vrijdag 6 september 2013

Dag 1 .... Slovenie 2013


Het is maar stilletjes aan de oever der basketball galaxy.
Waarom verbaast het mij niet.
Het is maar een guru der basketball natie die er wat van schrijft ....
meneeerr Aart ...  dank je wel.

Wat is het nou .... waarom .... moet het zo zijn .... waarom niet ...
wat moet ik doen om de welgestelde basketball journalistiek hier in kikkerlandje wakker
te maken voor Europees basketball .

Waar en in welke continent leven wij eigenlijk.

Oooooooooooo  wat geeweldig dat sport 1 de uitzend rechten van college basketball heeft
Ooooooooooooo  wat zijn we daar blij mee ....
zout op met puist koppige donker amerikaanse
pubbers die 35 secondes noodig hebben om een bal richting ring te werpen en als dat niet klaar is
zijn we in ons nopjes dat er achter een betaal kastje iets van oranje bal met puist koppige
pubers te zien krijgen en dat vaak achter een vierkante ding of nog kleiner of zo een
tablet.

Lekker afgezonderd  hoor ... lekker in je uppie ... eehhh stoor mij niet ....
geen wonder dat we geen leden krijgen bij basketball en de rol van meida is daar heel erg groot
waar ik beticht word dat ik geen verstand van basketball heb en geen pers ben.
Geeft niet en het staat met groooooooooot letters opgeschreven hier boven aan mijn blog site
waar ik het voor doe.
Waar ik niet geaccepteerd word als ik me aanmeld voor een curssus voor een kaart die een perss
er op heeft staan en waar ik weet ik veeeeeeeeeeeeel welke academie moet afleggen en dat nog eens
dat meer jaaren aan studies moet volgen om zo in aanmerking te mogen komen .....
Ach .... weet gijzzzzzzz ... laat maar ... wie ben ik nie waar.

Wat een onzin hier boven  toch ... waar heb ik over .. nou de Europese Kampioenschap basketball
voor mannen landen teams zijn begonnen en Meneer Aart ...
lijkt seeeesam straat wel ...... waar is die groote onhandige vogel .... Piinoooooo  .....
die doet de groep A voor u volgen . Dan zal ik de groep D maar volgen wat de groep des doods.

Je hebt altijd zo een groep in zo een kampioenschap. Denk aan Turkije ... denk aan Griekenland .. denk aan
Italie ... denk aan Rusland .... is het genoeg ... dan  zijn er de outsiders Finland die van uit een
voor ronder der voor rondes komen .. zo als onze oranje mannen net niet haalden en onze oranje
vrouwen .... het altijd na laten en deze groep komt tot zijn recht met Zweden.

Gelijk op de eerste dag was de verrassing compleet in de openings match
de Turken ...... kwamen met allure naar kampioenschap met .. kijk eens aan wij hebben NBA veteraanen
Hidayet Turkoglu .. die helejaar geen bal heeft aangeraakt en doping heeft gebruikt en die verdoezelt heeft
met bla .. bla ... bla .... dan heb je Ersan Ilyasova .. ook een nep turk .... zo als hedo .... genaturlaiseert
dan heb je eigen kweek de center Omer Asik waar hij van  bank zitten een baan heeft gemaakt.

Dan heb ik niet eens over de keuzes des spelers aan die ploeg waar de keuzes te respecteren is .....
maar je moet de speler mee nemen die de gehele jaar gespeeld hebben en top schorers zijn in je eigen
comp. en niet zeggen dat hij en de coach niet door een deur kan en oude veteraan meenemen
die je een dag voor aanvang van de toernooi in koud laat staan van ik heb een verekking ergens

Weg je twee maanden voorbereiding ....
Ach .... als je met deze allure komt dan krijg je de deksel op je neus en zeker van de weergaloos spelende
Suomi ....  die jong en onbedorven zijn en alles raak schieten van achter de 3- punters lijn en
opgegeven momment in die wed.  Finland  dus .. stond begin 4è kwart
19 punten voor. Dan komt de klasse van Turkije onderleiding van de geheele jaar spelende
en geen NBA speler allure ... Kerem Gonlum  .. van Efes Pilsen Istanbul ...... die bijna 36 jaar is
tot 3 punten terug met nog iets van 0.22 sec. te spelen waar Hedo .. onze ego NBA èr
de bal in zijn handen .. schiet niks .. niks .. raak .... en zo wint  Finland met daarna stop de klok fouten en de vrije worpen deze wed.  61-56 en likt Turkse ego`s hun wonden.

Waar die avond Griekenland geen fouten maakt tegen Zweden en deze wed. wint met
79 - 51 maar de verrassing en de poule des doods waardig wedstrijd was de laatste wed. van die avond
en die ging tussen Italie en Rusland. Wel een groot kanttekening dat Rusland hier is zonder Krilenko
zonder .. Khryappa ..... en nog veel meer sterren .. maar met een jonge ploeg die wel wilt
en daar tegen over staat dan jonge honden van Azuuure blauw met Aradori .... Belinelli .... Datome ...
Gentile  waar deze jonge honden onderleiding staan van coach  Pianigiani .
Italie won deze wed. van Rusland met  76 - 69.

Dan is de dag 1 compleet in groep D  likkende wonden en kijken naar de tweede dag in Koper
dat is in Slovenie .
Hier onder de uitslagen in groepen B en C

Groep B 
LAT - BIH -- 86-75
MKD - MNE -- 80 - 81
SRB - LTU -- 63 - 56

Groep C
GEO - POL -- 84 - 67
ESP - CRO -- 68 - 40
CZE - SLO -- 60 - 62


Door LuluHoops

Geen opmerkingen:

Een reactie posten