maandag 16 juli 2012

Beter Worden




Wat is dat dan beter worden ........ Zou iemand mij willen vertellen wat
deze werkwoord inhoud.  ikke nie snappee .. ikkee .. buitenlander .....

Basketball is een simpele sport   toch  of klets ik weer uit me nek.
Afgelopen Zaterdag avond was ik weer  met een  nette pakkie  aan richting
Le Bruxelless .. La Belgieeeke .. vertrokken samen met twee jonge honden
der fotooooooo ..... shooters der natie der foto journalisten der
hobbyisten .......

Ach ......... The Handy Mann en freeeeeking foto genieke Arjan ....
die verzetten bergen en tijd en energie om er een mooie verhaal van te maken
en geeeeeeeeeeeeeeeweldigge foto`s te maken en der guru`s der basketball
journalistiek ................ men and womennn ..... laat niet van zich hooren.

Jammer .... had dan er bij geweest zeg ik dan en me dank is groot voor
men and women van onze geliefde bond die ons hielpen om daar aanweezig
te mogen zijn en mijn dank is ook groot voor de vrienden van de
Belgiesche basketball bond die ons lekkel koud pilske gaven
en daaaaaaaaaaaaaaaa ... waaaaaasss .. GRAAAATISCHHHHH ........

Zou zeggen ... Arjan .... pleur je mooie foto`s op me blog site hier en
sinds kort is er de link naar de web album .... zie boven aan  ...  de link.

Waar ik .... we voor kwamen was de laatste wed. van oranje meiden tegen de
jonge meiden van bezielende coach  Benny Mertens ...... wat een persoonlijheid
Ik zag deze coach geweldig mee leven met zijn jonge meiden  en toen zijn
rots in der branding der spel verdeelster uit ging na the clashh met Tanya ..
Julie Van Bo .... waar zij waarschijnlk  haar kruisbanden heeft gescheurd en
Tanya haar schouder blasseerde.  Tanya kwam laat in de vierde kwart terug in de
wedstrijd maar Julie  ... niet meer en ik hoop dat ze snel beter word en wij
de basketball liefhebbers haar weer kunnen bewonderen op het parket.
Julie ............. veel sterkte er mee ............. en Tanya jij ook en hoop dat je
niks aan overgehouden.

Waar Tanya haar 110è Interland heeft gespeeld .......... hmmmmmmmm ...
had misschien een roosje mee moeten nemen .......... vergeten ...
Daaaaaaaaaa .. heb je van me te goed .......
Solly Tanya ........... dit is ook een mijlpaal en moet niet zo maar voorbij gaan.

Als ik dan kijk naar der trio der freeeeeking zebras dan zie ik twee oude vossen ....
Bertand uit La Swissss .... en coach .. Boris Schmidt  uit Dld. waar ik hem heb leren
kennen als coach zijnde lang gelden in Zweden in Lund ........... was me waar
genoegen coach Schmidt om u te zien rond te huppelen als freeeking zebra en
de derde was de jonge Serhatlic uit Zweden.

Als de tipp off voor Nederland is en Tanya deze bal in haar vingers krijgt
aarzelt zij niet en swisssssssssssssss .... 3 punter ...daaaaaaaamenddd ..
wat een begin van een wed.  Zeg Tanya ............ waar was je zo lang ..
da heb ik meist van je . Dan is de beurt aan de zwarte parel van Belgian Cats
Mayabo die dan een drive door de defensie maakt van Ned. en zien we na een
minuut spelen 3 - 2 voor Ned.

Waar dan de basket op slot gaat bij Belgian Cats en Ned. al 4 min. lang geen schores kan maken
en de oude vossen met de jonge hond der freeeeeeeeking zebras al 4 - 0 in fouten
tegen Nederland hebben geflooten waar Maaike 9 - 7 maakt en is voor Belgian Cats.

Dan krijgt Francis wat minuuten van coach Van Veen en bij elkaar geteld
krijg zij  0.59 sec. speel minuuten ............ tjaaaaaaaa .. wa kan je nou in 0.59 sec.
laten zien ... ja ze werd dubbeld teamd  en twee keer bal verlies dacht ik zo uit me hoofd
en tjaaaaaaaaaaa top sport is hard nie waar coach Van Veen. De kansen die je krijgt
moet je benutten ...........  tjaaaaaaaaa ....... als ge bijna 9 min. lang de
bank hebt warm gehouden naast u en je komt in en je krijgt geen kans om warm te worden
wat blijft er dan over coach Van Veen .................
Ach .... ik klets weer nie waar en als Maaike dan reb. pakt en zoef .. zoef ..
naar de basket gaat is het een geweldige schoore van haar en zien we 15 - 13 voor Belgian Cats.

Als op 6.11 in de 2è kw. de eerste Time out komt van deze wed. en dat is voor Belgie
zien we 24 - 20 ned.  waar afweezigheid van Naomi onder de basket is de beurt aan Rianne die een beer van een wed. speelt en dat is de eenige plus punt te zien op het parket waar Ned. erg rommelig speelt
en op 4.13 zien we 30 - 25  Ned.  waar we nu al iets van 15 punten voor hadden moeten staan
neem coach Van Veen ...   GEEEEEEEEENNNN .... TIME OUT ....
om wat regelmaat in de spel
te brengen of wat rust geven aan de meiden die op het parket staan.
Waar na een reb. van Myrthe en ze paast aan de andere kant Naomi aan is het een mooie schoore
van haar en zien we 35 - 29 Ned. op 1.10 in de 2è kw. en neemt coach Mertens
zijn tweede time out en daar na zien we 39 - 31 Ned. als we richting kleed kamers gaan.

Dan als we weer aan de slag zijn en Ned. valt aan en Tanya gaat driven en komt Julie
tegen dan ...............   gebeurt de vreeselijke incident. Dat ga ik niet meer beschrijven en
het gebeurde ook voor mijn neus bijna. Ik wens beide speelsters veel sterkte toe met
het revalideren.

Maar weet niet of het .. de .... vonkje weas maar van af da momment komt
La  Cats .... op stoom en werken keeeeeeeei hard en komen tot 4p. terug  en ik zie
5.20 op de klok in de 3è kw. en al weer GEEEEEEEEEEEEEEEEEEN ....
time out Nederland . Het is aan de oude ...... solly Laurence ....
ervaren rots in den branding voor the young Cats ... dat Laurence Van Maalderen
die dan ver achter de 3p. lijn een swissshhhhh bal raakt gooit en de op mars door zet en 50 - 48 nog voor Ned.  dan is de beurt aan de zwarte parel der young Cats  om ook een 3p. raak te schieten is
all hell los en komt na een laaaaaaaaaaange tijd the young Cats voor met 51 - 50 en zien
nog 0.50 sec. te spelen en nog steeds GEEEEEEN  time out  ...............

Hier schieten bij mij de woorden te kort .... of ......
Ach ...... laat maar   ......

Maar van af ergens midden derde kwart en tot zo op 7.28 in de 4è kw. bij 58 - 52 Bel.
neemt coach  Van Veen de EESRTE  time out van de wedstrijd  voor Nederland en
zo iets van bijna 8 minuuten lang geen schoores voor Nederland.

Misschien dat ik een paar secondes naast zit , maar was niks wat ik zag en
er werd niet ingegrepen om die hoofden die naar benden hingen er weer
borst voor uit en omhoog te laten kijken. Waar op 3.10 in de 4è kw. Nederland
de tweede time out neemt van de wed. zien we 68 - 57 Bel.
waar dan in 7 min.
Ned.  5p
Bel.   15 p.

heeft gemaakt waar dus in de vierde kwart
Ned.  9p totaal maakt en
Bel.    19p ............

Tjaaaaaaaaaaaaaaa ... dan blijven er weinig woorden te zeggen nie waar en
verliest Nederland deze wed. zien we  72 - 61 

Wij hadden de kans om ons te kwalificeren voor de EK 2013 in Frankrijk.
Ontdanks de eerste drie uit wedstrijden die verloren werd en dik ook.
De resterende 5 wedstrijden ............... had meer ingezeten en deze meiden met deze
samenstelling had het gekund en als de gedachtens liggen bij de volgende generatie
tjaaaaaaaaaaaaaaaa ..... dan is dit weg gegooid geld zeg ik dan en
is de cirkel weer rond als de volgende generatie zo ver is en zich moet
gaan bewijzen.
Dan vrees ik dat we ook ervaring te kort komen ... zeggen we dan ook .....
deze meiden hebben ook tegen de A - landen gespeeld  en verschuilen achter
spelers die niet 100 % waren en er niet waren  ............. sorry .....
Dat gaat niet meer op.

Die film ..... is oud ... verzin eens wat anders aub.
Deze meiden hebben het waargemaakt in de B- divisie dus die kunnen niks meer
.....................................................................
..............................................................

Jammer .... wat    IK ... met mijn grijze oogen gezien heb die oud en grijs aan het
woorden zijn ........... zegt tegen mij ... die wed. die om gingen ..............
te weinig van af de kant gedaan om de wedstrijd om te buigen in mijn
grijze en oude oogen.

Zucht ................. Beter Worden .................


Belgie

18// 44 ...2p
9 // 15 ... 3p
9 // 11 ... V.W.
10 off. 26 def.  ... reb.
17 ass.
13  balv.


Nederland

18 // 42 ... 2p
3 // 10 ... 3p
16 // 22 ..... V.W.
7 off.  21 def. .... reb.
5 ass.
13 balv.


De cijfers en de feiten liegen niet nie waar  en als dit een poging is tot beter worden .......



Door LuluHoops


Geen opmerkingen:

Een reactie posten