dinsdag 3 juli 2012

Kater .... Van Hier Tot .....




Zo als beloofd  mijn belevenissen met jullie mee te delen van afgelopen zaterdag avond
in Almere de wed. tegen Litouwen.
Of jullie daar blij mee zijn  ...... is nog de vraag , maar wie het moeite waard
vind om te lezen ... veel plezier en de commentaar ... kom maar op .

Ik had de pest in na die wed. en heb het nog steeds hoor.
Wij ........... hadden daar met ze allen moeten winnen en hebben verzuimd dat
te doen. Daar zijn een aantal factoren die rol spelen en de belangerijkste vind ik
............................ eeehhhhh ..... wie ben ik ..... de  booeeee .. man ....

De belangerijkste factor vond ik de bonds coach. Gegokt ... en verloren
terwijl de jonge meiden op hun tand vlees zaten te bijten en niets meer konden.
Dan moet je op staan coach  Van Veen  .................. je hebt 3 time outs tot je
beschikking. de cijfers en de feiten liegen niet coach Van Veen ..........
de eerste time out in de tweede helft pak je zo  zo op 3.38 in de 4è kw.
rijkelijk te laat als je kijkt dat je terug komt na een zwaare tweede helft tot 10 punten
50 - 40 voor Litouwen ook in die 4è kwart.
Zeg je tegen mij na de wed. tijdens de pers confrentie ..........
ik ben niet zo van de time out`s  ....... los het op met wissels ......

Nou coach Van  Veen ..... als je een zware wed. in je beenen hebt en je komt terug van iets van 18 p. achterstand tot 10 p. midden 4è kw. en je wissels helpen niet en na een aanval met bal
verliezen .... komt Litouwen op 54 - 40  .......... en je pakt nog steeds geen time out om
die run af te stoppen ................. dan gok je verkeerd  denk ik dan.

Dit zijn harde feiten en cijfers die niet liegen en helaas ik kan hier niets positiefs van maken
We hadden moeten winnen op zaterdag avond in Almere van Litouwen.
Onze jonge meiden waren er klaar voor en dat zonder Anouk en zekers een gehavende Leonie
die gewoon wedstrijd ritme mist en ze is niet fit  en heeft absoluut geen effeckt in mijn oogen om haar
10 min. lang te laten spelen in de eerste kwart en zekers dan door te gaan in de tweede kwart waar ze
de simpele ballen niet in gooit en zekers niet richting ring gaat en iedere keer die verdomde bal naar
buiten flikkeren voor die schot die niet valt.

Het lijkt me dat als je in 16 min. lang in een wed. en je speelt tegen een gedegen tegenstander en je
hebt al 1000000000000000 ...... maal geschooten ................. van achter de lijn en in den
parameters .... dan moet je misschien een tegen een gaan . Is misschien een optie.
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ........... daar stonden de drie eiffel towers van de Litouwers ........


ik zei tegen mijn jongens en haalde mijn ijzer breker  van de bank en zei tegen hem
ga die bal halen en ga dwars door die verd. heen valsen met knie omhoog
............. je krijgt dan misschien twee a drie fouten op je broek ........
maar de vierde is voor die lange eiffel towers van de Litouwers en staan ze niet meer
in midden van de bucket ...............

Had me opgetogen omdat ik zomer in me bol had en lekker luchtig zat ik daar on
court side en zag dat Tanya haar 107è interland ging spelen.
waar de wed. hard begon ik zag een geeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeweldigge
strijd van de jonge meiden op het parket en de Litouwesen .... die waren onder
de indruk ... bam .... bam ..... bam ... goed zoooo meiden zo hoort het en als ik
om hoog kijk is dan 3 min. gespeeld en staat nog steeds 0 - 0
waaauwww .. lijkt voetbal wel. Maar die harde werklijkheid eist ook zijn tol en
Naomi werd getrakteerd op 2 fouten al zo ........... daaaaaaaaaaaamnedddd ....
dan zie je hoe kwetsbaar is deze sellektie coach Van  Veen  .........
maar waar Tanya faalt ............... om die leiderschap te nemen  ...
zij heeft zo iets van 7 min. gespeeld ....  0 punten maar 2 reb. en geen assist .......

Is daar  de opvolgster van haar in
wording .. Myrthe die dan een geeeeeeeeeeeeeeweldigge steal maakt en met de bal van
door gaat en de eerste keer de bal in het netje flikkert en staat 2 - 0 Nederland.

Dan  zijn de druiven zuur voor Lit. en  nemen de eerste time out in de wed.
jaaaaaaaaaaaaaaaa ... zo kan het ook nie waar .............

dan zien we 9 - 2 voor Ned.en hebben de grijze .... eeeehh blauwe freeking zebras
al 5 fouten geflooten en zo krabbelt deze wed. hard en geen smoesjes voor wie dan ook
als je de ballen niet in flikkert .......... leid je bal verlies en zo ook door de hele tweede kwart
ook en waar Francis het ook mag proberen en 4 min. krijgt zien we dat Lit. veel meer
harder is gaan spelen en op 2.29 neemt Ned. de eerste time out  na de steal
van Nr. 13  Lit. ... Sandra  die dan 22 - 20 maakt nog voor Ned.

Waar niet veel spoeps van daan komt en na twee aanvallen later neemt Ned. de tweede time out
en staan voor het eerst de ploegen gelijk op 22 - 22 en zien dat Ned.
iedere keer staat  te piellen en heen en weer dribbel en paasses om en rond de
3 - punters lijn  .. dan blijven maar handje vol secondes over om die bal weg te
flikkeren richting ring .............. nou dat is dus de aanval  ...........
waar  Nr. 10
van Lit.  Gintare  al 10 p. heeft in de wed. en staat  Lit voor met de gong 24 - 22 .

Waar Rianne .... een geeeeeeeeeweldigge wed. speelt in afweezigheid van Naomi
goed zo meid ... zo hoort het  , maar ze kan het niet alleen af meiden ...........
dan erger ik me en loop weg als Leonie een aanvallende reb. pakt na dat ze drive had
en mis was en dus die reb. en faket .... dan drie eiffel towers de bos in ....
zie ik dat ze de bal naar buiten flikkert naar Tanya .... die ... voor de zo veelste keer aflegt
en jaaaaaaaaaaaaaa .... weer mis ...............

Daaaaaaaaaamneddddd ... Leonie  .... maak nog een fake en  ... GA OM HOOOG  ..............
die eiffel towers van Lit. die maken die fout wel  .............. ach .............
dan kom ik terug en zit weer doel loos te kijken naar een wed. die weg glipt uit
onze handen.

Nu een aantal feiten ............... om te laten zien waarom ik nu zo negatief ben ...

op 6.11 in de 3è kw. is er een U- fout op Tanja van Nr. 9  Lit  .... Kamile
en zien we 34 - 27 Lit. en zien  6 fouten op het bord.
Maar 7 p. in 8 min. derde kwart Ned.

Op 0.50 sec. in de 3è kw. Leonie maar 6 p. in de wed. waar de totaale fouten op lopen
naar 11. en nog steeds geen time out om de weg lopende Lit. tegen te houden en uit zijn/
hun ritme te halen waar te veel wissels op het parket niet de chemie brengt
tussen de speelsters

20 p. van de 56 van Lit op 4.38 in de 4è kw.
komen van de vrije worp lijn en wij krijgen 33 x vrije worpen tegen.

Zo als boven aan deze kater stukje geschreven ........ ga ik nu niet meer herhalen
en dus liegen de feiten en de cijfers niet coach Van Veen.

In mijn oogen had je veel eerder in moeten grijpen en dat deed  je niet.
Deze jonge meiden ............... kunnnen tot een bepaalde hoogte en van af daar .....
is het aan u en wie ben ik dan om deze dingen tegen u te zeggen en
helaas moet ook krietiek zijn en hoopen dat we van onze fouten leren.

In de begin van de pers confrentie maakt u zich boos over .. dat de voorstellen van de
ploegen in engels was en dat MOET IN NEDERLANDS gebeuren zei u .............
Ik ben het wat dat betreft ook mee eens , als we naar buiten land gaan doen ze dat ook in
hun eigen taal , maar  zou misschien iets van zijn om goede gastheer schap op zijn plaats is
en zou ik heel graag willen zien ........... wie ben ik ..............
ach .................. doet er niet meer toe nie waar .............



Hier onder een samenvatting van de pers confrentie waar ik ook aanweezig was
en voor het gemak en voor de vrienden van uit buitenland die af en toe me gebrabbel
volgen heb ik het effe van de fibaeurope site vandaan


Quotes Netherlands vs. Lithuania


Lithuania coach Algirdas Palauskas:

"I warned my team in the dressing room that it was going to be a tough game. The Netherlands have a young, good team. The difference was our depth. We had more players on the bench who could contribute and score."

Lithuania player Kamile Nacickaite:

"Our defence was great. Last time we played them they had a lot of offensive rebounds. This time that wasn't the case."

Netherlands coach Meindert van Veen:

"Our start was great, we played with a lot of intensity. Unfortunately we only could keep that up for fifteen minutes. In the second half we missed plenty of open shots and lay-ups. And we gave them way too many free throws."

Netherlands player Myrthe Beld:

"We started the game with a positive feeling. In the first half we showed that we can play with those countries, but that didn't last."



Door LuluHoops






Geen opmerkingen:

Een reactie posten