De winnende vereniging krijgt vijfduizend euro.

Initiatiefnemers
‘Onze Scheids, Mijn Held’ is een initiatief van het programma ‘Naar een veiliger sportklimaat’. In onze e-mail van 31 augustus jl. hebben wij u geïnformeerd over dit programma dat wordt ondersteund door het Ministerie van VWS en het Ministerie van Veiligheid en Justitie. Ook de Nederlandse Basketball Bond neemt deel aan het programma ‘Naar een veiliger sportklimaat’ en maakt zich dus sterk voor deze campagne.

Waarom ‘Onze Scheids, Mijn Held?’
Waarom wordt dit najaar de campagne gelanceerd? Het simpele antwoord: om sporters hun waardering voor scheidsrechters, juryleden en officials te laten uitspreken. Scheidsrechters vinden het leiden van wedstrijden leuk en uitdagend. Ze zorgen er samen met de coaches en spelers voor, dat alles volgens de spelregels verloopt. De meeste sporters weten dat natuurlijk wel, maar staan daar vaak niet bij stil. De aanwezigheid van een scheidsrechter, jurylid of official wordt voor kennisgeving aangenomen. Pas als de scheids één keer te laat komt, beseffen de sporters weer hoe lastig het is om een wedstrijd zonder scheidsrechter te spelen.
Met de campagne ‘Onze Scheids, Mijn Held’ willen we uitspreken wat elke sporter wel heeft, maar niet vaak uitspreekt: zijn waardering voor de scheidsrechter. Want die staat toch mooi elk weekeinde op het veld, in de zaal of langs de baan.

Hoe werkt het?
In deze campagne worden sportverenigingen in Nederland opgeroepen om te vertellen wat ze doen voor scheidsrechters, juryleden en officials. We zijn op zoek naar inspirerende verhalen die laten zien hoe verenigingen – uw vereniging bijvoorbeeld – omgaan met scheidsrechters en arbitrage. Dat kunnen verschillende verhalen zijn, lang of kort.
U als vereniging ontvangt rond 20 september twee nieuwskranten/posters met nadere uitleg. Op de ene zijde staat een sporter met de tekst ‘Onze Scheids, Mijn Held’ afgebeeld en een oproep om te vertellen op welke manier de vereniging scheidsrechters, juryleden of officials waardeert. Op de andere zijde staat een uitgebreide uitleg van de campagne. Wij verzoeken u de nieuwskranten/posters op een goed zichtbare plaats in de kantine/sporthal op te hangen.

Onzescheids.nl
Alle verhalen kunnen op eenvoudige wijze op www.onzescheids.nl worden geplaatst. Op de site kunt u (of iemand anders binnen de vereniging) aan de hand van een aantal vragen het verhaal van uw vereniging vertellen. Ook kunnen er foto’s of video’s worden toegevoegd. Alle verhalen zijn voor iedereen leesbaar, zodat ze zoveel mogelijk verenigingen inspireren. De verhalen kunnen ook via Facebook gedeeld worden met de achterban. Schroom niet uw verhaal te delen, hoe ‘onbelangrijk’ dat misschien ook mag lijken. Wat door de ene vereniging als ‘normaal’ of ‘oud nieuws’ wordt beschouwd, kan voor de andere vereniging tot nieuwe inzichten leiden of zelfs voor een doorbraak zorgen.
De meest aansprekende, inspirerende of ludieke verhalen worden uiteindelijk geselecteerd en door een vakkundige jury beoordeeld. Het beste verhaal kan de vereniging een cheque van €5.000,- opleveren!

Nog even resumerend:
• Rond 20 september ontvangt u twee nieuwskranten/posters waarmee u de vereniging kan mobiliseren. Hang deze s.v.p. op een zichtbare plek in de kantine/sporthal.
• Wij verzoeken u om binnen de vereniging aandacht te vragen voor de campagne, bijvoorbeeld via de site of de nieuwskrant van de vereniging. Op www.onzescheids.nl kunt u een PDF-versie van de nieuwskrant en de poster vinden en downloaden. Ook kunt u daar een video vinden waarin bekende mensen uit de sport vertellen wat scheidsrechters voor hen betekenen.
• Het is raadzaam de (eventuele) scheidsrechtersfunctionaris van uw vereniging, dan wel de scheidsrechters of officials binnen de vereniging te wijzen op deze campagne.

Vanaf 5 oktober zullen wij actief de media gaan benaderen voor de campagne. Het kan dus zijn dat u de campagne in de media tegenkomt. Houd www.onzescheids.nl in de gaten voor inspirerende verhalen!
Tot slot: zoals u zich ongetwijfeld beseft, zijn scheidsrechters en officials belangrijk. Zij maken het mede mogelijk dat sporters op een sportieve en eerlijke manier hun wedstrijden kunnen spelen. Door die waardering uit te spreken, zorgen sporters en coaches ervoor dat scheidsrechters met plezier hun wedstrijden blijven fluiten. Dat is precies het doel van de campagne ‘Onze Scheids, Mijn Held’.
Wij wensen u een hele succesvolle campagne toe!

Met vriendelijke groet

NEDERLANDSE BASKETBALL BOND
Jan-Wim Stals, directeur
Juliet Fransen, coördinator opleidingen





Door LuluHoops

Geen opmerkingen:

Een reactie posten