zondag 6 september 2009

Intervieuws

Natuurlijk was er de tijd voor na praat met enkele speelsters en de bondscoach van veen
na de wedstrijd als iedereen afgekoeld was en genooten had van een lekkel koud biertjeeee
en natuurlijk genooten van de overwinning tegen zweden.


terwijl naomi driftig handtekenningen uit deelde aan de toekomstige leeuwinnen die in de
oranje van de toekomst plaats zullen nemen had ik paar vraagen voor haar.

LuluHoops - aller eerst gefeliciteert met de overwinning en je schoort 24 punten , wat zegt dat tegen jou ?

Naomi - ja dank je wel ..... ja wat zegt dat die 24 punten .... dat betekent dat onze team mij die juiste opties gecreered heeft om dit mogelijk te maken en ik de verwachtingen die mijn team van mij verwachte , waar gemaakt hebt en natuurlijk hebben we het allemaal samen gedaan.

LuluHoops - de zeenuwen was wel merkbaar in het begin nie waar ??

Naomi - ja inderdaad waren we wel wat zeenuwachtig. niet wonderlijk natuurlijk dat voor groote groep meiden in onze team dit een belangerijke wed. is in hun loopbaan zo niet de aller belangerijkste en natuurlijk de return niet vergeten van as. woensdag. het zit toch wel een beetje in ons dat we niet al te best aan een wed. beginnen en toch die kracht heben om toch terug te komen in de wed.

LuluHoops - hoe zie je die 8 punten voorsprong voor de terug wed. as. woensdag in zweden

Naomi - dat is misschien wel pysicoligisch .... duure woord hoor wat je ook zegt ......
wat we wel gezien hebben dat we wel tegen deze meiden kunnen spelen en van ze kunnen winnen omdat we betere team hebben dan zweden en het is wel lekkel dat we die 8 punten voorsprong hebben , maar het is wel een nieuwe wed. as. woensdag het is 0-0 en we moeten vlink tegen aan met ze alle as. woensdag.


Als tanya de warmte van de familie opzoekt en de afschied is vermijdelijk van de geliefden
probeer ik toch paar vraagen ook aan haar te stellen.

LuluHoops - ook weer van harte gefeliciteert met de overwinning en ook voor jou de eerste raag
je hebt 9 punten genoteerd in deze wed. wat zegt dat tegen jou ??

Tanya - jaaaa ... dank je wel .... wat zegt dat tegen mij , weet je ik heb ook zo rond de 10 punten genoteerd voorige wed. maar weet wel dat ik nu veel beter hebt gespeeld dan voorige we.
waar het eigenlijk om draait is dat ik wil heel graag promoveren met deze oranje leeuwinnenen.
speel daar voor en geef ok alles daar voor , de rest is niet meer belangerijk dan als we maar die promotie bewerkstelligen en we hebben nu met 8 punten verschil gewonen en dat telt.

LuluHoops - wat mij opviel van af de kant is dat jij op dat momment in de wed. eenige was dat er opstond als er minder ging , waaren jullie zeenuwachtig , omdat het een belangerijke wed. is ??

Tanya - nooouu neee ... ik ben noit zeenuwachtig , maar denk wel dat het te maken heeft met gezonde wed. spanning die we collektief hebben denk ik. het is natuurlijk een lange weg die we afgelegd hebben met ze alle en we staan hier voor de momment supreeme en je weet wat je moet doen en waar je moet staan en is toch effe aftasten in het begin van zo een wed. en begein je misschien wat aarzelend aan de we. en dat moet je effe van je afschudden.

LuluHoops - ooit zei coach van veen tegen mij dat we met onze meiden wat ervaring missen op dit niveau en ik vind dat jij die ervaring wel hebt samen met nog paar anderen in de team,
was dat wel merkbaar nu in deze wed. dat gemis aan ervaring. ??

Tanya - nou tjaa dat is wel zo dat we niet op alle posities ervaring genoeg hebben , maar dat betekent niet dat je niet slim moet zijn en niet moet opgeven en het punt is dat je rustig moet blijven en je kansen afwachten en beeeeeeetje geluk hier en daar helpt ook wel moet ik wel zeggen.

LuluHoops -je bent de natuurlijke leider in het team vind ik en die verantwoording krijg je ook van coach van veen en was je daar meer bewust van in deze wed. on die rol te vervullen ??

Tanya - ik heb nu veel meer op de point positie gespeeld dan normaal en dat is wat ik in me team ook speel , maar die rol is van natuure denk ik in me . het is niet zo van ik geef de leiding aan een team en het is wel een procces die wel zo loopt en je hebt meer overzicht als je op de point pos. speelt dat wel.
natuurlijk het zit wel een beetje in mij dat ik af en toe denk nu ga ik er voor en ben wat meer agresiver in me verdeidigging om die steal te maken , ja dan loop ik voor op ja .

LuluHoops - jaa dat is wel waar , maar je stond op wanneer we je noodig hadden in deze wed.

Tanya - yeppp ... ik zat erg goed in de wed. jaaa ... en dat is een van me kwaliteiten , als ik een maal in de wed. zit , dan kan er niks kapot bij wijze van zeggen en dan sta ik er voor op en die ervaring die ik heb dan de meeste van onze meiden mag men dat van me verwachtten.

LuluHoops - 8 punten voorsprong is dat genoeg. ik dacht bij me zelf als we met 10 of meer winnen is dat een dreun voor ze misschien knakt er iets bij zweden. ??

Tanya - we moeten helemaal niet met die 8 punten voorsprong gaan spelen . we gaan daar om te winnen wat er ook gebeurt. als je steeds met die marge in je hoofd op het veld sta , dat werkt niet niet zo dan en kijk als het puntje puntje is aan het einde van de return in zweden , ja dan kijk je wel effe naar het bord.
moet wel zeggen dat we wel deze overwinning wel afgedwongen hebben met ze alle , maar vegies je niet , deze meiden van zweden kunnen wel basketballen wat ze vandaag niet hebben laten zien en dat wordt wel anders as. woensdag in zweden.


Als alle felicitaties in ontvangst is genomen door de bonds coach van veen en hij dan alle meiden bij elkaar probeert te raapen probeer ik ook achter hem aan te loopen om ok aan hem paar vraagen te stellen.

LuluHoops - coach van veen eerst natuurlijk van harte gefeliciteert met deze overwinning
heb deze vraag aan twee speelster ook al gevraagd , maar waren jullie wel zeenuwachtig voor de wed. ??

Coach van veen -nou nee ben nooit zeenuwachtig voor de wed. het is wat je zelf van vind. wel is de wed. spaning daar natuurlijk , maar als coach is wel goed dat je dat niet hebt.

LuluHoops - wat dacht u in de eerste minuuten van de wed. toen het niet echt liep

Coach van veen - ja dacht meteen aan door wissellen en als dat niet helpt ga maar van verdeidigging maar veranderen. op zich hebt je als coach zijnde deze wed. al in je hoofd doorgespeeld en alle senario`s door genomen en toen ontregelen van de tegenstander niet hielp zijn we dan overgestapt naar zone verdeidigging.

LuluHoops -in het begin van de wed. kon zweden makkelijk op de kop van de bucket en inside
veel punten maken , was dat het reden van andere taktiek ??

Coach van veen - we stonde gewoon slecht te verdeidigen en je moet dan iets verzinnen om iedereen bij de les te krijgen een van de opties was dus veranderen van verdeidigging.

LuluHoops - toen naomi met 4 fouten naar de kant gehaald werd door u, was het wel moeijlijk voor u denk ik om dat te doen ??

Coach van veen - nou tjaa ... marloes  nieuweveen gooide toen 4 vrijeworpen achter elkaar in en heeft ze toen goed overgenomen en we schoorden in iedere geval in de wed. en daar was ik wel blij mee.

LuluHoops - die 8 punten voorsprong is dat wel genoeg as. woensdag in zweden ??

Coach van veen - het is moeijlijk om daar een antwoord op te geven.we hebben nu een manier gevonden om tegen ze te spelen en daar moeten we ons mee beezig houden.


Ik bedank alle speelster en coach van veen voor hun tijd om te reageren voor deze site en wens ze natuurlijk succes in zweden as. woensdag.



Door LuluHoops

1 opmerking:

  1. Goed gedaan suc6 a.s woensdag (jij ook mooi geschreven hassan)

    Grt maarten

    BeantwoordenVerwijderen