maandag 16 augustus 2010

De Launge Bank TopSportCentrum Almere

Dag vertraging maar toch ga ik jullie weer lastig vallen.
zo als jullie het inmiddels al weten hebben onze oranje dames leeuwinnen zaterdag avond verloren van azuri blauw italie dus. dat ging niet makkelijk voor italie. verre weg van dat.
de italiaanse beautys  konden pas in de laatste ander halve minuut van de wedstrijd van 2 punten voorsprong de marge op tien brengen zo dat zij dus deze wedstrijd  wonnen.
mijn bevindingen hebben jullie hier paar alineas onder al gelezen . dat was dus live de adrealine beleven daar
en heb dus geprobeert om jullie dat te laten voelen.
immers jullie waren er niet... helaas.

er werd gezegd na de wedstrijd  tijdens de pers confrens boven in den toorentje
waar de beide coaches en twee speeslters aanweezig waren ... dat er 450 toeschouwers waren
zuchttttt .... dat is maar een 5 deel wat er in kan
waar waaren jullie met zijn alle. deze oranje meiden kunnen jullie steun hard gebruiken.
het moet anders in vervolg vind ik.
moet hutje mutje vol zijn aan de beide kanten in die topsport centrum daar in den polder.
hoe doen we dat ...nou heel erg simpel.
vrouwen en kienderen onder 18 jaar GRAAAAAAATIS ....... ten alle tijde.
de rest 5 euris of zoooo ...moet toch wat geld in de la nie waar , maar dat is wel te doen als ge met je gezien
een avondje basketball wilt zien in den polderke nou ..... 10 euris per persoon a 4 persoonen in zoo een doorsnee familie. wat gaat men eten en drinken dan ... zucht
thuis mee nemen of zoo en het benzine dan .... wie betaalt dat.

zucht ik dwaal weer af.
deze leeuwinnen hebben onze steun hard noodig en we staan achter deze jonge meiden allemaal
dat was dus juist waarom we verlooren daar van italie. niets anders dan dat.
tijdens die pers confrentie waar ik ook als hobby journalist ook werd uitgenoodigd
achummmm ... probeerde ik te kijken of er iets speelde bij de italiaanse sucadrione ...
hoop dat ik het goed heb geschreven .. zo niet  dan pech hebben.
wat er allemaal gezegd werd daar konden jullie wel lezen op de site van onze geliefde bond NBB
zou zeggen klik basketball.nl maar aan of
mede journalist en goede vriend van powerforward.nl
michiel die schreef precies goed in zijn collum wat er speelde bij de coach van italie ... coach ticchi
en wat bondscoach van veen te melden had.
zou ook weer zeggen klik dat ook maar aan aub.

ik ga jullie niet lastig vallen met wat er allemaal gezged en al geschreven is
maar ik had wel klein onder onsje met de tweede bonds coach rene spandauw .
zou wel volgende kwijt willen nog.
heb ook de reakties gelezen en de meeningen ook. en coach van veen wordt aangevallen en je kan mee eens zijn of niet. ik zeg altijd men moet tegen de krietiek kunnen zo ook coach van veen, maar daar twijfel ik niet aan. het is zijn keuze van speelsters en wat er bij komt naomi en emelie en de rest is er niet waar we die brood noodige ervaringen goed konden gebruiken in kortrijk tegen belgie en zaterdag avond tegen italie,
maar zij zijn er niet welke reden dan ook, dus deze jonge meiden moeten het doen en ik sta achter ze
en hoop de ganse basketball familie  der nederlanden.
genoeg gezeiktttt ....... hier onder mijn onder onsje met coach spandauw
die een lekkel grooooooooooooootglas koude pliske in zijn hand had en enorm van genoot


LuluHoops - wat gaat er nou na half uur na de wed. door uw gedachtes heen
coach spandauw - nou niets zo bijzonders hoor. het was een wedstrijd die we zouden kunnen winnen.waar we paar kansen zelf om zeep geholpen hebben , maar ook de scheidsen hebben ook ons paar kansen door onze neus geboort. tjaaa ... wat er over blijft is eigenlijk nu niks meer. ik kan snel een wedstrijd afsluiten
van daar dus.
LuluHoops - het leek mij op dat onze point positie heden avond weinig dreiging van kwam
lag daar de ommekeer in deze wedstrijd en veel balverliezen
coach spandauw - dat onderkenne wij ook , maar vind dat we daar vandaag beter gedaan hebben dan anders.in het begin van de vierde kwart waren er paar essentiele fouten op die plek .. zie iets van ..doe het nou niet die optie meid, geen controle of zo iets. we moeten wel vast stellen dat francis donders niet speelt en rebecca maessen niet speelt op die plek of ook yvonne van daalen niet speelt , dus deze meiden moeten het doen en weet zeker dat zij goed proberen te doen . het is wel een verschil als myrthe belt zijnde bij eurosped spelende of je tegen de anderen hier in nederland speelt of elke weekend tegen de proffesionals van italie.
dat is wel een groot verschil en zien we dus iedere wedstrijd wel terug.
LuluHoops - u zegt in principe dat de profs van italie van dit soort wedstrijden elke weekend spelen
coach spandauw - inprincipe wel je en dit gelt niet alleen voor deze wedstrijd maar alle wedstrijden.
feit is dus dat wij heel weinig speelsters hebben die heel hoog spelen in de top van europa.
kijk de compettite in italie is dus niet te vergelijken met die van onze hier in nederland natuurlijk.
ze zijn top prof speelsters van WNBA en met druk en tegenstand en dat zijn onze speelsters niet gewend.
juist dit soort wedstrijden te spelen leren we heel veel en krijgen deze meiden een douw maar wel ontzag en moed en ervaring. dit gaat niet snel zo als je weet . hier gaat jaaren over heen dat we net zo goed zijn als de italianen en de rest van europa. hoop hier door dat die tallenten die we hebben ... jaaa die hebben we ook
de kans krijgen hierd door dus om in die sterke competities te gaan spelen zo dat ze met die druk omgaan en de spanning ook en dat is voor mij heel erg belangerijk en als dat zou lukken denk ik dat we die stap wel kunnen maken.
LuluHoops - als ik effe hier op door mag gaan .. doen we dan hier in nederland iest verkeerd of is het dat onze club team`s niet europees spelen .. natuurlijk is een groot deel met geld te maaken , maar toch uw meening
coach spandauw - den dat wel wel dingen goed doen nie waar .... anders staan we met onze lijn van U16
18..20  en de seinoren in de A poule van europa
LuluHoops - sorry dat ik u onderbreek maar ...... ik zelf ben daar absoluut trots op en we mogen daar trots op zijn en laten zien dat we dit bereikt hebben
coach spandauw - om die stap daarna dus te kunnen maken moeten onze speelsters dus in die groote competities van europa spelen. je kan wel de vaderlandse competitie opkrikken , maar je blijft hikken tegen de kosten aan.het is wat ik nu vaker hoor van de meiden ... we kunnen maar 3 x per week trainnen omdat we de zaal niet hebben ....... dan trainnen ze iets van 6 uur in de week. je valt van je stoel als ik tegen je zeg hoe vaak ik train in saarlois met cardinals die volgens mij een subtoppers is in europa.
dan sta ik zo ongeveer in de voorbreiding voor het seizoen ongeveer 35 uur in de hal.
LuluHoops - hmmmmmmmmm mijn himmel ... met mijn mooie duits ...
dat is nogaal wat ,maar tjaa duitsland .. spanje  .. italie .. turkije .. dat zijn top landen nie waar.
is het dan kunst om het hoofd koel te houden in die laatste minuuten van de wedstrijd om die fouten niet te maken
coach spandauw - ja inderdaad . je moet in die laatste minuuten die wedstrijd af kunnen maaken en kom dus nog maals terug op onder druk kunnen presterendie we tegen croatie wel deden en vandaag niet en italie was iets je pietsje kleverder dan croaten.maar ge moet ook beetje geluk hebben met aktie in de monny time ook.
die aktie van leonie tegen de croaten die dan de steel maakt ...dat geeft dan een boost in dat soort situaties
en je kan eigenlijk niet meer kapot.
LuluHoops - gesproken in die laatste minuuten van deze wed. leonie kwam het veld in na dat ze best lang had gezeten, schoort ze ijs koud twee vrijeworpen raak is het dan maar 2 punten verschil 60-62 voor italie
is het die ervaring die we nou over hebben of was u ook zeenuwachtig
coach spandauw - wahhahaha .... weet het niet ..wat een vraag zeg ... waahahha dat moet je eerst aan haar vraagen denk ik
LuluHoops - ervaring dus .....
coach spandauw - denk het wel ja ... kan je nu niets zinnigs over zeggen
LuluHoops - ik vond samen met me goede vriend van ibasketball.nl dat fiek ligthart erg goed in viel en zeer goed speelde. ze ging er uit ergens derde kwart enkwam daarna niet meer in heeft u daar een verklaring voor
coach spandauw - kijk we hebben een duidelijke taak verdeling en meidert die regelt de wissels.
heb hem opgegeven momment aan hem aangegevn dat zij doorheen zat en eigenlijk komt leonie dan in zo dat ze samen konden spelen , maar de coach aan de andere kant reageert meteen en komt die lange speelster in
en tjaaa ... verrek dat kunnen we niet doen dachten we en als je dat doet dan hebt ge een mis match onder de borden en de keuze moest het woorden of rianne of marloes roetgerink te laaten staan.
we hadden de plan om samen met fieke en leonie te spelen maar de azuri dwongen ons min of meer tot die keuze.als je die overweging maakt is toch leonie die met haar ervaring die dan toch een wed. kan beslissen
is dus de keuze om leonie te laaten staan.
LuluHoops - toen italie uitliep ergens derde kwart en vierde ook tot 12 punten was het de opdracht niet laten gaan
coach spandauw - we hebben gezien in lithouwen en in belgie als we dat niet deden worden we afgeslacht.
hebben we over gehad met de meiden in gesprek en toen het weer leek te gebeuren hebben we gezegd ...
hee meiden dit gebeurt ons niet weer ...en er werd gekonkt en strijd geleverd en daar zit een stuk winst in en leer momment.
LuluHoops - ik heb heel weinig dreiging gezien buiten de bucket. een paar een tegen een van anouk biesters
was de opdracht om onze centers op te zoeken
coach spandauw - als team ga je iets zoeken en de tegenstander geeft je iets en zagen dat we met anouk iets konden met screens te gebruiken en ruite te creeren en kansen te creeren en anouk is wel die dat wel kan.
zij kan het goed die dreiging en schot en maaike is ook een er van die dat kan maar ze had vandaag haar dag niet. rachel speelde niet omdat ze niet lekker voelde. dan ben je dus beperkt in je mogelijheden.
myrthe kan het ook maar niet van uit de point positie. dan zijn de optie vrij beperkt nie waar.
LuluHoops - derde nederlaag nu .... hoe nu verder
coach spandauw - heel simpel strakjes lekker eten en morgen wat herstel trainningen ... daar veranderd er niks aan     ........ met een glim lach zegt coach  sapndauw dit ...
LuluHoops - toen ik uw zag in kortrijk na de wedstrijd buiten op de plein van de sporthal daar ... was u erg boos ........ hebben de meiden dat gevoeld op de donderdag en de vrijdag trainingen
coach spandauw - als ik de mogelijkheid had gehad ...... eeeeehhh  ... kijk ... ik geef aangepaste trainingen.
kunst is dus als je op woensdag speelt dat je eigenlijk geen aangepaste trainingen kan geven.
je moet dus een fitte team op het veld hebben. voor mij en voor meidert is nu de kunst om een fitte team op de been te hebben voor as. diensdag avond anders liggen ze dood hier op het veld.
leonie is aangeslaagen tanya is aangeslaagen en laura ook en met dank aan onze fysiotherapeute joukje versluis staat ze hier te ballen. onze dank is groot aan haar ... ( onze ook de redaktie LuluHoops )
je moet dus die meiden fit hebben en niets anders dan dat.
LuluHoops - dank u wel voor uw tijd voor deze site
coach spandauw - graag gedaan


Ik bedank coach spandauw voor zijn tijd voor mij daar in de gezellie kantine in topsportcentrum almere
andere keer drinken we samen lekkel biertje.


Door LuluHoops

Geen opmerkingen:

Een reactie posten