zondag 23 december 2012

Enerverend Saaie Wedstrijd




Final Four Edittie 2012


De Finale ...... CTO Amsterdam ..... ProBuild Lions Landsmeer


Sporthallen Zuid .. de thuis haven van ...
Avondje top ... basketballen we noemen het De Finale
Vraag me af .. waar van.
Waarom spelen de top 4 ploegen van dames Ere Divisie voor de kerst tegen ellkaar. Vroeger .. da is lang geleden nog voor dat deze jonge meiden geboren waren en nooit van basketball gehoord hadden .... was en heeft onze geliefde bond
op hun heupen om dames basketball te promoten en zo dat de bovenste 4 ploegen tegen elkaar lekkel
spelen en de winnaar ... er van de voor winter kampioen is en ... de winnaar ook de Europa Cup kon gaan
spelen en onze geliefde bond de inschrijving voor haar rekenning nam.

Nou ... beleid of geen beleid .......... waar blijf dat .. die ... gedachtens ... vraag ik me af .... is dit nou basketball promoten.
wat mij betreft .. die geld dat beschikbaar is ... schrijf in aub. promoot de clubs die wel Europa in willen ..............
Ach ... ik klets maar weer eens raak nie waar
Zou zeggen kom maar op met die finale .............



Wat nou de finale ... een bluff poker van de kant van coach Lakner .. geweldigge mis match qua lengete in en op het parket ..
denk aan Richelle aan de andere kant .. en toch maar klein blijven ... daaaa is durven coach Lakner en dat in een finale als we de grens passeren van 6.08 is de derde rebound van Katie Buesy zien we 7-5 Landsmeer , waar heen en weer gerend word
en we dan stuk verder zijn en dan coach de Wit een time out neemt zien we 3.20 op het bord waar Belinda Bos haar tweede 3 punter in knalt zien we 14 - 10 Landsmeer. Waar ik me lekkere koude herfst bock geniet van af de zij kant zo kort op het parket en zie de passie is overgewaaid van coac de Wit en wie anders dan Loyce Bettonvil met een drietje de stand op 18 -16 brengt nog voor
Landsmeer is daar de tijd voor coach Lakner voor een lekkere herfst bock.

Tjaa .. waar een wil is is een weg toch en dike passie krabbelt voort waar Britt Zappeij die de laatste bal van af de middellijn weg flikkert
richting ring en die is swwwwwiiisssshhhhhhhhhhhhhh ..... staan we gelijk at the buzzerrr einde eerste kwart 21 -21

Na de inwendige hoog noodige kwijt te zijn .. waar men licht als een veertje rond dwarrelt en over de weg vliegt ... kom ik terug zie ik dat 36 - 32 is voor CTO Amsterdam . waar is die bluff poker gebleven coach Lakner of is de coach  aan de andere kant jou over bluft met pokeren .. royal flush ...
nou nee ... waar na dus 4.37 en 36 32 voor Amsterdam is het toch hard werken onder de borden en Molly mc Dowel weer rust gehad en kan weer tegen aan is Nadien Boesaart die een laaaaaaaaaaaaaaaaaaaange drie punter in flikkert en we zo de gong horen  voor een verse herfst bock is het toch nog 43 - 42 Amsterdam.
Good old ... ach ... het is maar een woord ... Belinda Bos ... 20 min. Molly mc Dowel maar 18. min. gespeeld in de eerste helft

Amsterdam .... 6 offens ... 11 defens reb. 14 assist ... 10 balverliezen
Landsmeer ..... 7 offens ... 11 defens reb. 9 assist ... 10 balverliezen


Als me herfst bock op is en geen tijd gehad om refill .... barman ... twee maal aub. van het zelfde ...
is de adrealine zo hoog en de tempo ook en vraag me af of molly en Belinda .. nog leven ......
zij zijn beiden nog niet uit geweest en schitterende aanvallen een na de andere .. van af kop bucket .. pick and roll dan af maken zo de snel trein naar Landsmeer is onderweg of komt daar de tussen stop in Amsterdam
als we de gongg horen einde derde kwart .. 65 - 62 .. Landsmeer waar Molly haar 4รจ fout krijgt van de freeking zebra`s  waar nog maar 0.1sec.. 05 te gaan is inde derde kwart ... vraag ik mij af is dat wel be smart ... toch .. ach .. ik klets maar weer eens raak en zit achter de geraniums toch en wat te denken van Kim Hartman  die zonder een kik .... niets zegt ..... en hard werkt en haar team voor gaat in deze strijd dus
op naar de vierde kwart.



Waar bent u nu .. als u niet hier in sporthallen zuid bent .. nou dan ist u een geeeeeeeeeeeweldige finale van de Final Four waar emotie weer boven toon neemt en Molly mc Dowel nood gedwongen aan de kant moet blijven in het begin van de vierde kwart
met vier fouten is het heen en weer ..heen en weer .. met de schoores en dan komt Molly wel weer in met
4.36 te gaan in deze finale is het 73 -72 voor CTO Amsterdam.

Ik vraag me af .... bonds coach van Veen ... zou zeggen .. neem een koppie van de dvd van deze wed. mee naar huis  dan kan je zien dat Nadine Boessart weeeeergaloos speelt en haar drie punter in knalt op 2.55 te gaan 77 - 72 voor Landsmeer en haar in Oranje plaats geeft.

waar en hoe hoog is mijn adrealine vraag ik me af als we nog maar 0.17 sec. .. 6 .. te spelen hebben en Katie Busey twee maal koel bloedig
van af de vrije worp lijn twee maal raakt schiet is het 79 - 77 voor Landsmeer . wanneer na time out van coach de Wit .
Isabella Slim ook twee maal koel bloedig raak schiet staan we weder om gelijkop 79 - 79
is het time out coach Lakner en is 0.10 sec.. 2 te spelen ............... spooooooooookeyyyyyyyy ...
Na de time out .. is het eerst Katie .. en daarna Molly .. die een nood schot neemt .... nikssss .. dus verlengen.



Mijn woorden schieten nu te kort om jullie van info te voorzien. vecht lust .. strijd .... inzet .. bluff poker en de jonge meiden van
coach Remy de Wit. die streden voor hun toekomst die ver voor hun ligt , maar deze prijs is voor hun en dat in eigen honk .. eigen stekkie .. de uithoek bij de uit lijn ... dat is het hele verhaal van de verlenging.
Daar kan ervaring van Molly niet tegen op .... of ... 45 min. spelen van Belinda Bos ... mijn petje af Belinda ..
en zien we een trotse winnar van deze edittie van Final Four CTO Amsterdam dames basketball met 91 - 87 na een verlenging.

Ach ... ik kan jullie ook lastig vallen met cijfers en de stats ... en me dank is voor die vrijwilgers die dat mogelijk hebben gemaakt

CTO Amsterdam .... 21 off. 33 deff. reb. 21 assist 22 balver.
Isabella Slim .. 21 p ... Loyce Bettonvil ..20p .. Janine Guyt .. 12p .. Laura Cornelius .. 11p ... Maxime Essenstam .. 10p

Landsmeer .... 19 off. 24 def. reb. 16 assist 18 balver.
Molly mc Dowel 22p ... Belinda Bos 16p .. Nadine Boessart 15p. Katie Bussey 14p ... Kim Hartman 13p


Als u er niet bij bent geweest ....... zou zeggen ... kom dan de volgende keer naar dames basketball kijken

u ................ hebt wat gemist ... zonde.

 

 
 


Door LuluHoops

Geen opmerkingen:

Een reactie posten