dinsdag 22 september 2009

weekendje weg in almelo -- het epiloog

hier onder kunnen jullie lezen dat ik een weekendje weg was in almelo en daar de organisatie van twente basketball toernooi geholpen heb.
ach ... ik doe maar wat nie waar.

ik heb van het situatie gebruik gemaakt om met bondscoach van dames nationale team ...
coach van veen te praaten.
voor mij was het een eer om met deze bijzondere coach te mogen praaten.
hij is dames basketball zelf hier in onze kleine kikker landje.
mijn diepe respeckt voor deze coach met passie en liefde en energie die hij insteekt en uitstraalt
voor dames basketball in den helder , maar vooral voor de nationale dames team.

natuurlijk moet ik nu zeggen dat er heel velen zijn achter de schermen die erg veel doen voor basketball in algemeen hier in nederland , waar van we de namen niet eens kennen en horen op tv. en lezen in de kranten.... nou voor hun ook bij deze mijn diepe respeckt ook.
maar als je , je geroepen voelt ... schuw niet om op deze site je gedachtes te delen met mij en vooral met basketball minded nederland. deze site is voor iedereen open die basketball voor op stelt.
ik dwaal weer af en laat jullie nu ook mee genieten van mijn kleine intermezzzzooo
met coach van Veen.



stel je voor het is de laatste dag van de toernooi en je hebt de eerste dag alles gewonnen en weet dat je de finale speelt tegen een sterke bundesliga team.
je wilt je storten op je team en bent dus beezig om met je afstandsbedienning van je kleine tv`tje
met dvd recorder al in , je wedstrijden te bekijken van de dag er voor.
de orde van de dag dus en al dat stress en tijd en energie is voor bij . je hebt je doel bereikt en wilt dus nu je draad weer op pakken van alle daags en zit hoog in de tribune zo dat je niet gestoord wordt door derden en je ziet een kleine opdondertje naar je toe komen met die ouder wetse voice recorder in zijn hand en je weet dat hij je weer lastig gaat vallen.

LuluHoops -- coach van veen aller eerst van harte gefeliciteert met behalen van de A- status.
wat is uw gevoel nu achter af over deze hele reeks.
Coach van veen -- ja dank je wel. we zijn nu 6 jaar beezig geweest om deze A - status te behalen en het werd tijd dat we het gingen halen. maar aan de andere kant waren laura en anouk er niet bij deze kwalificatie reeksen en wisten dus dat het erg moeilijk zou gaan worden en als we de eind resultaat zien is het een erg goede prestatie wat deze team heeft laten zien


LuluHoops -- toen we elkaar zagen in utrecht zei u ook dat laura en anouk er niet bij was , zag ik u toch beetje zorgelijk kijken en nu bent u erg blij merk ik , dat u met deze meiden gehaalt hebt.
Coach van veen -- yepp dat zeg ik. erg blij dat we met zijn allen gehaald hebben.

LuluHoops -- hoe was de return daar in zweden
Coach van veen -- we begonnen heel goed. tot in de derde kwart staan we met punt of 10 voor .
toen ik leo .... ( leoni kooij ) wisselde ging het een stuk minder en konden we geen grip meer op de wedstrijd krijgen en kwamen we 3 punten achter en toen was het wel effe paniek .

LuluHoops -- mijn bronnen van uit zweden die mij informeerden zeiden dat de eerste helft goed ging en toen na de rust de zweedse dames echt goed gingen spelen , was u bang om de wedstrijd te verliezen.
Coach van veen -- nee .... daar ben je niet echt mee beezig. je bent aan het wisselen , je verdeidigging aan het veranderen , je aanval te veranderen zo dat je die grip op de wedstrijd terug krijgt.

LuluHoops -- wat ging er door je heen toen kim hartman op de vrije worplijn stond voor twee maal op de laatste seconde van de wedstrijd en het staat gelijk.
Coach van veen -- nou niet veel eigenlijk. je weet dan dat je gered hebt met die marge van de eerste wedstrijd en kijken hoe de meiden daar op reageren en de overzicht houden van af de kant.

LuluHoops -- u bent nu zo veel jaren beezig met passie en inzet , deze campanje 6 jaar ... is er nu genoegdoening voor u
Coach van veen -- ja natuurlijk geeft dat voldoening. maar je weet ook dat we nu in die A- landen zitten en het begint nu pas. we weten nu aantal jaren dat we tot de betere B- landen behoorden en nu moeten we kijken wat we op de A - niveau waard zijn.

LuluHoops -- zijn we nou geplaats voor de EK - van 2011
Coach van veen -- neeuu .... we gaan met 20 landen strijden voor de 16 plaatsen van die EK 2011 en denk dat in november zal een loting zijn en kijken in wat voor een groep we zitten en dan pas gaan we onze plan maken van tegen wie we moeten spelen en hoe we moeten spelen

LuluHoops -- zijn er landen in die A - groep waar u liefst niet tegen wilt spelen
Coach van veen -- nou de top 6 a 8 landen zullen we wat te kort komen en dus liever nu niet effe tegen ze spelen en 5 van die landen spelen op de WK. dus die zijn er niet bij en dus ben je beetje afhankelijk van die loting hoe ver je kan komen en met welke speelsters die andere landen komen en die weet je niet van te voren.

LuluHoops -- is laura er gewoon bij of zegt u is prive belangerijk
Coach van veen -- natuurlijk is prive ook belangerijk , maar die beslissing is aan laura zelf en wij willen haar er bij hebben natuurlijk.

LuluHoops -- stel we gaan naar EK 2011 . wat is dan de doel
Coach van veen -- daar ben ik nu helemaal niet mee beezig. laten we nu zien dat we in deze A - landen kunnen blijven en als we dan ons kwalificeren voor de EK. is erg mooi meegenomen en stap voor stap gaan en dus zorgen voor de lijfsbehoud in deze A poule.

LuluHoops -- als ik tegen u zeg dat de gemidelde leeftijd van die A- landen toch nog hoger is dan 26 a 28 jaar en we hebben hier jonge generatie die nu is opgestaan en is dus kampioen zijn gewoorden bij de u16 en bij de u20 categorie. wat zegt dat tegen u
Coach van veen -- nou dat zegt dat we deze jonge team zo veel mogelijk bij elkaar moeten houden en je ziet dat op de hoogste niveau de speelsters zijn met die gemiddelde leeftijd van 28 a 30 jaar die heel veel zegt voor die landen dan bij ons van deze meiden van 20 of van 22 jaar.
de kunst is dus om die meiden bij elkaar te houden.

LuluHoops -- dat waren mijn vraagen aan u . ik bedank u voor uw tijd voor deze site en bedank u nog maals voor uw passie en tijd en inzet voor de dames basketball hier in kleine kikkerlandje
met wat u betekend hebt en bereikt hebt un uw leven.
Coach van veen -- oke ... prima.

Ik bedank nog maals coach van veen voor zijn tijd voor deze site

Door -- LuluHoops

Geen opmerkingen:

Een reactie posten