maandag 30 mei 2011

Oranje Op Weg Naar AQT // Wedstrijd 2 Der Manschaft

Het plaats van het delict was de mooie sporthal van de Oberhousen evo
je weet wel de Willy-Jurissen Halle in Oberhousen.
Mijn hemel wat was dat mooi zeg daar. dat ademt basketball uit waar deze hal hutje mutje vol zat giesteren op een geweldigge zonnige zondag na middag daar in Oberhousen.

Ikke en mijn metgezellen .... je weet wel  .. me alter ego en die handige jongen a la chauffeur
met zijn japper bolide die laag over das autobahhhnnn  vloog.
daar mag ge no limiet vliegen bij onze oosterbuuren. daar zijn geen mannetjes met een nep pistool tussen
de struiken in en gericht op je vroemmm  vroemmmm .....
wahahahaha ik heb je .. dus kassa voor deze rechtse gedoog regering waar ze per se 18.0000000000,-
of zo iest moeten gaan bezuinigen.
echummmm .... ik dwaal af.

vroeg vertrokken en onze paas best aangetrokken zo dat we als hobby pers aangemeld zijn
dag van de vooren. wat blijkt ... dat moesten we doen bij de officiele kanaalen
dus bij de DBB.
zuchttt .... na wat gesprekken in mij sleeegte duits ...... ach zouuu .. ja .. wohll ...
mocht mij fotograaf ... ge weet wel The Handy  Man   .... die mocht zich uitleven met zijn camera.

Na dat alles is volgelopen en deze Willy-Jurissen Halle vol is gelopen en de beide kemphanen zijn klaar
met inlopen ... hooren we de getrommel en helse lawaai zeg.
mijn hemel . wist wel dat dames basketball hoog gerespeckteert was in Duitsland , maar dit heeft me erg verbaasd. we hebben hier over een vriendschappelijke interland waar de beide coaches
de laatste loodjes bij elkaar willen zien voor de volgende weekend war het AQT
toernooi begint voor Duitsland in Italie en Oranje in Hongarije.

voor dat we begonnen was iedereen klaar en stond op en voor de nationaale himness
was de geweldigge soprane  uitgenoodigd die in de midden cirkel stond in prachtige gala jurk
waar der manschaft achter haar stond opgesteld en onze oranje meiden voor haar
hand in hand en schouder aan schouder uit volle borst mee gezongen werd de wilhelmus
en de oosterbuurse variant er van.
dat was kippe vel de himnes die  a cappela gezongen werd door die soprane  en wij hier in nederland ........ tjaaa  .. laat ik daar maar geen woord aan
besteden . nu ben ik erg netjes met mijn woorden.
het leek allemaal amateurisme ten top wat ik zag in Horstackker de dag er voor.
wat ik daar zag ... in Oberhousen dus ......... kunnen we veeeeeeeeeel beter en overtreffen.
maar ach ..........  beetje meer tijd en energie insteken en soms onze ego`s op zij schuiven
voor iets moois dat dames basketball heet hier in onze kikkerlandje.

Dat te begerijpen dat deze jonge meiden hun werk en vakantie opzij moeten zetten om
voor de nationale team te mogen uitkomen. anders mist men het boot naar Engeland
en wel hoop geld uitgeven aan de mannen die maar eens moeten bewijzen dat ze een A - land moeten worden.
ik neem mijn petje af voor deze jonge meiden die alles en iedereen opzij zetten om te mogen spelen voor groote oranje en het kost allemaal hun eigen geld en zekers de ouders van deze meiden die
VEEEEEEEEL ...... voor deze meiden betalen zo dat zij misschien op de hoogste niveau hier in europa
wat bekijks krijgen.
waar is dat verkeerd gegaan vraag ik me af , maar ach ..... ik ben maar een ouwe zeikerd
die denkt dat hij beetje verstand van heeft en overal mee bemoeit.
zou heeeeeeel erg leuk zijn als er een suiker oompje deze meiden wat tegenmoet kon komen
maar ach .... er is geen geld zegt men.

Ik dwaal weer af  en heb nog steeds niet gezegd hoe de wedstrijd was.
nou die hebt u al lang gelezen op de web site van onze geliefde bond en zou zeggen ga dan naar
de site van basketball.nl
anders zie de site van hoopjunks.web-log.nl
daar staat wat uitgebreider verslag van me maat en alter ego.
wat ik jullie wel kan vertellen is dat volgens mij coach van Veen niet alles prijs wou geven en
er waren wat spionnen op en in de tribunes dus was alles om de jonge meiden veel meer ervaring op laten doen en dingen uitproberen. tuurlijk hoort dat zo en daar is de oefen wedstrijd er voor nie waar.
maar van af het begin was Romy Bar heer en meester in alle opzichten op het veld getuige haar 18 punten , waar ze Anne Breitreiner mee trok die haar hielp en Dorothea Richter en Lisa Koop en Petra Glaser
die erg veel nuttige vuile werk verrichten en dus een geweldigge wedstrijd neer zetten voor
der manschaft.

Aan de kant oranje was dus jong grut die moets laten zien of ze het aan konden en Myrthe Beld en Francis Donders die waren produktief . ze werden onder steund door Rianne de Roos en zekers  Naomi Halman.
wat me verbaasde was dat Laura heel weinig speelde en dus mijn inzicht een beetje kloppend
maakte wat coach van veen woude zien in en tegen der manschaft daar in Oberhousen.
uiteindelijk werd het  65 - 46 voor Duitsland



Door LuluHoops

Geen opmerkingen:

Een reactie posten