zaterdag 14 augustus 2010

Oranje Of Azuri Blauw

Ach wat zegt dat nou. het is maar een kleurtje.
ja maar zeg ik dan eigenwijs dat ik ben dat zijn misschien wel de twee mooiste kleuren in de wereld van de basketball familie.

ach ik klets weer raak nie waar.
ik ben er klaar voor en zie dat deze basketball walhalla in den polder ook langzaam maar zeker vol loopt. doet me goed om te zien dat jullie mijn kreet gehoort hebben, dat het hier gaat spoken en zo hoort het ook.
Als ik dan court side me zitje gekregen heb van de jonge inval pers chef der natie ... sybren dus , zit ik te kijken hoe onze oranje leeuwinnen in loopen aan de andere basket zo als gewoonlijk en voor me loopen stuk voor stuk de azuri blauw schoonheden warm en het tempretauur gaat nu al naar de kook punt en zie dat de arbitriale trio al klaar staan voor de take off.

twee stoeltje verder op zit een prachtigge vrouw die we allen kennen
die ook azuri blauw in de bloed heeft wie is het ... juist ja
anna vincenzetto en vroeg aan haar of het dubbel gevoel was.
inderdaad is het zo maar ik heb ook een oranje bloed gekregen en goede vriendschap aan overgehouden. het is lastig voor de beide ploegenen de druk is hoog en vooral bij de dames van italie en dat kan misschien wat kink in de kabel geven bij de azuri blauw en daar heeft oranje vriendinnen
wel een groote kans om deze wedstrijd naar hun toe te trekken.

was voor mij ontzettent leuk om haar weer te zien en te spreken.
na de acapella gezongen de nationale himnes waar iedereen opstond en in donker met ingehouden adem geluistert heeft zeg ik kippe vel en gooi die bal maar omhoog.


als de azuri de tip off wint en het zoeken is naar de form van de dag en de azuri gelijk de full court press neer zet is het stuivertje wissellen en is aan marlous nieuwveen de eerste drie punter in te knallen en zijn dan op 6.50 en dan de nr 11 rafaella masicardi dan weer woord geeft is het 7-6 voor oranje dan is het kijken voor oranje om die press door te breken.
kijk ik naar de hart werkende leeuwinnen en aangemoedigd door de bezielende coach van veen die weer van ouds geweldig staat te coachen
is het die losse ballen die we niet op rapen en daar trecht de eerste time out voor oranje op 3.11 en nr. 14 kathrin ress een keer raak schiet van achter de vrije worplijn zien we 17-10 voor azuri blauw.
wat is er dan het gevoolg als de coach kei hard mee leeft langs het veld en dejuiste instelling herrinert aan de dames is het de eerste thee drinken
op de bank zien we 16-18 voor azuri blauw

al op 8.49 is aan de coach pierro ticchi de weer word en de kruiden thee weer op warm water zetten de time out dus als de leeuwinnen kei hard werken en gelijk komen op 20-20
het duurt vier minuuten in deze tweede kwart dat leoni haar eerste drietje in kanlt en we zien een geweldigge strijd der giganten der gladiatorinen en zien dat op 5.44, 26-23 staat voor azuri blauw waar giorgia sottana haar twee punten niet kan verzilveren met een bonus.
Wat als de adrenaline overslaat van de mee levende coach langs de kant aan de hard werkende oranje gladiatorinen dan zien we de eerste echte voorsprong in deze wedstrijd met nog 2.03 te gaan is 31-28 na de schore leonie en is daar de tweede time out voor coach ticchi.
Zo als we begonnen zijn is deze strijd nog niet besclecht en die strijd is er nog steeds
En als die adrenaline verder kookt is daar de verlossende gong voor de herbal tea in de kleedkamers en zien dat beide teams gelijk staan op 33-33.


Wat als de gong weer is geklonken en de azuri die wel geteld 30 sec. voor de aanvang van de derde periode binnen drupellen en zien dat azuri die tijd goed benut heeft en zie dat het verschil daar is om een tweede helft te beginnen van een top basketball land en is maar 3 min. gespeeld en zien alleen maar azuri blauw schoren met nog 7.38 te gaan is het 39-33 voor italie en we krijgen weer geen fatsoenlijke bal over de middellijn.
Dan is de maat vol voor coach van veen als we na bijna vier minuuten pas een schore maken in deze derde kwart is daar de trechte time out voor nederland.
Wat effe tegen zat is met hard werken en vooral de kop omhoog houden kom je stukje bij beetje terug in the game en the monny time van deze kwart is aangebroken zeg maar we zitten dan in de laatste twee minuuten is het maar rond die 8 punten de marge maar, de een tegen een van anouk biesters die dan oranje leven in blaast zien we 56-50 voor azuri blauw en zitten dan in de laatste 0.46 secondes van deze bijzondere derde kwart waar nog steeds leven in zit. Is daar wederom de verlossende gong voor de versgezette kruiden thee waar we deze hier achter de sporthal geplukt hebben waar ze weel al voorraadig zijn en
De almachtige schore bord vertelt ons dat 59-52 is voor de azuri blauw.

Als ik dan ook mijn adem inhoud en de vierde kwart ook mee leef en mijn adrenaline het dak is uitgevlogen hier in de polderke zien we de harde strijd waar de azuri die 6 punten voorsprong koestert en de zeenuwen beide teams parten spelen is de oranje leeuwinnen die 58-62 maken en is daar de time out voor coach ticchi met nog maar 3.32 te gaan.
Waar leonie kooj ijs koud twee vrije worpen in schiet is het 62-60 voor azuri .
Daar mee gaan we de beslissende fase in met nog maar 1 minuut te gaan en is het een ball game nog maals.
Als de adrelanie en de zeenuwen parten spelen en de knullige balverliezen komen van af de kop positie van het veld en je kan die dreun niet geven aan een basketball groot natie waar je ze in de hoek hebt waar de klappen vallen is het die ervarenheid van die azuri blauw gladiatorinnen die dan uiteindelijk deze zege geeft hier in den polder
En zien dat 70-60 is aan het einde waar de verlossende gong is voor de azuri blauw

Als de stats op de intergalaktische digi snelweg zijn en ikke daar niet weten bij kom,
Blijf ik deze keer de statiestieken schuldig. Maar ach
Dat weten jullie welt e vinden denk ik
Rest mij nog te zeggen dat het me waar genoegen was om hier aanweezig te zijn
Om samen met jullie deze basketball gekke grootland aan te schouwen.

Als ik dan dag later thuis de film terug gespoeld heb en me dank groot is aan me goede vriend bas hendriks die mij dan voorziet van de stats
kan ik jullie ook van die stats voor zien.
ach zie het maar als extra info nie waar
we weten allen hoe en wat en waar , maar toch is het zo wel kompleet nie waar.

Ned. Ita.
1è kw. 16-18
2è kw. 33-33
3è kw. 52-59
4è kw. 60-70

leonie kooij - 20/ 9def 3 offreb.
myrthe belt - 7 /2 om 2 reb en 7 ass.
laura kooij - 6
fieke ligthart - 6
tanya broring - 6 assist

jenifer nadalin - 20 / 5def en 1 off reb.
giorgia sottana - 12 /
kathrin ress - 11/ 3 def 4 off reb
francesca modica - 7
raffaella masicardi - 3 / 7 def 1 off reb.
angela gianolla - 4 / 6 assist

de intervieuws die komen nog en ben ook beezig om op deze site
wat foto`s te zetten , maar zo als jullie het weten ikke en de diggi
snelweg die gaan niet echt samen
geduld is een schoone zaak nie waar



Door LuluHoops

Geen opmerkingen:

Een reactie posten