zondag 20 september 2009

weekendje weg in Almelo deel 2

zo als jullie weten vertoefte ikke in Almelo .
deed daar wat werkzaamheden voor de twente basketball toernooi
die elke jaar plaats vind. je weet wel de eerste weeknd zijn de dames die hun basketball tallenten
tentoon stellen en de tweede weekend zijn de heren aan de beurt.
Naast me werkzaamheden had ik ook de tijd genomen om met een bijzonder mooie vrouw te mogen praaten.

stel je voor het is zaterdag avond laat in de mooie pitoreske Rembrandhal te Almelo- zuid.
je bent net klaar met een wedstrijd en zit naast de bank .
je bent moe maar wel voldaan en zie je iemand naar de bank toe lopen met een kleine zwart ding in zijn hand en je weet dat hij iets van plan is en vraag je , je af is het wel de moeite waard om
je gedachtens te delen met de rest van basketball lievend nederland.

we weten allemaal dat onze oranje leeuwinnen eindelijk de A- status hebben en dat was een lange en pijnlijke weg die zij en wij ook allemaal bewandeld hebben.
voor mij persoonlijk springen in deze tocht der gladiatoren der harde leer weg er boven uit die heel veel gedaan hebben voor de dames basketball hier in Nederland.
dat is coach van veen en Laura Kooij.
Heb ook een kleine intermezzo met coach van veen gehad daar in pitoreske Almelo
dat komt ook op deze site , maar eerst mijn kleine een tweetje met Laura Kooij.

Zij was die door persoonlijke omstandigheden niet mee kon doen met de nationale dames team.
waar ze tot voorige jaar en gewoon er bij bas en is laura nederland en nederlandse team is laura.
toen ik met haar op het iende van de spelers bank kleine intervieuw deed daar in Almelo
erg laat .... het is bijna donker in de hal en iedereen raapt zijn / haar spullen en men wil graag de warme douch straal gaan opzoeken en de dj. ter plaatse heeft de laatste verzoek nummer al gedraaid .... zat ik daar met me voice recorder met laura kooij.

ze moest af zeggen voor de nationale team van coach van veen omdat zij haar werk niet meer kon combineren met basketball op top niveau ............................
zucht ..... zucht ...... zucht .....
dat deed mij veel pijn dan laura zelf denk ik , want laura is nationale team en nederland is laura zo gezegd. ik kan me geen team voorstellen zonder de ervaring en passie en inzet van laura.
dat we hier in onze kleine kikker landje niet voor elkaar kunnen krijgen dat we de ervaring en de passie van laura niet kunnen gebruiken voor de jonge meiden die aan staan te komen in de nationale team , dan denk ik dat we het ergens iets verkeerd doen.
speelsters als laura moeten we koesteren en mogelijk moeten maken zo dat zijn voor oop lopen bij de strijd der deze jonge leeuwinnen en zo dat we van af nu in de A groep mee doen.
is denk ik niet veel gevraagd maar ach denk dat ik nu veel eerder besef dat ik oud en grijs aan het woorden ben.

hier onder de hart verwarmende en bijzondere intermezzo met laura van week terug in almelo.



Luluhoops -- eerste vraag laura is je hebt net een wed. gespeeld en wat zijn je gedachtens nu zo kort na de wed.
Laura -- het zijn oefen wedstrijden en we moeten nu veel spelen om wed. ritme te doen.
we zijn af gezien van afgelopen donderdag voor het eerst bij elkaar , je weet wel de nationale teams.het is nu weel al zoeken naar de ritme en goede tegenstanders hier op de toernooi. perik is een goede team en de duitse teams die hier aanweezig zijn ook goed en is erg leuk om hier te zijn. gaat niet om de resultaat , wel is leuk dat we nu twee keer winnen en is dus niet sleegte om te zien als je weet dat we maar voor eerste keer bij elkaar spelen na de zomer stop.

LuluHoops --je gedachtes over deze toernooi hier in almelo
Laura --ik kom hier al jaaren en iedere keer is het een mooie en leuke toernooi met niveau.
mensen zijn erg vriendelijk en goed georganiseerd. zo als gezegd hebben we hier twee bundesliga teams die voorige seizoen goed gedaan hebben daar in duitsland en perik is altijd een tallentvolle team geweest en is dus bijzonder om hier tegen ze te spelen.

LuluHoops -- je haalt het effe aan hoe sterk acht je het team van oberhousen
Laura -- heb ze net ook beetje zien spelen. het zijn stel fanatieke meiden die heel erg sterk zijn en vooral fysiek spelen en is dus een goede tegenstander.


LuluHoops -- me volgende vraag is toch een beetje medegenloos om nu te stellen , maar was het pijnlijk om nee te zeggen tegen nationale team .. bedoel tegen je coach van veen
( na dat ik deze pijnlijke vraag stelde keek ik in haar oogen zag die pijn nog steeds )
Laura -- eeehhhhhh ....... op gegeven momment kom je ...... eehhh kijk het heeft me erg veel pijn gedaan om deze beslissing te nemen. op een momment in je leven kom je op een splitsing tegen ... een kruising waar je een beslissing moet nemen ... ga ik recht door of sla ik af ,
wetende dat basketball hier in nederland niet profesioneel is , heb ik de keuze gemaakt om niet voor de nationale team te spelen en mijn studie op te pakken en af te maken. natuurlijk is dat eigen keuze geweest. tegen het einde van het school jaar kwamen paar plekken vrij daar in
den helder en is dat een stukje zekerheid en heb nu een vaste baan en dat weegt nu veel meer dan basketball en top sport hier in nederland.
eehhh .... na 10 jaar nederlandse nationale team en je weet dat je op het punt staat na al dat jaaren investeren en passie bijna gaat promoveren naar de A divisie ... was het een moeilijke keuze geweest. hoop wel dat het in de nabije toekomst dat zo iets niet hoeft te gebeuren en wij dan als speelsters voor de nationale team kiezen en vind het een eer om voor je nationale team te spelen.

LuluHoops -- me volgende vraag is eigenlijk overbodig , maar je bent blij denk ik met ons dat we het bereikt hebben die A status
Laura -- tuurlijk ben ik dat ook. twee jaar terug zaten we erg dicht bij en is niet gelukt en weet ook dat het heel veel tijd en energie en passie kost om dit te bereiken. het helpt ook dat we die professionele cultuur die we hier in nederland niet ervaren , maar een aantal van onze meiden die in het buitenland spelen wel en dat is wat we moeten koesteren en weet dus ook wat het kost om dit te bereiken als je na gaat dat de kracht van deze nationale team is intensiteit en team geest dat is wat we moeten koesteren.

LuluHoops -- laura bedankt voor je tijd en je openhartigheid
Laura -- ja graag gedaan.


Al de lichten doven in deze arena zie ik een mooie jonge vrouw met passie vertrekken richting
het donkere gang naar de warme douches en hoop dat deze tallent nog vele jaaren bewonderd zult zijn voor basketball lievend nederland en voor de nationale team


Door -- LuluHoops

Geen opmerkingen:

Een reactie posten