zondag 9 juni 2013

Harde Realiteit





De mooie foto`s die wat later toegevoed zijn ...... zijn natuurlijk van
The Handy Man   .....   Maarten ... gijzzzzz ... bent keeeeei goed.



Als de geheele dag al 30 graaden was hier plaatselijk down town Luxemburg
dan weet je ook hoe benauwd dan binnen zal zijn op den avond tijdens de wedstrijd
van onze oranje meiden.





Waar we drie aanvallen niks voor elkaar krijgen en de tempratuur meer en meer word op het parket is
de andere  3 aanvallen van oranje ook niks oplevert , het harde fout van Maaike die U- fout
geflooten word door de freeking zebras en is Laina Mesila die de run van Estland compleet maakt
met 7 - 0 en zien we dat 7 min. en wat te spelen is in de eerste kwart.



Waar we na aanval 7 ....  Chatilla  weten te vinden onder het bord zo ongeveer op de helft van deze eerste kwart  9 - 5 voor Estland is dan heen en weer met de schoores en beide teams zoeken naar
de speelsters die in form is  na 11 - 11 .... word het dan ook noodige verkeerde paasses gegeven
aan de beide kanten en dan zien we dat 15 - 15 al weer gelijk is gaan we naar het einde eerste kwart
en zien dat het 18 - 18 gelijk staat waar Marlou de Kleijn een drie punter in knalt.


Als Estland de vrouweke vind die snelle handjes heeft en zij heet Merike Anderson schiet zij
met een drie punter haar 11 punt van de wedstrijd  kort in het begin van de tweede kwart.
Waar wij onze hoofdjes nu al naar beneden hebben staan en de ballen wel in gaan bij Estland en
bij oranje niet is het op 24 - 18 de time out voor Nederland.


Waar dan Francis het parket op komt ... zie ik opleeving bij oranje. er word harder gewerkt en
Francis gaat deze strijd voor waar bij ze een goede assist geeft aan Fieke waar  zij die verzilvert en
een bonus toe neemt  van 27 - 20 .. nu 27 - 22 en die press van oranje staat er wel
dank zij Francis die een schepje boven op doet en de vechtlust naar boven haalt.

Waarom krijgt zij maar 8 min. speeltijd ...... vraag ik me af.

Er is een geschreven wet in alle sporten en dat geld ook voor basketball
lieve telebuis kinderen der fabeltjeskrant basketball katern ...... die luid
................    never change the winning team  ........






Is deze keer Natalie die een verre drie punter in knalt op het midden van deze kwart en we
zien dat oranje voor staat met 28 - 27 en die press ..... daar heeft Estland effe geen antwoord op
waar onze oranje meiden harder gaan werken op het parket zien we de belooning van deze hard werken
en gaan de rust in met 34 - 30 .


Ik denk en ............ met mij ook de rest van de legioen van fans die afgereisd zijn naar groot hertogdom
wij allen van ... juusssstttt ... begin derde kwart met dezelfde winning 5  waar je eindigd hebt
die achterstand .... omgeboogen hebben naar een kleine voorsprong en die dreun aan het geven waaren
en dat was gisteren tegen The Greek Devils het zelfde verhaal .......... de 5 die toen op parket
de chemie hadden en punten maakten ....... werden prompt gewisselt.



Tot zo ver deze verslag.

........................................................................
.............................................................
....................................................

Wat moet ik nog verzinnen om een harde realiteit aan jullie nog uitleggen ...........
niks maar dan niks meer te zien van de kant van oranje . Niks lukt meer ... geen enkel bal komt goed aan
Als ik zo blijf schrijven ............... word ik al weer beticht van dat ik sarkastisch ben en negatief ben.

Wij schooren maar 6 punten in de derde kwart tegen Estland ....... maar 6 punten .........
waaaaaaaaaaaaat ... moet ik  daar nog iets positiefs van maaken ......
en we verliezen de derde kwart met 21 - 6.
Tjaaaaaaaaaa .... bij mij hebben ze mijn BT3 portefolio 2 X afgekeurd ... wie ben ik nie waar .....
maar wat mij lijkt en dat ziet ook een mini coach dat als je speelsters zo spelen dat je jou ideaalen
naast je neer moet zetten en je meiden mentaal moet gaan coachen .... toch .....

Als je dan in begin vierde kwart gelijkt 4 wissels toe past .......... dan gooie je dan al de handdoek
in de ring en je geeft op. Wij verliezen de vierde kwart met 26 - 14 van Estland.
Wies is goed in rekennen ?????????????  26 plus 21 = 47 punten in 20 min. wed.

Je kan zeggen dat je dit te kort komt ... dat te kort komt ... die is er niet ... dat heeft afgezegd ....
wat doe jij als coach zijnde als je meiden het effe niet weten op het parket .......
dan sta je ze bij. pep je ze op .... geef je ze aai over de bol .............
ach ......... ik word sentimenteel nie waar en wij .... oranje verliest deze wedstrijd van Estland
met 77 - 54  en is morgen de tegenstander  van Griekenland voor de winst in deze poule
hier in Luxembour.

Dit is harde realiteit en meiden welcomme in de volwassen basketball wereld en wij zijn
al weer een ilussie armer en maar investeren in de toekomst.
Als er geen heden is ..... dan vrees ik dat er geen toekomst meer zal zijn.
Om te kunnen kwalificeren voor een OS. van Timboektoeeeeeeeeeeeeeee
dan moet je meedoen aan een EK. en daar in de top 5 eindigen lieve mensen en dat is een
harde realiteit.

Aan de cijfers doe ik deze keer niks aan. Harde cijfers heb ik hier boven al een paar genoemd
verder doet het niet meer toe nie waar.





Na de wedstrijd had ik de kans om paar woorden te wisselen met de beide bonds coaches
Mijn relaas hier onder.



LuluHoops - eehhh .. coach Levkoi ...  u are here at the bar right afther the game and having
a coold beer ... wahahahah nice .... what goes trough your mind now
Coach Levkoi - eeehhh second half was verry wel . we did play a good second half what  we
did not good in first half and  we lost it by 4. the problem was the zone - press off Holland
an second half was no moore a problem and we did play a running game.
LuluHoops - why did u have a problem with the zone - press off Holland
Coach Levkoi - because  my players where little bitte ...  nervouse... don`t understand how they did moove but .. they where nervouse.
LuluHoops - u did go in the locker rooms with 4 points back. what did u tell your players
Coach Levkoi - i explained the press to them and i explaind how we can recover en what we can do
against it so we saw it in the second half.
LuluHoops - your nr. 10 ..... Merike Anderson ... she did get 22p. what says that too u
Coach Levkoi - she is our team leader u know. she has good skilss and wondervull mooves and she must be the leader in this team.
LuluHoops - what abbout the Greece team. tomorrow for the first place game in this tournament
Coach Levkoi - yeppp .... Greece is a good team a smart team and they play that way and we will see it tomorrow u know. First having a coooooooooooooold beeeerrrr  .... waahahhahaha
LuluHoops -   wahahahhahahah    ......   thank u for your time coach


LuluHoops - eeehhh coach ... wat gaat er nu gebeuren  als we de tweede wed. ook verlooren hebben
Coach Van Veen - wat er wel gaat gebeuren is dat er in iederegeval nog een wed. te spelen is
en dat is tegen Luxemburg en die moeten we winnen  om te laten zien dat we nog steeds kunne winnen.
LuluHoops - dat zijn wel korte duidelijke woorden coach. wat we wel zien dat we goed staan te pressen
tegen einde eerste helft en gaan met 4 punten voorsprong de kamers in. wat verteld u ze dan
Coach Van Veen - we hebben in de rust gehad over dat we goed beezig waaren en enthousiast waren
en goede press neer gezet hadden.Het iedee was om na de rust die toon ook neer te zetten.
de tegendeel gebeurt dus en ze schoren meteen kort achter elkaar en maaken die 4 punten meteen goed.
het is dan dat we niet meer in gelooven en onze kop laaten hangen en het werd van kwaad tot erger.
LuluHoops - het lijkt mij niet zo dat we die ervaring missen ... wat is het dan wel coach
Coach Van Veen - dat ben ik niet met je eens . het is wel dat we die ervaaring wel missen vind ik en het
geloof ook in eigen kunnen. heb het iedee dat we tegen ons zelf staan te spelen dan tegen het tegenstander
en daar ben ik niet zo blij mee.
LuluHoops -  U .........  zegt het met andere woorden dan ik wilde bedoelen coach.
morgen tegen de thuis club dan maar.
Coach Van Veen - dieeeee ............ gaaaaaan kei hard de beuk in gooien want die willen ook natuurlijk
tegen ons ook wel winnen.
LuluHoops - eeeeehhhhh  .....  kort maar krachtig coach .... maaarrreeee  wij ook neem ik aan .....
Coach Van Veen - ........ tuurlijk
LuluHoops - dank u wel voor uw tijd
Coach Van Veen - graag gedaan




Door LuluHoops

Geen opmerkingen:

Een reactie posten