zaterdag 14 september 2013

Ronde 2 .... Geluk Is Met De ......



Soms denk ik zelf waarom sommige ploegen eigenlijk door zijn naar
de tweede ronde .......
Soms denk ik zelf waarom sommige ploegen mee doen aan de top van Europa .....
Soms denk ik zelf waarom dit soort ploegen door zijn en de basketball ademende
ploegen ... landen niet door zijn ........
Soms denk ik zelf waarom sommige landen zo veel geluk hebben en toch door zijn
naar de volgende ronde ........

Ach ... ik ben weer melig en zacht van binnen en lekker van buiten .....  toch ...

Als dan weer Groep E aan de beurt is zie je de verschillen heel erg groot tussen die landen
en de top landen die veel in basketball investeren.
Dan zeg ik toch ... die ploegen worden beter als ze tegen die top landen spelen en zo die wed.
winnen in de eerste ronde die met wat geluk door komen naar de ronde twee.
Is het dan toch waar ..... dat geluk met de domme is .....

Waarom zeg ik dit nou weer .... dat begrijpt u als u de uitslagen hier onder ziet van de Groep E
en toch zijn het toch geflatteerd als u naar de cijfers en de uitslagen kijkt .

de uitslagen komen van de web site van  www.fibaeurope.com



Lithuania  
Belgium
8667

Ukraine
  
Serbia
8275

France
  
Latvia
10291


Onze zuider buren ... Belgie dus .... had niks in te brengen tegen basketball grootland bij uitstek
Lithuania . De eerste kwart was nog te kijken waard maar in de tweede kwart plaats Lithiania een run
van 12 - 0 en daarna keek Lithuania niet meer om en won de wed. waar de kwart standen van twee
en drie veel zeggen ... kwart 2 .... 25 - 9 en kwart 3 ....    25 -14 .... voor Lithuania .

De verassing van de dag was tussen Ukraine tegen Serbia . Juist dit soort wedstrijden maken het
erg leuk en bijzonder om de waardering voor de landen die toch door zijn. Waar een bezeten coach
aan de roer staat en toch waard is om tegen de basketball reuzen te spelen.
Dit is een gevoelige tik aan het adres van Serbia waar de wed. gelijk opging en toch Ukraine
een run plaats in de tweede helft van  14 - 2 en de derde kwart wint met 22 - 14 
waar Ukraine goede zaken deed met deze overwinning.

Laatste wedstrijd van de avond was France tegen Latvia waar de Letten .. deze wedstrijd moesten
winnen. Waar Live op de bank met de neefjes en de nichtje ... zippend aan de turkse warme thee
zie ik dat bezeten Tony Parker aan de roer staat en iedereen voorbij zoeft .... en strooit met paases
en een geweldige tik geeft aan Latvia en de eerste kwart al beslist word in deze wed.
waar de landen die toch door zijn eens te meer weten dat ze toch te kort komen en niet 
alleen de drie punters je kan redden in een wedstrijd.

Als we dan kijken naar de eerste kwart stand ...... 31 - 15 ..... dan snapt u al dat eigenlijk de wed.
al afgelopen is en we moeten nog 3 kwarten spelen. De voorsprong van France steeg naar 22 punten
in de wed. en dan werd Parker moe en de oudjes in de team als Diaw  ...  Batum .. en kwam
Latvia terug in de wed. eind derde kwart tot 7 punten toen een opleving was van Latvia
maar toen na een niet geflooten fout in de aanval van Latvia werd er hevig geprotesteerd door
de bank van Latvia en coach kreeg een T- fout en dat was funest in de run van Latvia.

De momentum ging dan na 2 x en zij kant en de rust  naar de laatste kwart toe naar France  zien we 
dat Parker weer het parket op komt en weeeeergaaalooosss ... spel dicteert en iedereen 
laat punten maken en zo wint France deze wed. van Latvia waar zij eigenlijk nooit het idee
hadden om deze wed.  te verliezen.

Dan vraag ikke af dat dit soort landen toch te kort komen qua basketball en alleen maar
draaaaf .. draaaaaaaf ... zoeff .. zoeff .. schiet .. schiet .... wat ze doen hier.
Maar ach wie ben ik nie waar en ik zeik weer en daar ben ik goed in waar ik geen verstand heb
van basketball.


1.Lithuania3/17
2.France3/17
3.Serbia3/17
4.Ukraine2/26
5.Latvia1/35
6.Belgium0/44





Door LuluHoops 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten