maandag 3 mei 2010

Basketball Kriebels

wat zegt dat tegen ons allen de basketball kriebels.
zit ik deze overpeinzing te schrijven en denkend aan de verslag geving van onze geliefde sport die we met ze alle zooo van houden.
daar bij vergeten we waar we soms staan en hoe we denken dat er basketball gespeeld zou kunnen gaan woorden.

er is me met veel bonbarie om ons heen in de media en in de politiek met bijzondere uitspraaken mede gedeeld dat vrijheid van menings uiting hoog in de vaandel zit in onze kleine kikker landje.
wat is dat nou die vrijheid van nieuws gaaring en te zeggen wat je te zeggen hebt.
zijn er daar regels aan verbonden en zo ja kan iemand me dat aan reiken aub.
ik laat regel maatig mijn gedachtens rond slingeren op me eigen blog site en daarom staat het ook boven aan de site het basketball is volgens luluhoops.

soms zit daar ook de gedachtens gangen van andere basketball liefhebbers er tussen.
tjaaaaaaaaa .... ik was blond vroeger ... insiders onder ons weten dat nog en toen
lang geleden kon ik twee dingen en soms veel dingen te gelijk , maar heden ten dage
ben ik een oude grijze muis aan het woorden en wordt tijd dat ik ga stoppen met basketball. want immers ik kan niet op twee plaatsen tegelijk zijn en van daar dat er ook plaats is voor andere geluiden en gedachtens gangen dan de mijne.

daar wringt het schoen nie waar. het is lastig om van een andere te vernemen wat je tekortkomingen zijn en kritiek te krijgen.
ik vind het absoluut niet erg als er gedachtens mede gedeeld wordt die van uit een wel heel erg gekleurde bril vandaan bekeken wordt en dat dan met iedereen gedeeld wordt. vind dat je dan niet om je heen gaat reageren en te proberen te stoppen , maar kom dan zelf met ook argumenten dat het niet zo is.

nou niet zeggen dat ik uit me nek dingen verzin en niet zo is , ik vind dat er wel heel erg fysiek gespeeld werd in de bijzondere troffe finale die van af heden de naam heeft gekregen van carla de liefde.
immers het spel van landsmeer is er gebasseerd op hard werken en tot uiterste te gaan en vechten voor de elke centimeter op die slag veld.
daar houd ik persoonlijk ook van als coach en zegt dat ook tegen me jongens die ik coach... je lust en je zaligheid geven en vreet die bal op en kom niet van die slagveld vandaan als je niet moe en kapot bent.
daar kan je mee eens zijn en niet mee eens zijn en je gaat gewoon verder zo lang de grijze muizen op het veld of te wel me collega zebra`s het toe laten.

als coach zijnde stap je het veld op om te winnen en doe je daar alles voor en dat is in mijn oogen het bijzondere spel van landsmeer met een twee tal goede kleine amerikaanse opdondertjes die coach lakner heel erg goed begerijpen.
maar het is wel de keuze geweest van coach van veen om twee meiden eerst met de meiden U20 mee te laten doen die zij daar heel erg in moesten spannen om de cup voor den helder te winnen en wat ze dus ook deden.

het was toch marianne en maaike als ik me nu niet vergies ... zo zie je maar weer dat ik toch oud en grijs aan het woorden ben ... die beiden iets van 25 punten noteerden en marianne hoop rebounds onder het bord opraapte iets van 13 in totaal.
ach die verslag kan je hier verder naar onderen wel lezen als jullie daar interesse hebben en als we over goede journalistiek hebben nie waar.

de keuze was dus aan den helder om deze beide meiden ook mee te laten doen dat maike in de curuciale fase van de wed. bal verlies lijd en dan marianne ook
van 59-54 voor den helder door te stooten en die genade klap uit te delen aan landsmeers passie en inzet en de carla de liefde troffe naar den helder te nemen
was het in 10 a 15 sec. de dreun aan de andere kant uitgedeeld.
waarom ... in mijn oogen deze bijzondere speelsters in die fase van een strijd moe zijn .. adrealine giert door het prachtige lichaamen ... hartslag al lang uit het dak is geraast is dus de druk groot en maak je die kleine fouten.
tjaaa .. de eene zijn dood is de andere zijn brood nie waar en jaa trok kati wel eens vaak aan die shirtjes en sloegen op de handjes die net niet gezien werden misschien.
is dat nou erg als je dat te hooren krijgt van iemand anders die ook met passie en zaaligheid zijn gedachte gang met ons deelt en wel op mijn blog site.
dacht het nie en ik sta open voor alles en hanteer weinig censuur
wel is het zo dat we elkaars meeningen wel moeten respecteren en elkaar in de waarde laten.

kijk na of de grijze zebra`s op het veld zijn die je een wed. laat verliezen.
kijk dan naar de schot precentage van je team en kijk hoeveel kansen je verprutst hebt en voor al kijk naar de aantal vrije worpen die je als team genomen hebt en gemist hebt. heel vaak dus verlies je de wed. met paar punten en dat zijn dan precies de aantal vrije worpen die je gemist hebt.

als laatste zou ik zeggen als je niet tegen de krietiek kan en je doet nooit een zelf reflektie en kijk maar eens goed in de spiegel s`morgens vroeg
dan denk ik dat het beter is dat men dan gaat dammen of zoo


Door LuluHoops

Geen opmerkingen:

Een reactie posten