woensdag 19 juni 2013

Euro Basket .... LIVE .....



De rust dag is voor bij en ... lets .... play ... basketball ......

De eerste wedstrijd was in groep F en die ging tussen CZE. en GBR.
Het sprookje ... van Groot - Brittanie duurde maar kort en de basketball wijsheid
en een basketball .. dames basketball .... ervaring van Tsjechische  Rep. die de doorslag gaf
en de eerte slag is daalder waard en won CZE  van GBR met 66 - 55 en zo heeft de ervaren
dames van CZE al een waarschuwings signaal afgegeven aan de thuis club .. Les Bleues ...
dat zij gewaarschuwed zijn.

Als ik dan mijn haaren afgedroogd heb ...... was  ... Splllaaassshshhhhhh .... achter in me tuin
in me baddertttjjeeeee  ..... die gevuld is met coooooold water en  ik me thuis gemaakte
ijssss coooold  ... ijsthee voor me heb zit ik te kijken naar de LIVE .....
verslag van de wed. tussen Belarus tegen Servie .

De oude YUGO basketball herleeft voor mijn natte neus.....  woefff ..... waar de zusters Ana Dabovic en
Milica Dabovic .... zij is de oudste en waar Ana ..... in Turkije speelt bij TED Ankara Kolleji
zien we dat Belarus toch met Anna Kress en Anna Verameyenka .... waar speelt deze dan
juuuuuuusttt in Turkije bij Fenerbahce ... kan niks doen aan de harde spel van Servie
waar zij oer oude en ouder wets YUGO basketbal tentoon spreiden en waar de freeeeeking zebra`s
daar niet mee over weg kunnen en erg veel fouten fluiten en eentje met T- fout aan de kant van
Servie ... toch nog is de verrassing daar einde eerste kwart en we zien 14 - 9 voor Servie.

Deze harde defens en veel balverliezen in de tweede kwart 11 x voor Belarus en tegen het einde van de tweede kwart waar de Servische dames moe worden en dus ook die 11 x balverliezen maken
is zien wie niet moe is en dat is Ana Dabovic die met een 3punter haar 9 punt in flikkert  en
daarna de rsut in gaan met haar team Servie dus en zij staan voor met 24 - 19 .

........ eerst me cooold ijsthee ver frissen  .......

Als me cooold ijsthee weer voor me ligt en zegt tegen me ........ drink me .... drink mee .....

dan is de derde kwart daar en de zuster Dabovic verrryyy hot zijn maaarrr  .... is de eerste voorsprong daar voor Belarus op 7.15 te gaan en zien we 26 - 24 en dat is niemand anders dan Anastasia Verameyenka en
de aanval daarna is Anna Dabovic de met een 3p de 27 - 26  maakt ... de Service en de old YUGO basketball
tentoon spreiden. Dan komt de ervaren Jovanovic eerst  van de eenen kant van de bucket en daarna
de andere kant van de bucket  2x drie punter in knalt en zo de zone defens van Belarus
lek schieten ... is de beurt aan de jonge Rad .. die ook 2 x drie punter in kanlt is de zone defens
lek  schiet bij Belarsu en dat zijn 4x drie punters achter elkaar voor Servie.

Waar Alexandra Tarasava met
5 fouten naar de kant gaat tegen het einde van de derde kwart  heeft ze 7 x bal verlies geleden en heeft
maar 2 punten gamaakt . Waar we de gong hooren en de freeeeeeking zebra`s deze harde wed. niet aan voelen ... de harde fouten gebeuren aan de beide kanten en zij fluiten veel te veel en daarom gaat
zo vroeg een speelsters naar de kant bij de ploegen.
Als ik snel effe naar een pit stop ga maaken   ......  zien we einde derde kwart 43 - 32 voor Servie.

en zo word deze episode vervolgd  .......


Verdomd enne .... verrrrhippp .....
The Good Old ..... YUGO .... basketball.
het zijn harde werkers  en nooit opgevers ... als ik dan zie dat er drie freeeeking zebra`s zijn
die dat niet aan voelen .. waar een freeeeule ... freeekig blonde ... ding ... mee  huppelt ....
tjaaaaaaaaa  .... of was het een brunette  .... eeehhh  .....   dwaal af ......

Als de Servische dames gewoon door denderen waar ze gebleven zijn in de vierde kwart is
het uit kijken voor die fouten last en zorgen dat de lange en langzaame meiden van Belarus op
snel heid voorbij loopen en zo deze wedstrijd en de eerste 2 punten in deze groep naar zich toe
trekken is het petje af voor Servie .

Het is Anastasia Verameyenka die begin deze kwart Belarus in de wed. houd en haar hard wereken beloont ziet worden  en  5 - 0 run ook in het begin van Belarus ....  de vermoeid heid van Servie te zien is.
Waar tegen het einde van deze kwart is het Nataliya Trafimava die van de bank komt  en met een
3 punter de stand op 52 - 44 brengt is er een kleine hoop voor Belarus.

Het verhaal van deze wed. is of liever gezegd  ....  de bal verliezen en Belarus ......
te veel unfurced errors ... te veel snel geschooten ballen in de aanval.
Zij hebben 24 bal verliezen geleden ..... en dat in de curiciale mommenten in deze wed.
Yelena Leuchanka  die werkte hard ..... zij had  8p .. 16 reb. en 1 assist. waar Anastasia Verameyenka
12p ... 4 reb.  en 3 assist heeft niet kunnen zorgen voor de verlies.

Maar dan is er aan de kant van Servie de point guard  Tamara Radoja ... 11p ... 1 reb en 1 assist die haar team naar deze victorie heen leidde en zij werd door zusjes de jongster Anna en de ervaren oudere zus
Milica Dabovic die de eer krijgen ... Milica -- 13p .. 1 reb ... 4 assist en waar jongere zusje
Anna -- 13p ... 6 reb. 5 assist  en 3 steals de gang maker was voor Servie.
Met deze klinkende cijfers wint Servie van Belarus met 54 - 48.

Zo hebben zij nog maals een duidelijke signaal afgegeven naar de home team ... Les Bleues ........
waar ook zo ongeveer over ander half uur ... om 20.00h Ned. tijd.
zij het parket betreden  tegen Croatie  .... wat  ook LIVE op den Tv. komt.

Ik ga maar weer eens me badddderttjeee .... achter in me tuin ..... in duiken en efffe
af koelen en effe bij komen van deze verrrasssingggg .....

Oberrrrrrrrrrr  ...... lees vrouwekeeeeeee dus ..... eeeen Coooooooooold   ijsthee .......

Sssssssssppplaaaaaaaasssshhhhhhhhhhhhhhh  ........



Als ik me afgedroogd heb en weer klaar zit voor de buis zijn we al weer
LIVE en On Air ...... lieve telebuis  kinderen en oberrrrrrrrrrr    waar is me warme Turkse  thee ......

Voor eerste keer ga ik de thuis club Les Bleuse LIVE zien ..... en kijken wat ze tegen Croatie
teweeg brengen .....

De tipp off is voor Les Bleues en waar Celine Dumerc de bal aan Ndongue en zij maakt schiet
twee maal raak en het is 4 - 0 voor Les Bleues.
Waar op Croatie niet onder de ring komt bij Les Bleues en pas op 6.35 in de eerste kwart  is
Anna Lelas die 4 - 2 maakt en zo komt Croatie op het bord.

Les Bleus coach begon zonder Isabelle  Yacoubu in de starting 5 en we hebben nog 4.10 te gaan
en hij heeft al een rotatie gemaakt van 9 spelers en Croatie komt maar niet onder het bord
van Les Bleues waar  Croatie   0 op 5 schooten  spelen qua 2 punters  en we zien 12 - 2
op het bord. Het imponeerende powerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ... van Isabelle Yacoubu en Ndomgue en
Lawson - Wade die de meiden van Croatie schrikken en zij durven niet naar de bord toe en
zo stoppen ze Les Bleues met fouten waar de teller nu al op 7 fouten staat bij hun .

Ivezic is pas op 0.44 sec. te gaan die wat tegen kan doen met een lay up en we zien dat  23 - 8  is voor
Les Bleues  waar bij Croatie een lange draak onder de bord staat .... Siskovic , maar
zij word niet bereikt en waar de wrije worpen wat lucht breng aan Croatie zien we
23 - 10 einde eerste kwart Les Bleues .

Na 3 min in de tweede kw.  is Jelevic bij Croatie die eerste schore maakt bij haar team en we zien
25 - 12 Les Bleues ... is Dumerc .. classicss er weer en zegt de statst tegen mij dat
Croatie maar 7 reb. heeft  totaal allen verd. en Frankrijke 7 orresn en 14 deffens en dus totaal 21 reb.
al hebben.
Wat moet ik nog schrijven als we nog 3.05 te gaan hebben en Croatie 0 op 11 drie punters hebben
geschooten en waar Croatie  ... NIET VERDEIDIGD ......  dit is slecht ... en als Croatie zo speelt
ga weg aub. hier heb je niks te zoeken. ... als je maar bal weg gooit en niet je bal achter na gaat
dan ben je geen partij voor Les Bleues .
Croatie heeft maar  2 punten gemaakt in 8 min. spel nu in tweede kwart waar we einde naaderen.

Dit is geen reclame voor basketball .... kan zijn dat Les Bleues Nu in dit fase je tegenstander niet is
en waar 25 punten verschil op het bord staat nu al en we moeten nog ruim 1 min. spelen
ga weg aub. en kom na de rust niet meer op parket terug CROATIE  .........

EINDELIJK HOOR IK DAAR DE VERLOSSENDE GONGGGGG ..................

gelukkig maar  ... de rust stand is 43 - 19 voor Les Bleues .
Hier heb ik geen woorden meer voor ... jaaa .. je kan verliezen van FRA. jaaaa je kan
niet tegen op de fysieke spel van FRA.  jaaaa .. je kan moeijlijk heben in de aanval
maaaaaaaaarrr .. NIET VERDEIDIGEN .... zelfs met mijn 2x afgewezen BT-3 ervaring
en een simpele mini coach .. weet ook dat je meer moet doen in je defens
FRA. heeft 13 offensive reb en 19 deff. reb. en totaal dus 32 x
kan jullie meer cijfers geven  ... maar laat maar ......

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA WEG AUB. ................

Hier heb ik geen zin in om mijn  tijd aan verdoen als je iedereen en al zo maar door laat loopen
in je defens en dus stop ik ook met deze verslag.


Einde derde kwart ...... 65 -- 49 ... Frankrijk.

Einde vierde kwart  ..... 78 - 70 .... Frankrijk



Door LuluHoops

Geen opmerkingen:

Een reactie posten