zaterdag 22 december 2012

Herfst Bock .. Of Winter Gloed



Final Four Edittie 2012


Wedstrijd 1 ..... Landsmeer ....... Katwijk

 
 

waar is mijn herfst bock .....
hmmmmmmmm ... heerlijk als ik naar de kantine ga en terug kom met die lekkere
heerlijke herfst bock en zie dat Landsmeer al meteen menens is en alle hoeken en gaten aan
flarden schiet bij Katwijk waar ik me hoofd om hoog doe om te kijken waar we staan ..... ach ..
dan hoor ik de gong .. einde eerste kwart .. 18 - 5 ........ Landsmeer .... zucht ... waar is me herfst bock.

Zeg Maarten .................. waar blijft nou me herfst bock nou .... de mijne is half leeg ...
of is het half vol ... maar als we nog maar 3.00 min. te gaan hebben in de tweede kwart .. is Katwijk warm gedraaid en doen aanzienlijk
beter deze kwart is 31 - 18 ... nog steeds voor Landsmeer waar na de time out van Katwijk Marlous Nieuwveen meteen meenens is
onder de borden en Nathalie van den Adel er een drietje er over heen schiet zien we 31 - 23 ... Landsmeer.


 

Vraag me af of coach Boom ook van die heerlijke herfst bock op heeft waar het geest ... stimulerend werkt.
Als ik me dan ook meng onder de aanweezigen ... doe ik dus me hoofd omhoog hoor ik de gong voor de rust ... en zien we
32 - 25 ... Landsmeer .
Waar de stats niet liegen en me dank is groot voor de vrijwilgers die hard werken om mij en u van info te voorzien ...
Katwijk .... 18 .. totaal rebounds heeft ... 7 ass. en 6 balverliezen
Landsmeer ... 26 rebounds .... 8 assist ..... 6 balverliezen.




Als Katwijk dan tweede kwart wint met 20 - 14 .... zou zeggen is er meer hoop na de herfst bock al de niet in den kleedkamers.
Toch is het zo dat ik niet aanweezig ben op me plek en alles gade sloeg van boven en heinde en ver en zien we de derde kwart voor bij zien flitsen
in een bliksem inslag waar de ploegen weer gingen basketballen en elkaar in evenwicht hielden zo ook de periode stand 17 - 13 voor Landsmeer
is armoede troef .. qua snelle akties en en drie punters .... zucht ... zien we dan het einde van deze kwart en
is het 49 - 38 voor Landsmeer.

Waneer coach Boom zijn tweede time out neemt in deze tweede helft zien we de krachten verslinden en is die pep .. tolkedd .. hard noodig waar ik al weer me hoofd omhoog doe zie ik 8.23 te gaan in de vierde kwart is het
53 - 38 voor Landsmeer. Waar Marlous Nieuwveen 20 punten heeft en Natalhie van den Adel 10
andere kant Belinda Bos 15 en Katie Bussey 14 .

Waneer de krachten uit de jonge lijf weg vloeien ...... is het erg lastig voor wie dan ook om een pep tolked .... te houden en dus ook coach Boom en ziet hij moedeloos en ikke ook hoe hoe Landsmeer ervarender deze eerste halve finale wint en naar zich toe trekt
waar ik op het bord kijk dat Belinda Bos 18 p. heeft Katie Bussey 16 en 5 meer speesters al bijna dubelle cijfers hebben en bij

Katwijk zie ik Marlous Nieuwveen 20 .. Natalie van den Adel 18 .. de rest ... weinigjes ....
Als dat zo is ... tjaaa .. coach Boom dan verlies je en zien we de eind uitslag 71 - 58 ... Landsmeer zijn zij dus in de finale.

Rest mij wat stats te door geven ....
Katwijk .... 13 off. 29 def. reb. 13 assist 16 balverliezen
Landsmeer ... 16 off. 28 deff. reb. 12 assist 10  balverliezen.



Wedstrijd 2 ..... Barendrecht .... Amsterdam


Als ik me inwendige mens ook gerust stel .... dus lekkel een frietje met ..... of
is het frietje moeijlijk ... we zullen zien na 40 minuuten.
Na 4 - 4 en is 3 min gespeeld in deze eerste kwart vraag ik me af kom op meiden .....
dan in eens die press .. van Amsterdam .. die 3 x toe succses vol is en op 6. 43 is coach
van Rangelrooy die time out noodig heeft en zien we 13 - 4 Amsterdam.
 

 
Hmmm ... als me pattatje met op is en na dorst heb .. wa wilt ge ...
smaakt het naar heerlijk ... helder ... herfst bock en als we de gong horen van de eerste kwart
zien we 34 - 17 .. Amsterdam .
Ik heb dorst .. waar is me herfst bock ..... Maarten ......
laa maar .. ga wel zelf haalen waar ik coach van Rangelrooy heen en weer ziet loopen voor mijn neus waar zijn meiden
maar niet door heen komen bij de verdeidiging van jonge meiden van Amsterdam .. is het zoeken naar die schooten
die maar niet willen vallen en is daar de time out van coach de Wit .. van Amsterdam zien we 32 - 27 voor zijn ploeg  Amsterdam dus eens kijken wat dat gaat opleveren en ikke ... ga iets lekkers halen.

 
 

 
Wat is het dan voor de rest een spelletje als ik terug kom en de harde werken zie op het veld en
coach van Rangelrooy .. zoekt naar die aansluiting en zijn ervarenste speler Leonie kooij haar derde fout krijgt van de freeeeeking zebra`s .. is het stuivertje wisellen voor de rest en als ik dan vers getapte herfts bock lekkel zipt  horen we allen de verlossen gong en is de wel verdiende rust 39 - 33 .. CTO Amsterdam.
Toch zeg ik weer en waar zijn we zonder de stats en me dank is voor al die vrijwilgers en die stats liegen niet



Amsterdam .... 19 totaal reb. heeft 12 assist en 12 balverliezen ... Loyce bettonvil 7 p. Maxime Essenstam 9 en Richelle van der Keijl 8p.
Barendrecht ... 21 totaal reb. ... 5 assist en 12 balverl. ..... Zera Butter 10 punten heeft en Eline Kasius 6p. dat is dan net te weinig om  nu voor te staan.


Mijn woorden schieten me effe niet binnen en kijk de geheele derde kwart naar coach van Rangelrooy .. hoe hij bezielend en zoekend en
tierend naar oplossing zoekt waar Amsterdam .. wel door gaat met hun spel .. da is pressen en vraag me af waarom Leonie ... die verdeidigd word
door Richelle ... niet een tegen een gaat van af de kop bucket en toch naar die schot .. blijft zoeken ... jullie info .. zij heeft 6 punten tot aan begin vierde kwart .. dusssssss .. die schot weten ze ook al bij Amsterdam ...

Meid .. ga eens naar de basket .. of spel pick and rol .. of zo ... of ben ik nou te simpel ... de stats liegen niet .. toch en als we de gong zien
voor de derde kwart .. is het 20 punten verschil ..... 63 - 43 .. Amsterdam.. of zijn de wonderen de wereld niet uit.
Die wonder is vergaan met deze vereld ... toch de maya kalender de 21è ..... en bezieling ....

Bezieling ... waar Richelle van der keijl haar 15 è reb. pakt ....... zegt heel veel waar we getuige zijn van een avondje basketball op top ......
eeehhh .... wat is het eigenlijk voor .... als je bal over de middel lijn brengt en bal in levert ... liever gezegd hier heb jij het ..
dan aan de andere kant bij Amsterdam ... CTO .... alle ballen dan in geflikkerd word , maar ook de defens van Barendrecht en dus de bezieling


ach ........... coach van Rangelrooy had de heilige vuur niet over kunnen brengen heden avond is dus het tover woord morgen avond
hier in eigen huis van CTO Amsterdam ..... is er dan maar weinig woorden voor noodig te zeggen ...
De plaatselijke derby voor de finale van dames Final Four tegen Landsmeer .....
Rest mij te zeggen dat bij Amsterdam 6 spelers zijn die boven de 10 punten zitten en bij
Barendrecht maar 2 ....

tjaaaa ... dan gaat deze wed. als een kaars uit en zien dat 92 - 56 is voor CTO Amsterdam.
Zo als gezegd de stats liegen niet en die zeggen tegen mij

CTO Amsterdam ..... 11 off en 33 def. rebounds .. 18 assist ... 17 balverliezen.
Barendrecht ....... 14 off. en .... 22 def. rebounds .... 8 assist ... 19 balverliezen.





Door LuluHoops

Geen opmerkingen:

Een reactie posten