dinsdag 26 maart 2013

Carla De Liefde Troffe



Als je er toch bent en de wel verwachte treffen is daar tussen  ProBuild Lions uit
Landsmeer tegen Challange- Sports Binnenland uit Barendrecht voor
de treffen voor een bijzondere beker ..... maar we hebben deze beker omgedoopt
naar de vrouw die heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel wat betekent heeft
voor de dames basketball hier in Nederland en haar naam  is
Carla De Liefde.

Al enkele jaaren strijden de dames team voor deze Troffe .. zo als het eigenlijk heet
en geen beker meer. De strijd tussen Landsmeer waar zij goed een
eind spurt hebben gedaan in de competitie en de Nr. 1 poistie heben overgenomen
van Barendrecht en daar laatste tijd wat klappen vallen en zij dus in de hoek staan
zo als een boxer in de ring waar dus de klappen krijgt  .............. komt ... guru der
schrijvende pers voor een groote dagblad mij vraagen ... wat mijn verwachtingen zijn
van deze treffen tussen deze twee team`s waar ik al weer klaar sta om samen met mijn
maat om als  radio amateur van slag te gaan en mijn maat en ik vernieuwend al weer
de dames basketball in Nederland op een hogere platform te krijgen ..
wij dan LIVE RADIO gaan maken en commentaar gaan geven LIVE op de
internet radio. Zou zeggen ga eens op de site van mijn maat
www.hoopsjunk.wordpress.com

alles kunnen jullie daar nu paar dagen laater terug luisteren.

Foto: www.mvbfotografie.nl

Wat zei ik dan tegen de guru ...... nou precies wat ik hier boven heb geschreven ...
ik denk dat Landsmeer zal uiteindelijk gaan winnen , maar Barendrecht zit in de blesure
gevoelige hoek waar dus klappen vallen , kijken hoe coach Joost Van Rangelrooy daar mee
omgaat en er in de wedstrijd kenteringen zijn .... zo ja .... dan acht ik de bank van
Landsmeer beter dan die van barendrecht .
Tjaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa .............. het zijn feiten beste basketbal kinderen der
fabeltjes krant  en daar kan je niet omheen.

Waar de fans van Landsmeer groooooooooooooot getallen naar Rotterdam hebben afgereisd
zie ik wat minder aan de kant waar Barendrecht ........... of waren die niet luidruchtiger dan die van
Landsmeer. Als de freeeeeeeking zebra`s in oranje de bal opgooien is de hell los in
de TopSport centrum Rotterdam in  de kleine .. kunnissige zaal 2  van de sporthal
en geeeeeeeeeeeeeweldigge ambiaance daar waar ik en mijn maat proberen al de niet
stotterend goede weergave te doen via de LIVE ... radio.

Of zijn we de mannetje van de radio ... of zijn de stream beelden die er zijn beter te volgen
dan de onzin ... zinnen die ik er op los laat .

Het zij zo en waar Barendrecht heeel erg goed de wedstrijd begint onder leiding van
Leonie Kooij waar Rachel Roubehie - Fissa haar goed vind in de aanvallen Lisa van den Adel
goed de afvallende ballen volgt en haar team een geweldige start bezorgd .
Daar staat tegen over dat Molly Mc Dowell verbeten vast houd aan de spel en de opdrachten
en zien we die strijd en rivaliteit op het parket is het 15 -- 13 voor Barendrecht de
eerste kwart. Dan zet coach van Rangelrooy er de vaart in de pepper is van de zolder afgehaald en
zien we de thuis gemaakte limonade met heeeeeeeeeette pepper ...wahahahaaah ...
en dat werkt als de teams naar kleedkamer gaan zien we 30 -- 24 en dat is 15 -- 11 de
tweede kwart ook voor barendrecht.

Foto: www.mvbfotografie.nl

Hard werken loont en is aan de kant van landsmeer Kati Busye die weergaloos de ballen inschiet
als speeeeeeeeedy ..... arrribaa ... arrribaaa ..... als de bliksem de schoores snel trein
opvoert voor haar team is wel toch Barendrecht die 11 punten voorsprong had begin
derde kwart en coach Laki Lakner dan time out neemt zien we een verbeten Molly met
Belinda en Nadine ... die het gevecht aan gaan met vermoeide Leonie Kooij en Eline Kasius
weet niet wat er in de zelf thuis gemaakte limonade  was die coach Lakner  mee genomen
had van huis , maar die 11 punten achterstand werd omgebouwd naar 13 punten voorsprong.

Dat in de tijds bestek van eind tweede kwart tot en met eind derde kwart iest van 14 min.
wedstrijd. Jaaaaaaaaaaaaaaaa .. dat kost energie .... kracht ..... wil .. strijd ....adrealine ...
vechtlust en dat was denk ik de vrouweke ... ehhhh Molly die met paasses strooide en
Kati die 28 punten in schoot in deze wedstrijd en dat is Kati met de wel bekende hamer die er
op los sloeg en zien we 46 -- 40 voor Landsmeer einde derde kwart.
Dat is dan 22 -- 10 de kwart stand en dat is veel voor een gehavende team die niet
optimaal met zijn alle 100% zijn en dan val je wel terug noodgedwongen op je bank maar
die dreun dat is veel.

Waar je dan zo 4 min. voor einde je laatste time out neemt .. coach Van Rangelrooy
dan weet je dat je het wel gaat zoeken van had ik maar eentje over , maar de keuze die je maakt om
je team weer leven in te blaazen en dat helpt  en die verbeten vechtlust van Leonie en de drie punters van
Rachel en dan zegt Lisa ook ...... ik ben er ook dan kom je terug tot 1 punt .........
tegen het einde van de wedstrijd en jaaaaaaaaaaaaa .......
daar had je die time out noodig en dan komt Belinda en Molly met haar ervaring en dan toch
zorgen dat Kati klaar staat met de snelle fast break`s en die schooten ...... dan
blijf je met lege handen en is de wedstrijd voor Landsmeer met 69 -- 62 en deze mooie wedstrijd
gaat de boeken in en dan zien we de Carla De Liefde Troffe voor Landsmeer.

Ik feliciteer ProBuild Lions Landsmeer met de Carla De Liefde Troffe  en de afscheidende coach
Laki Lakner en de team .



Door  LuluHoops

Geen opmerkingen:

Een reactie posten