zaterdag 8 mei 2010

Meiden U20

Finale Weekend


Als de zomer naderd gaat het kriebelen bij ons allen die deze sport warm hartje dragen
Dan heet het de finales van de competities in de polderke.
Je weet wel daar in de polder in de uit voegen gebarsten achter tuintje van Amsterdam
Waar heb ik het nou over …. Weet ge het nog niet almere….

Als onze geliefde bond alles strak plant en we met ze alle om 12.00 uur de eerste bal opgooien voor de eerste finale van de dag kom ik binnen wandelen.
Donker in de zaal zeg wat is dit ach tjaaa .. de speelsters worden voor gedragen en deze eerste strijd gaat tussen de meiden van hlb accountants den helder en lm lokomotief uit
rijswijk

als ik uit eindelijk een tafeltje krijg om lekkel makkelijk te kunnen schrijven met me lap toppie .. ach anders moet ik me looove buikje intrekken daar achter de jury tafel en dat loopt langzaam blauw aan en dat is geen pretig gezichtje ….
Is de wel verdiende gong voor de rust bij de meiden U20.
Zegt deze eerste helft dat het strijd tussen deze beide ploegen hard is en deze meiden het bijzondere spel weer op het parket weerspiegelen van de geheele seizoen.
Niemand geeft elkaar de ruimte om echt los te komen en de de scores van lokomotief
Komen voor al van buiten het perimeter terwijl ze de lengte overwicht hebben.

Den helder daar in tegen komt goed van start en houd de tempo aan en zoekt die in side spel op en als we de kleed kamers op zoeken is het 32-31 voor den helder en zien date r 10 bij Rijswijk en 8 bij den helder aan fouten zijn total en zien dat bij Rijswijk
Zera met 10 de lijst aan voert maar 3 assist heet en ook met 3 verd. Rebounds bij elkaar gesprokkeld heeft en richelle er 6 heeft en esther er 4.

Kijk ik bij den helder dat Marianne gewoon door gaat waar ze goed in is 10 punten en 4 verdeidegend en 2 aanvallende rebounds heft. Zij wordt gevolgd door maaike met 8 punten en Karen met 6 punten.

Aks ik kijk naar de eerste kwart is voor den helder met 18-16 en de tweede kwart is voor Rijswijk met 15-14.

Als ik me hoofd om hoog doe en kijk wat voor me neus gebeurt op het strijd toneel op het parket zie ik dat op de klok nog 3.07 te gaan is in deze derde kwart en den helder voor sprong heft met 43-35 is daar de eerste time out voor Rijswijk.
Als ik dan effe deze strijd volg is wat ik zie alleen maar heen en weer lopen bij Rijswijk en maar spelletjes en dan schot van heel ver weg en de in side spel is weinig te zien bij Rijswijk en prompt is daar willemijn die durft een tegen een te gaan iknside en scoort op 0.50 sec. te gaan in deze derde bedrijf is de time out aan de kant van den helder met 43-37 voor den helder. En is daar hard werken in de verdeidiging bij den helder en zo de bal verlies geforceert en aan de andere kant is Marianne die met een buzzzerrr beater
Een geeeeeweldigge verre drie punter in knelt en de stand op 46-37 brengt voor
Den helder. En kijken waar de kruiden thee is voor de coach van Rijswijk waar het nu is of nooit.

De drie punters vliegen om on sheen en prompt wordt nr. 15 richelle bij Rijswijk aangepaast en is daar de brood noodige aansluiting en zij is ver uit de langste op het veld en ze wordt mondje maat bereikt en als we op de helft van deze laatste kwart zitten is het 51-42 voor den helder en als dan den helder courtny vind die al de geheele wedstrijd al buffelt onder de borden en ze de stand op 56-42 brengt is het time out voor Rijswijk met nog 4.36 te gaan in deze kwart.

Is het dan de koek op en het gaat n iet meer en den helder meiden U 20 laten zien dat zij de besten zijn in deze klasse is daar de ontlading voor deze bijzondere meiden uit den helder zie ik dat 64-46 is op het bord en coach frank de wit doeth et weer met zijn meiden de dubbel pakken is dus het toetje op een lange seizoen.


De statistieken ach dat is voor de plak boek maar dank zij me geode vriend mister bono
Kan ik jullie het volgende melden.
Rijswijk – zera butter – 13 punten en 3 assist --- maxime essenstam – 8 punten en 3 rebounds --- richelle van der keijl – 8 punten 3 verd. En 3 aanvallende rebounds

Den helder – Marianne van der hoek – 20 punten en 8 verd. 2 aanvallend reb. ---
Maaike klein – 13 punten en 5 assist --- kourtny treffers – 10 punten en 7 verd. 1 aanvallende reb. Romee van derv lies – 7 punten en 3 assist



Door LuluHoops

Geen opmerkingen:

Een reactie posten