maandag 25 maart 2013

NBB Beker Finale Meiden U -20



Haast zouden we vergeten .. ikke ook .... dat er ook basketball van dicht bij
ook belangrijke was van de weekend.
Het was dus een volle weekend basketball  al de niet van de andere galaxy der basket milky
melkweg stelsels der Cup finales ........

Zou iemand mij willen vertellen wat ik hier boven heb geschreven ................

Zuchttt ...... soms kom je ook heel veel tengels te kort om als hobby journalist
bij alles aanwezig te zijn om toch mijn kijk op basketball met jullie te delen en met
jullie nuttige basketball info te delen en daar bij vergeet ik dan ook
dat ik ook verplichtingen heb en tjaaaaaaaaaaaaa .. dan  laat ik mijn
ongezouterd commentaar op los  wat er is gebeurd en van daar deze late
journalistieke hobby  werk.

Zaterdag avond waren in TopSport Centrum Rotterdam de dames en de meiden U-20
beker finale en bij de dames strijden wij dan voor Carla De Liefde Toffe.

Ik en mijn maat waren opgetogen in onze jasje dasje om goed voor de dag te komen
om LIVE komentaar te geven op de beide wedstrijden.
Live ... op de radio via internet radio en de gehele gebeuren is terug te beluisteren
via ...
www.hoopsjunk.wordperss.com

zou zeggen ga eens beluisteren en laat ons weten wat jullie er van vinden.

Naast dat ik en mijn maat weer iets vernieuwende werk verrichten voor de dames basketball
hier in Nederland en wij de dames basketball warm hartje toe dragen ...

was ik ook met de andere 10000000000000000 miljoenpaar ogen
ook aan het kijken naar de wedstrijd en dus de finale die ging tussen de teams van
De Wit - Grasshopper uit Katwijk ... tegen Celerita`s / Donar uit Groningen.

Meiden uit Katwijk zeker de favoriet in deze finale maar de meiden uit Groningen staan niet voor niks
in deze finale  waar bij Katwijk meer speelsters zijn die de wed. kunnen dragen en
om kunnen buigen als het tegen zit en bij de meiden uit Groningen is dat maar twee speelsters
die dat kunnen. Als de zwak fluitende scheidsen .. de gevoel voor de finale niet hebben .......
niks na dele van de kwaliteiten van de beiden .............. vraag ik me af of een finale
van een competitie een proef tuin moet zijn voor .....................

Dat daar twee scheidsen staan waar ze zo belangrijke wedstrijd allbei niet veel
ervaring in hadden om cruciale momenten verkeerde beslissingen namen.

Is dat gebrek van ..... of het gebrek aan .....
Naar mijn smaak ........... ach wie ben ik ... was daar een ervaring rijke ....  met
een van de veel belovende freeking weet ik veel wie  neer gezet moeten woorden of freeking  die
de gehele seizoen die ...  toch .............
ach ........... laat maar.

Als dan de eerste twee kwarten van deze finale gelijk op gaan en Katwijk maar niet weg kan komen van
Groningen maar de twee beslissende speelsters van Groningen al op 3 fouten staan
dat al na 15 min. wedstrijd ........... is het in de derde kwart de beslissing voor
Katwijk zien we 53 -- 34 voor Katwijk en is de kwart stand  22 -- 9 ook voor Katwijk

Foto: www.mvbfotografie.nl

waar de twee beslissende speelsters van Groningen noodgedwongen aan de kant staan.

Toch neemt de coach van Groningen  ... Bea Vennema die beslissing met die twee speelsters
de vierde kwart in te gaan en zien we dat zij die vierde kwart winnen met 24 -- 11 maar
de wedstrijd is voor Katwijk met 64 -- 58 uiteindelijk.
Het was net nie genoeg en de krachten waren op als de twee speelsters van Groningen
er uit zijn met 5 fouten ... dan heb je moeilijk tegen Katwijkse speelsters waar zij
wel cooool waren in de laatste minuten van de wed. en de Cup mee naar huis namen.

Mijn felicitaties voor de winnaar de  NBB Beker .... De Wit -- Grasshopper uit Katwijk.

Na de wedstrijd had ik de tijd om met coach Bea Vennema van Groningen en met
Coach Ton Kallenberg van Katwijk en met Fleur Kuijt ook van katwijk
kleine onder onsje met mijn voice recorder.
Hier onder veel lees plezier.

LuluHoops -- coach Vennema .. jammer verloren ... u heeft uw medaille om uw nek ..vertel ons
wat er nu door uw gedachtes gaat
Coach Vennema -- ik ben heel erg trots op mijn meiden voor de gehele wed. behalve
derde kwart.daar hebben we wed. weggeven. Ik ben wel trots op ze dat we dik 20 punten achterstand
terug kunnen komen naar 2 punten en dan net niet winnen.
LuluHoops -- u had over de derde kwart .. die was 22 -- 9 ......... is dat dan heel veel marge om terug te komen ....
Coach Vennema -- ik  vond .... wij zijn niet scherp uit de kleedkamers gekomen. Ik wist dat ze goede
drie punters schoten  in huis hadden en er vielen zo iets van 3 a 4 drietjes achter elkaar daar
in de derde kwart en daar geef je echt weg.
LuluHoops -- uw twee beslissende speelsters hadden al in de tweede kwart al 4 fouten zag u dat niet
Coach Vennema --- eehhhhh ... jaaa ... beetje overheen gekeken en niet opgelet op dat moment
in de wed. anders had ik haar er uit gehaald , maar anders was het misschien anders om geweest wie weet.
Dan toch het risico genomen met haar 4 fouten te starten en jammer dat ze voortijdig het
veld moest verlaten en daar door misten we haar in de rebounds.
LuLuHoops -- als ik tegen u zeg dat er maar 2 a 3 speelsters had om de scores op hun schouders te nemen .... was dat net niet goed genoeg als ik kijk naar Katwijk dat daar wel 4  a 5 zijn die dat wel
kunnen
Coach Vennema -- jaaaaaaa .. dat klopt soms zijn we afhankelijk van die meiden die schoores kunnen maken en de rest denkt dan ach ... die doen het wel ... dan loopt het mis nie waar waar we in de
eerste helft bang waren om richting ring  te gaan , maar in de vierde kwart was dat anders dan zie je het verschil nie waar.
LuluHoops -- na een lange tijd de beker finale spelen ... genoot u er van
Coach Vennema -- jaaaaaaa natuurlijk .... geweldig toch als we als doelstelling hadden begin
competitie .. de beker finale en de Final 4 .. dan is het genieten als we de beker finale halen
jammer niet gewonnen maar wel ervaring rijker als we kijken naar de competitie dat we ver
achter staan voor de  Final 4 en we verliezen veel  al mentaal elke wedstrijd dan is
zo een finale spelen van beker is wel goed.
LuluHoops -- dank u voor uw tijd voor onze site
Coach Vennema -- jaaa graag gedaan.


LuluHoops -- ben nu met Fleur Kuijt de NBB Beker winnares. eehh Fleur
van harte gefeliciteerd met de beker en de winst in deze wed. wat gaat nu door je heen als winnaar
Fleur -- ja dank je wel .wij hebben gekregen waar voor we gewerkt hebben.wat spannend gemaakt op het einde en toch nog de NBB Beker binnen gehaald.
LuluHoops -- de meiden uit Groningen bleven wel dicht bij maar de derde kwart waren jullie oppermachtig
en een dreun uitgedeeld dan. wat dachten jullie toen.
Fleur -- het was in de rust dat we over hun heen moesten gaan nu en goed moesten starten in de
derde kwart .... gezien de stand in de competitie en dus deden we dat ook .
LuluHoops -- na de derde kwart kwam Groningen goed terug in de wed. wat zei jullie coach tegen jullie
Fleur -- dat we ons zelf moesten geloven en als team spelen daar zijn we goed in zeide onze coach.
LuluHoops -- jij had 20 p. in de wed. wat zegt deze cijfers tegen jou persoonlijk
Fleur -- jaaaaaaaaaaaaa  .... wahahhahahaha ....  ( met een glinstering in de oogen van fleur )
ach het zijn cijfers ........
LuluHoops -- dank je Fleur voor je tijd en gefeliciteerd nog maals
Fleur -- ja dank je wel en graag gedaan.


LuluHoops -- van harte gefeliciteerd coach Kallenberg met de NBB Beker winst.
vertel ook eerst nu de medaille om uw nek en de beker in uw handen wat door uw heen gaat nu
Coach Kallenberg -- eigenlijk ......... nu niks zoooo veel bijzonders moet ik zeggen.
op dit moment overheerst het gevoel dat wij slecht gespeeld hebben en we maar met iets van
6 punten verschil gewonnen hebben. De resultaat telt natuurlijk uiteindelijk maar niet geheel
tevreden over onze getoonde spel . we hadden hier iets van 30 punten verschil moeten winnen.
LuluHoops -- daaaaaaaaaaaaaaaa..... is wel een statement coach Kallenberg .... 
dan kijk ik effe mijn cijfertjes in me hand ..... derde kwart geeft uw team wel harde dreun aan
Groningen  22 - 9 in die kwart en u begint dan aan de vierde kwart. waar denkt u dan aan
Coach Kallenberg -- eeeeeeeeeeeeehhhhhhhhh ... de wed. is gespeeld ... de ... het verschil is
pak weg 20 punten en zeg ik ook aan mijn meiden en denk ik ook ..... effe door drukken nu
en wij kunnen vrij uit de wedstrijd spelen. Allen  we begonnen vrij uit te spelen en vergaten eerste de
andere gedachtes uit te voeren en Groningen drukt de deksels boven op onze neuzen zo dat die plat
zijn en Groningen gooit  7 punten achter  elkaar in het netje en de angst in sluipt bij mijn meiden
en zij dan niet vast houden aan de opdrachten. Als dan iedereen voor eigen geluk gaat
daar win je basketball wed. niet mee
LuluHoops -- wat wij dan zien van af de kant dat Groningen terug komt van 20 punten tot
6 punten .............
Coach Kallenberg --  nnneeeuuu .. zij komen zelfs tot 3 punten terug ......
LuluHoops -- ja dat klopt wat was uw gevoel toen ...
Coach Kallenberg -- mij gevoel zeide toen .. als wij nou eens die paar baskets nu inschieten dan
lopen we weer weg en zij komen dan in tijds nood en moeten geforceerd gaan aanvallen en
hun beste speelsters waren al met 5 fouten aan de kant meer keuze hadden ze niet meer
en ik haalde deze ellende beetje op mijn eigen hals om als ijshockey wissel toe te passen
5 spelers uit en er nieuwe 5 speelster er weer in en dat is ... not well donne ......
in zo een fase van de beker finale dan hebben die 5 effe de tijd nodig om in de wed.
te komen en zie je dat Groningen daar happig gebruik van maakt en dat had ik niet moeten doen.
LuluHoops -- als ik weerde cijfers kijk zie ik dat er iets van 5 speelsters zijn in uw team
die schoores op hun schouders nemen dat is toch goed ... toch ...
Coach Kallenberg -- nou tjaaaaaaaaaaa  ..... dat is goed om deze wedstrijd te winnen maar
we moeten eigenlijk stuk of 6 speelsters hebben die boven de 10 punten grens uit moeten komen
nu hebben we maar 64 punten gemaakt en anders schoren we ook stuk meer.
LuluHoops -- eehh Fleur Kuijt heeft 20 punten in de wed. bent u daar trots op .....
Coach Kallenberg -- Fleur is een heeeeeel slimme speelster .. persoonlijk denk ik dat
Fleur beetje maar .. beetje lui is ................
LuluHoops -- eeeehhh .... coach ... daaa is wel weer een statement weer ....wahahahahha..
Coach Kallenberg -- .........  eehhhehehheh  tjaaaa ....  maar ze is wel een van de beste
guards hier in Nederland en zij word niet altijd dus danig door andere coache`s hier in
Nederland gezien . Zij is heel goed in de spel en heel veel inzicht dan de meeste guards.
LuluHoops -- dank u wel voor uw tijd coach Kallenberg en gefeliciteerd nog maals.
Coach Kallenberg -- ja graag gedaan en ik vind je site bijzonder. je doet mooie werk.
LuluHoops -- dank u wel voor deze mooie woorden coach Kallenberg.

Foto: www.mvbfotografie.nl

Door LuluHoops

Geen opmerkingen:

Een reactie posten