maandag 9 juli 2012

Oranje ...... Gympiessssss .....




Jaaaaaa .. lieve telebuis kinderen .....
dat waren de tover woorden afgelopen zaterdag avond in onze walhalla der natie
der basketball tempel ............... jaaaaaaaaaaa ...... de kubus  midden op een zandbak.
Het lijkt wel speel plaats voor de jonge kinderen .
Tjaaaaaaaaaaaaa .... me jungggg .. ga lekkel in den zandbak spelen
dan word ge niet vies toch ... en hebben pa en ma ............. de basketball liefhebbers .......
geen last van jullie puberende meiden die groot willen worden.

Ach ......... genoeg van deze proza.
Dichter des vaderlands is afgelopen week overleden
god hebbe zijn ziel ............ meneer Komrij ... rust zacht .....
maar dat brengt ons naar de harde werklijkheid der basketball op top niveau.
Ik schreeeeeuuwwwwt het al van af de daken
weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee .........
hebben gewonnen met onze meiden van Slovenie de eindstand 73 - 64  voor Nederland.

 .... als we nou voorige week hadden gewonnen .................
daaaaamneddddd  .........  die kater dreunt nog steeds door ........
dan waren we nog steeds in de race geweest.

Wat bracht nou deze wed. met zich mee. Dat leonie en  anouk mee geken langs de kant in
hun zomers en luchtige kledij en de Diva der natie ........... had haar jasje dasje .......
ingerolen voor een paar Oranje  Gympies   ........ en gehuld in moooooooie Oranje en
alleen al de aanweezigheid van haar groots verschijning en mee lopen met de warming up en maar
eind tweede kwart effe veld op komen toen naomi haar derde fout kreeg en maar
1.33 min. op het parket ............ was al een boooooooooost voor deze jonge meiden.

Marlous ............... ik zie je graag op het parket en ik mis Laura en misschien ook wel Belinda
in deze sellektie en   speelster als nadine boesaart die als pinch hitter .. de walser onder der borden schoon schiep kan maken mis ik in deze sellektie en .....WAAAAAROM NIET .....Molly mc Dowell .......... in oraanje ....
ach .... we zijn roomser dan de paus hier in Nederland en gebruiken die ervaring die we hebben nooit
en als ze 28 jaar passeren .............. zijn ze oude vrijsters .................
Solly ..... ga deze morgen weer onzin uitkramen ...... tjaaaaaaaaaa ..


Als tanja ... haar 108è interland speelt en deze formatie voor gaat is het stuivertje wisselen met
bal verliezen en als myrthe een steal maakt en het netje mist ..... is het Slovenie die
2 - 0 maakt op 9.20 en waar ze gewoon door gaan met hard werken op parket is het
pas op 7 . 22 ......   3 - 2  voor Slovenie . Dan gebeurt het vreeselijke bleusre voor mijn oogen
waar ik kijk naar nr. 7 van Slovenie .... Maya Erkic ... de captain en de spelverdeelster
en de ervaren rot van dat team  en ik zie haar weg glijden op het parket en hoor echt ...
knakkk ....... aaauwww ... vreeselijk ...... ze gaat door haar knie  en weg is ze
dit gun je niemand ........ hoop dat ze snel weer beter word en de twee jonge honde der trio der
freeeeeeking zebras  van de drie .... die staan te ploeteren en hebben dan al 8 fouten geflooten.
Vraag me af wat deze twee hier doen ................ tjaaaaaaaaaa Ik mag niet ...
ben te oud en heb geen wappperende haaar dooossss in de wind
waar ik op de stats zie dat Ned. 10 reb. heeft en Slov. 9

Neem ik dan kijk op de speel min. van tanya ... 8 . 50 min. en 0 ......... punten ....
myrthe 6.07 min.    en .... 2 punten ....
dat is te weinig vrees ik en je staat en valt met je point guards coach van Veen.
De cijfers en de feiten liegen niet en zeggen tegen mij Ned. 3 // 11 schooten ..2p. en Slov.
7 // 13 ..............

Maar dan komt myrthe op stoom en noteert einde van de tweede kwart 9 p.
waar Slov. op 7.05 in den tweede kwart de eerste tim out neemt  17 - 16 Slov.
dan schiet myrthe de eerste drie punter en zo komt Ned. op voorsprong  19 - 17
en dat is de eerste keer in de wed. en van af daar is het hell los en gaat Ned. hard verd.
 dan neemt coach  Zrinski van Slov. de tweede time out om Ned. te stoppen.

 ... Coach van veen ............. u vroeg in de pers confrentie
aan mij of ik niks te merken had daar over ............ nou u collega nam het en dus
kon u rustig achter over leunen  nie waar ...
Hij neemt ze wel dus  om de tegenstander tot order te roepen.


Dan volgen de mooiste basketball op het parket waar myrthe .... wie anders de steal maakt
en schoort en de aanval er op dan pakt tanya de reb. en geeft een schitttttterendeeeeee
assist op fieke die hard weg loopt en ze mist niet ... and ... one  ..... iedereen op en over de
banken hier midden in den zandbak zien we 28 - 17 voor Ned.
waar tanya iets van 16 min . gespeeld heeft en maar magertjes ...... 6 punten heeft en
4 reb. en 3 ass. .........................

Ik vind het magertjes voor een point guard der natie
die deze jonge meiden voor moet gaan. Misschien verdient francis wel meer
speeltijd coach van Veen dan wat ze heeft gekregen van u  iets van 4 . 49 min. of .....
maaike  .... die maar 3 . 13 heeft gespeeld ............ jaaaaaaaaaaa ...
deze twee zijn ietsje pietsje te klein voor de reb. zegt men dan tegen me
klets ..................... zeg ik dan ......... maar ach ..... wie ben ik nie waar

Waar de cijfers niet liegen en zeggen tegen mij .... dat op 3.21 in 2è kw. Ned. de eerste time out neemt en Ned.  in 5 min. maar 5 p. maakt in deze kwart en Slov. 10 p.
waar we dik iets van 20 p.  voor hadden moeten staan en zien we de gong .....
voor de wel verdiende kruiden thee in de kleed kamers en zien we  33 - 28 voor Ned.

Ned. 20 reb.   ....... 4 // 13 .. 3 p. en ... 8 // 21 2 p.
Slov. 18 reb.  ......   10// 23... 2 p.  ....      3 p. hadden ze weinig genomen.

Waar ik wel met een bewondering naar keek en op de puntje van me stoel zat te kijken was
de nr. 14 van Slov.  Tina Trebec .... daaaamneddd ....  zij heeft iets van 18 min. gespeeld in den
eerste helft  en ze is pas 23 jaar  nu al 12 p.  ... 7 reb.  en 2 ass.
hard op weg naar de Doubble ... Doubble .....

Waaaaaaauwww .... wil ze niet mischien in Ned. spelen ......
Ach .......... neeeeeenn  heb je en jaaaaaaaa ... kan je krijgen .

Als we dan getuige zijn van een gelijk op gaande wed. waar de twee teams dicht bij elkaar zitten
is al weer de beurt aan coach Zrinski om al weer een time out te pakken wanneer haar ervaren
center nr. 15 .... Sandra Pirsic .... haar 4è fout krijgt,  zit Ned. in een geeeeweldigge
flowwwww ... en heeft Ned. iets van  18 p. gemaakt  in deze  derde bedrijf .....  en Slov. 16p.
is die  17 - 0 run voor niks geweest dan denk ik bij me zelf  waar 9 fouten op het bord staan en staan we maar met 6 p. voor met   .......  50 - 44  Ned. waarom zeg ik dit .......
ik zie maar 4  kleine  meiden rond huppellen op het parket Plus .... naomi  ...
geen lengte dus .

Het is een keuze nie waar .....  waar ik en de rest getuige zijn van de eerste time out in
de tweede heflt en die is voor Slov. op 5.30  en zie ik ... 57 - 50 Ned.
Daaaammmmnedddd ... we hadden hier voor moeten staan iets van 20 p. of zoooooo ....

Maar gelukkig voor ons ... door harde verdeidiging komen de Sloveense niet dichter bij
wa wil je als je rots in den branding Pirsic .... met 4 fouten aan de kant zit ....
zie ik op 2. 39    te gaan in deze 4è kw. de tweede time out voor Slov.

Na een geeeeeeweldigge 3 punter van natalie die na en assist van tanya  de stand noteert op dat
momment in de wed. 65 - 55 Ned. waar SLov. terug komt  maar op 8 punten waar
coach Zrinski zijn laatste time out neem op 0.29 sec. te gaan zien we  69 - 61 Ned.
en 10 fouten op het bord.

Coach van Veen ........... antwoord op je vraag ......... je collega na die time outs en u .....
NIKS .......  Het ..... of is  DE  ........ kwartje ... viel deze keer onze kant op nie waar en zien we
de wel verdiende eind uitslag voor Nederland ......   73- 64 .
Dus  as. woensdag Slowakijke aan de beurt meiden ......

Nederland

myrthe - 18p. 4reb. 2 ass
fieke --  13p - m 2 reb.
tanya -  11 p - 5 reb. - 5 ass
naomi -- 11p -- 6 reb. - 3 ass
natalie -- 9p. -- 3 reb. -- 3 ass


Slovenie

tina -- 23 p -- 10 reb. 3 ass
sandra -- 18p. -- 13 reb. --  2 ass
nika -- 8p -- 2 ass.
sasa -- 8p -- 2 reb. -- 2 ass.


Hier onder een aantal quots van die pers confrentie






Slovenia head coach Boris Zrinski:
"Today we had very bad luck when we lost our captain Maja Erkic with a knee injury. That was the fourth player in our team in fourteen days' time that got injured. The Netherlands took advantage of that."

Slovenia player Ziva Zdolsek:
"We had problems in transition and gave away too many easy baskets. The Netherlands deserved the win."



Netherlands head coach Meindert van Veen:
"This is a good feeling. These games are fun to coach. In the end we should have made the difference bigger, but we did what we had to do: win."

Netherlands player Naomi Halman:
"We wanted to show that we can play against countries like Lithuania and Slovenia. Today we did. The key was our good defense that resulted in steals and easy baskets."


Natuurlijk is me dank groot om dit in engels weer te geven voor de vrienden van de
fibaeurope.com site
zo go see it your self
http://www.fibaeurope.com/










Door LuluHoops

Geen opmerkingen:

Een reactie posten