donderdag 24 april 2014

Dramatique ....Op Een Woensdag ..... Turkish Airlines EuroLeague




Het is maar een Woensdag avond
Het is een typische avond voor Turkish Airlines EuroLeague 
Waar of niet waar .....


Na een trillende week er voor .. was het een weekendje ver weg punt NL.
Weg van al dat gedoe ver weg van dagelijkse sleur maar te hopen dat we hier in onze kikkerlandje verstandig werden.

Neeeeuuu  hoor  gehele Europa is weekendje weg punt NL en 15 miljoen niet ..... 14 miljoen en 960 duizend en plus 1 ... die was ik ... zijn allemaal het lange weekend aan het vieren en wat doet onze bond ... gewooooooooon ..... wedstrijden in plannen.
Dat zijn dan precies de aantal leden van  basketballend kikkerlandje en iemand haalt in de hoofd om
op Paas Zaterdag en dan 2 dagen later op de 2 è paaaaaaasss dag dus op Paas .. Maandag de tweede wedstrijd te laten spelen die dan de Finale is van eehh van je hoogste Dames Comp.

Begin dan op 1 September met die comp. dan hoef je dit soort fratsen niet uit te halen omdat de bonds coach zo noooodig vind dat we mee moeten doen met de rest van Europa. Met wie vraag ik me af met de nog niet..... eehh laat maar.

Kom nou niet mij vertellen dat de kalender der Fiba er zo uit ziet vraag me af  welke  dames ploeg der Nederlanden doet mee aan Women EuroLeague ?? Welke team doet mee aan de EuroCup Women van Fiba als dat was  dan had je inderdaad last van de doorde weekse wedstrijden omdat we daar niet in willen investeren dus doen we het zo en zullen dit soort frasten uit halen waar we dan toch op Zaterdag en op Maandag de Finale reeks beginnen en dan 1 week wachten voor wedstrijd nummer 3.

Dus is mij dit alles voorbij gegaan ... het gaat mij al de geheele seizoen al voorbij kenners onder ons die mij tegen komen vragen dat ook waarom ik  afwezig ben.

Ach .... voor mij was de seizoen afgelopen al voor de Paaaassss weekend  dus ben ik maar gaan genieten van geweldige basketball op een geweldige toernooi net over de grens bij Enschede waar ik wel laten zien  met mijn verschijning dan in Groningen  waar men al een eeeeuw geleden wat liet vallen en vervolgens niks van zich laten horen.

Ach ... wie ben ik niet waar  .... kleine opdonder die alleen maar ... en achter af toch gelijk krijgt met zijn eigenwijze woorden dus doe  ik al van te voren omdat ik haat om achter af gelijk te krijgen.

Waaaaaaaaar was ik dan gebleven  miste ik dan wat wat was er dan nog over niet veel toch ... al dat gedoe van 2 wedstrijden kort achter elkaar spelen en zo als we allen konden lezen op de web site  van mannen basketball site van Nederland dat Binnenland er 2- 0 van heeft gemaakt.
In de eerste wedstrijd in Landsmeer ... hard heeft uitgehaald en zo ene dreun gaf aan de plaatselijke Lionswaar coach Van Rangelrooy .... eehhh ... ik mag Joost zeggen .... eindelijk zijn harde werk ziet beloont worden. Dan twee dagen alter waar de Paaaaaasss eitjes al hard zijn en nog niet alles gevonden zijn waar lekker weer iedereen weg uit Nederland weg jaagde ... moest er de tweede wed. gespeeld worden in Rotterdamlekker heeeeeen en weeeeeeeeeeeer reizen wie verzint dit.


Ach ... wat is dan op zo een dag als Paaaaaaaaaass Maandag voor een dag wie is fit en wie niet
als je thuis voordeel kwijt bent ..... dan krijg je te maken met een bezeten coach en je verlengde arm op het veld je spel verdeler ... die dan goed uit de wed. gehaald word en dan geweldig spelende speelsters onder de borden je redding zijn en dan krijg je al weer de deksel op je neus en wint Binnenland de tweede wedsgtrijds in deze serie en staat zo maar 2- 0 en is deze vrijdag ... de derde wedstrijd maar dan in Landsmeer. Ik had meer verwacht van de website die alles gade slaagden maar een kort verslag en dat is het. Als ik dan verder kijk op den web site ..... worden wij dood gegooid met statistieken van her en der en dan der discussie van ... jeeeeeee hebt daaaaaaaar die wed. die assist gemist ... dus is het geen precentage.

Eeeeehhhhhh  .....met je bracketsssss  of wat dan ook wie een bal gemist heeft.
Ik had graag gezien dat er intervieuws er waren na de wedstrijden van dames finale reeks wed. 1
of een sefeer impressie met foto`s ... van gijzzzzzz  was er niet ... gijzzzzzzz ... pechhh hebben ...
was er dan maar gebleven in Nederland .... was je er ook bij geweeesttt ach  dan maar over brackets hebben.

Ik zei laat maar .... wie ben ik ..... als ik deze schrijven met jullie mee deel .. geloof me het is laat .. is er op de Tv de herhaling van de wedstrijd nummer 4 in de play off`s wedstrijd tussen Panathinakos tegen CSKA Moscow. Waar is deze wedstrijd in de voor avond van Woensdag .......LIVE .. op den Tv gezien en gevolgd heb. Deze wedstrijd ging na een zeenuw sloopende 4 kwarten naar verlenging toe met 64 - 64 gelijk waar Sonny Weeeeeeeeeeeeeeeeems ... daar voor al 2 x 3- punter raak gooide om 64 - 62 van te maken
waar Panathinakos dan met iets van 7 sec. bal niet in kreeg  .. en Sonny Weems de bal kreeg in handen waar andere reuzen faalden als Nenad Kristic ... Mitchow  .. Vronsevich .... Sasha Kaun waar na de time - out van coach Ettore Mesina van CSKA Moscow .de bal speciala in de handen van Sonnnyyyyyy ....  neeeeeeee ... Vitaly Fridzon kwam en hij uit de screen  vrijkomend de bal kreeg  en deze keer net niet met de teentjes .... achter de 3- punters lijn kon verzetten en dus maar een 2 - punter raak schoot  en zo gaan we 64 - 64 gelijk de verlenging in.

Wat was er dan in Moscow was het alle beide wedstrijden voor CSKA Moscow en op de goede Vrijdag van paar dagen terug in dood of leven wedstrijd in Athene ... daat won Panathinakos en was dus 2- 1 in de serie en CSKA Moscow was er dicht  bij ... maar de Grieken die altijd hier op de top van Europese basketball zijn  die geven niet op in de OAK Arena  zeg maar de Olympische hal dus gaan we nog 5 min. spelen

Die ga ik julliue niet vertellen en deel de onderstaande stukje van de web site van ULEB
waar het afkomstig is van de web site van euroleague.net waar voor mijn dank.

The dramatique ... 5 min. over time of the game PANA  -- CSKA  is from the web site of
www.euroleague.net.

Overtime: Drama till the final whistle 

Weems split free throws a minute into the extra session. A Lasme score on the offensive glass made it 66-65, but Micov answered quickly. Panathinaikos went cold from outside, but strong defense kept the teams close. Lasme was fouled by Weems with 1:30 left in the session and put the Greens up 1 with free throws. Aaron Jackson did the same for CSKA 8 seconds later. Weems drove the lane to make it 69-71 with 47.9 seconds on the clock. After a timeout, the arena erupted as Fotsis hit a clutch triple. Diamantidis put Panathinaikos in front with a pair of free throws with 8.4 seconds left. CSKA went to Weems, who attacked the basket and drew a foul with 4.7 seconds to go. Weems made the first and missed the second, but Diamantidis dropped the rebound out of bounds with 2.0 seconds remaining. However Weems stepped out of bounds while receiving the inbounds pass and Panathinaikos started to celebrate.
Wednesday, April 23, 2014

Duuuuuuuuuuuuuuuuuussssss ... door deze win van Panathinakos is het 2-2- in de serie en we gaan voor de beslissende wedstrijd nummer 5 naar Moscow toe en de beide teams zitten al lang in de Turkish Airlines vliegtuig richting Moscow en die wedstrijd is op Vrijdag avond.

Als ik deze wedstrijd gade sloeg was in Tel- Aviv de 4 è wedsgtrijd tussen Maccabi Tel Aviv Electra tegen de gastheren van de Final Four ..... EA7 Milano ... de dreun van de eerst wedstrijd tussen deze twee teams was zo hard eehhh daar had ik al over geschreven  dus schrollllll maar naar beneden aub.

Deze serie werd 1-1  en verhuisden de teams naar Tel Aviv waar vorige week Maccabi ook een harde dreun gaf aan Milano waar Tyus en Hickman een basketball les gaf samen met coach David Blad en zo 2- 1 voor kwamen en dus was heden avond de dood of leven wedstrijd voor de gastheren anders in eigen thuis hal van af de zij lijn toe kijken  dat is hard en medogenloos  waar heden avond ik dan zappppinggggg tussen Sportmania ... Canal Plus Deportes de twee Spaanse sport zenders heen en weer ging om toch een glipt van deze wedstrijd te krijgen.

Met vlaagen was het Milano die de eerste helft domineerde maar na de rust en door de call`s van de refssssscuriciaal waren voor de wedstrijd waar Gentile  nog steeds geblaseerd er niet  bij is en geweldig spelende Hickman en Tyus ging Maccabi vrij makkelijk naar de eind zege en zo wonnen zij deze wedstrijd en dus de serie 3 - 1 maakt en na Barcelona de tweede team is die de Final Four haalt in Milano.

Het is dan bijna 20.45  en Woensdag avond wat is er dan vraag ik me af de 2 uur voor beschouwing van een voetbal wedstrijd bah .... bah .... bah in plaats van deze geweldige wedstrijd die dood op leven was wat zend dan Sport 1 uit ....... Real Madrid ... Bayern Munchen.

Ga weg aub. en dat al 2 uur van te voren had dan deze wedstrijd uitgezonden en die voor beschouwing van Pi Air  ..... waar is dat goed voor  en maar geilend en laaiend over wedstrijden van jonge puisten koppen van over de groote plas en is dat de redder van mannen basketball hier in Nederland


Wie mis ik dan in deze ....  juuuuuuuuuuust jaaaaaaaaaa  basketball   en de andere twee reuzen
waar Olympiakos de 4 è westrijd ging spelen tegen  jaa Real Madrid maar dan aan de kade daar in Pireusnet voor Athene als de aarts rivalen net de serie verlengd hebben tegen CSKA en naar Moscow op weg zijn .... dan kan de aarts rivaal  als Olympiakos daar niet achter blijven.

Na de Live wedstrijd die ik net 10 min. eerder gezien had op de sport zender NTV Sport is dus na 10 min. LIVE overschakelen naar de andere kant van Athene  door NTV Sport die dus deze titanen  wedstrijd al weer LIVE uit zend.

Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm ... Sport 1 wat zend gij uit

Ach Real Madrid --- Bayern Munchen ga weg zout op  en gijzzzzz wil basketball warm hart toe dragen die hier om de hoek bij ons plaats vind wel ... op wat er aan de andere kant van de plas gebeurt en deze wedstrijden zend gij niet uit .
Je hebt nog meer zenders als Sport 1 voetbalof sport 1 golf  verder hoef ik niet gaan toch  als jullie champions dingessss  uit zenden ... zend dan ook op een open kanaal dan deze wedstrijd uit voor de lief hebbers dan laat je zien dat je basketball hier in Nederland warm hart toe draagd.

Tjaaaaaaaaaa ... als ik dan op de puntje van me stoel zit en zie dat Spanoulis niet in de wedstrijd zit
is het Lojeski en Darden die Olympiakos op de been houden waar de tweede kwart dan hard werd waar Printezis en Dunston onder de bord strijd leverde met Tomic en Rudy Fernandez die niet op gaf voor Real Madrid. Het was 2- 0 deze serie voor Real Madrid ... toen kwamen ze naar Athene waar hard werd bevochten derde wedstrijd werd gespeeld en die won Olympiakos en het was dus 2 - 1 als we heden avond de strijd toneel verscheen en waar de mannen van voetbal afdeling van Real Madrid
zwoegend en tierend de Duitse muur niet voorbij kwamen.

Als dan Rudy Fernandez de stervende zwaan speelt en zo de reffsss ... daar ook in tuinen met zij toneeeeel stukjes en fouten aan smeren aan de tegenstander ..... dan komt Real Madrid terug in deze wedstrijd waar wij met 49 - 47 voor Olympiakos de laatste kwart in gaan. Dan is daar je spel verdeler en dus komt
Spanoulis ten toneel waar Dunston heer en meester is onder de borden en zo zijn team naar de eind zege voert waar Olympiakos  wint van Real Madrid en de serie op 2 - 2  .... duuussss gaan wij per Turkish Airlines Vliegtuig met zijn alleee .. naar Madrid voor wedstrijd 5.

Dit is dan waar voor je geld en waar voor je inzet en energie waar ik de Griekse teams altijd hier zijn op dit top niveau waar de series 2- 0 waren en dan zo terug komen en dan gelijk maken en wie weet wat er gaat gebeuren op Vrijdag.

 Dramatique  .. der top basketball ... en die gaat  gewooontjes Nederland ...stilletjes voor bij

Maar voetbal uitzenden  en maar praten over die personen die zich fans noemen en sport bederven met
vuur werk en maar zeggen dat het er bij hoort waar de wel zijn van eigen club spelers in geding zijn en effe sorry zeggen ..... dus de welzijn van de tegenstanders spelers zijn niet zo belangerijk.

Dit zegt al geneoeg in een land en maar voetbal uitzenden ... Sport 1   .. of RTL .... of Fox Sports  wat niet vergeten NOS ..... moet ik nog verder gaan ... denk het niet

Het gebeurt hier om de hoek waar wij het kunnen betasten ... voelen ... ruiken ..... kijken .... wat doen we er mee  niks nada was dus Dramatique ten top op Woensdag avond.


Hier onder de nodige info en de stats voor d eliefhebbers waar ik die heb van de web site van
euroleague.net
waar voor mijn dank.

Our greatfull thanks for the use of the info and the stats from the web site of
www.euroleague.net

GAME 4, Wednesday, April 23, 2014
Stats
Report
Olympiacos Piraeus vs. Real Madrid
Read Report
Panathinaikos vs. CSKA Moscow
Read Report
Maccabi Electra vs. EA7 Milan
Read Report



GAME 5, Friday, April 25, 2014
Real Madrid vs. Olympiacos Piraeus
April 25
20:45 CET
CSKA Moscow vs. Panathinaikos
April 25
18:00 CET



FC Barcelona 3-0 Galatasaray Liv Hospital Istanbul
Panathinaikos 2-2 Panathinaikos Athens[Analysis]
Real Madrid 2-2 Olympiacos Piraeus[Analysis]
EA7 Emporio Armani Milan 1-3 Maccabi Electra






Door LuluHoops

Geen opmerkingen:

Een reactie posten