donderdag 12 juli 2012

Mijlpaal ..... Midden In Den Zandbak





Tjaaaaaaaa .... zo als gewoonlijk was het weer ....... de spel breker zeg ik dan
op woensdag avond midden op  den polder waar de kubus de walhalla was
voor een mijlpaal in de geschiedenis van de vaderlandse dames basketball
waar coach Van Veen zijn 250 è wed. als hoofdcoach  vol  bracht.

Hij zei in de pers confrentie ...... heb nu een kater ..... daar leek het op de
woorden die coach Van Veen koos .... , maar .. zei hij ....
natuurlijk had ik deze wed. willen winnen ...... en ben ook zekers blij
met deze gebeurtenis ......

Tjaaaa coach Van Veen ..... daar kan ik geen woord tussen krijgen waar u
zei dat het mentaal was en tussen de ooren zit bij deze groep meiden en
waar u .......... zeer trots op bent ......  zei u en zekers goed te coachen team is ,
maar zei u ...... deze lichting  heeft alleen maar in de B ..... div. gebasketbalt
en die mentaale veerkracht is er niet 40 min. lang .... daar kwam het op neer
wat u zei als ik kort samen vat en de lichting van de meiden U20 die er aan komt
..........................................................
...............................................

Daar bent u laaiend op en vol verwachtingen.

Daar ga ik nu niks op zeggen en natuurlijk wil ik ook wel en hoop ook dat die lichting
nog beter doet dan wie dan ook , maar .......... ach laat maar,
die discussie gaan we andere keer wel aan me een lekkel koud bieeeerrrttjeeeeeee

Waar we stonden te trappelen voor de tipp off  en waar tanya haar 109 è
interland gaat spelen is oranje leeuwinnen die de tipp off wint en snelle paas
naar vooren en mooie begin   2 - 0 Ned.
Dan is de beurt aan de goede deegelijke Slovakije die dan afwacht en start met een
drie punter  nr. 7 veronika die dan 3 - 2 maakt en de aanval er op weer een
drie punter in knalt is deze wed. goed op weg en dan komt   naomi
alles leeg vegen onder de bord en zegt .. get the hell out off my kitchen .....
en twee keer block shots  op 6.33 eerste kw. stuurt myrthe op pad en zien
7 - 6 Ned. .

Ik kan het niet om heen en moet ook gezegd woorden als op 3.41 tanya haar 2è fout krijgt
zie ik dat de trio der freeeeeeeeeeeeeeeeeeeeking zebra`s  al 9 fouten hebben
geflooten. Nou weet ik out mijn ervaring dat onze ...eeehhhh mijn
gewardeerde collega`s uit Polen .....erg kort fluiten en zo gaat de freeking zebra uit Poolen
en zijn mede trio freeking zebra`s rustig verder en fluiten alles aan diggellen.

Zeg .......... zout op aub. waar je ook mag vandaan komen .
Ik en de rest komen
niet op een woesndag avond om 14 fouten te zien schitteren op het bord
waar Nederland op dat momment ergens tweede kwart maar 16 punten
op het bord had .

Daar walg ik van .........................    met je gepoetste nike schoenen en die
verblindend mijn oogen fel  schijnnend   en je .... vieze oeeerrrrrr   leijlijke
Fiba loopje ..............  

 Je neemt geen sorry voor excusses en je neemt
je freeking zebra collega`s met je mee zo dat deze wed. die mooi hard op weg was en
De SPEELSTERS  .............. DIE ZIJN DE HOOFDROLSPEELSTERS
mijn gewardeerde collega freeking zebra en niet jij kleine opdondertje
zo als ik ....................

Ach ............. wie ben ik nie waar ... hij is Fiba en ik ben een freeeeeking
niks  ..............

Waar de guru`s der natie al twee jaar lang niet komen kijken
of ik wel of niet kan ................... en zo eindig je twee seizoennen lang
met ... 0 ...... beoo  .......  steevast onder aan den lijst der lijsten der guru`s
en als ik dan zo iets voor me oogen zie op het parket ...............
GA WEG AUB.
GA ERGENS FIETSEN OF ZO.

Als ik dan terug kom naar deze wed. is in 4 min. beetje gedaan met de weerstand van oranje leeuwinnen en zie ik 13 - 0 run van Slovakijke en dan komen der trio der freeeeking zebra`s er
weer om de hoek kijken en iets van in een periode van 0.39 secondes in de
eind fase van de tweede kwart ......... fluiten ze ... 6 fouten achter elkaar ......
........................................................................................
...................................................................

Weet niet wat jullie , maar mijn broek zakt hier van af

Wil niet over hebben ..............  ga weg .................

Heeft iemand een lekkel koud pilske voor mij of voor coach Van   Veen .............

Weet niet wat het was in de kleed kamer ............ zeker een vol pot kruiden thee
denk ik , maar al na 3 min in de derde kwart is de time out voor Slovakije en
dat was twee keer een 3p van marianne  en een 10 - 0 run van oranje leeuwinnen
en zien we 45 - 37 voor Slovakije  en het is ivana die deze 10 - 0 run stopt op 5.03
waar coach van Veen lekker door wisselt en niet uit komt wat hij voor
oogen had met deze wissels .... dat zei hij .... na de wed. tijdens de pers confrentie
en tjaaaaaaaaaa .....  te veel dooooom senario in de hoofdjes van de meiden die dan
op dat momment op het parket zitten waar naomi deze keer te veel bal verliezen
achter haar naam heeft en als zij de strijd niet voor kan gaan ......

 Dan is voor de rest erg moeijlijk nie waar en die dat kan ..........

heeft  de gympies weer uit getrokken en zit op de bank naast coach Van Veen
Om lang verhaal kort te houden ........
zien we de eind uitslag 66 - 51  voor Slovakije

De cijfers die liegen niet  en zeggen tegen mij ....

Nederland .....

15/40 ..2p
4/13 ..3p
9/16 ... vrijw.
29 ... reb.
22 ... balverliezen

Slovakije

24/51 .. 2p
2/13 ..3p
12/16 ... vrijew.
44 ... reb.
18 ... balverl.

De andere cijfers ..... ach  ... die doen meer niet meer toe ... toch na deze cijfers


Hier onder een aantal quot`s en me dank is groot voor Ronald voor
vertaling in engels.


Quotes Netherlands vs. Slovak Republic


Slovakia head coach Ivan Vojtko

"We needed a win with one point to qualify for EuroBasket 2013, we did that. It is always dangerous to play against a young, talented team like The Netherlands. We lost our concentration in the beginning ofthe third quarter, but we were able to stop their run."

Slovakia player Ivana Jalcova

"We wanted to go to EuroBasket and therefore we needed to be focused the whole game. We lost it a couple of minutes in the second half, but got it back in time. Now we have one game left and we are going to win that one as well."



Netherlands head coach Meindert van Veen

"We lost it completely in the second quarter. After the break we showed that we can play with them, so the problem was more mental than physical. How I feel about my 250th game as head coach of the Dutch Women Team? I rather had won..."


Netherlands player Tanya Broring

"We weren't sharp from the beginning. In the second half we were agressive and concentrated, but after we got within ten pioints we couldn't keep that up, unfortunately."



Door LuluHoops



Geen opmerkingen:

Een reactie posten