zaterdag 27 maart 2010

Lente In de Polder

Het is ergens in de late na middag zaterdag en al weer zijn we dan met al de basketball lief hebbers in de basketball wal halla der kleine kikkerlandje
juuusstt in de Top sport Centrum Almere.

als ik me tuf tuf parkeer en me geleende mobiele pc mee neem en al weer de lieve gezichten tegen kom die al hun zaaligheid en passie en energie tentoonstellen
voor de basketball mindend nederland zo dat we lekker in onze stoeltjes zitten
en genietend van een koude kriekje en zo lekker naar de strijdende gladiatoren kunnen kijken in der Arena in deze polder.

helaas kan ik niet al te veel zeggen over de eerste wed. van heden dag in deze Arena
die ging dus tussen de meiden van HLB Accountants Den Helder tegen Stol Grashopper Katwijk.
dat is de schuld van Dennis The mennice .... je weet wel die van de bond.
ergens zochten ze twee tal scheidsen om een wed. te fluiten ergens in den lande om
12.15 uur en tjaaa .. who do you wanna call ... gohst busters ....
eehhhh .. volgens mij was dat geheel andere filmpje dan waar we nu zitten te kijken.

dus kwam ik ergens in de 4`e kwart binnen en zag dat het wel erg spannend was.
paar puntjes verschil maar . zo punt of 6 in voor deel van den helder meiden.
moet wel zeggen dat den helder in volle oorlogs sterkte aan trad
ik noem maars eens paar namen .. marianne van der hoek maaike klein ... mascha van de linden garielle van de bosch en tjaa als je dat allemaal ziet dan staan daar blok ervaring aan en deze gladiatorinnen vechten voor de laatste snik tegen de gladiatorinnen van de formatie uit katwijk en als ik deze gladiatorinnen kijk zie ik
ook blok ervaring wat denk je van ... karin kuijt ... ingrid van de plas ...
maaike van de oever .

als de spanning stijd in deze arena en de secondes tikken weg en den helder behoud de voorsprong en katwijk kan maar die paar punten niet overbruggen zakt de moed weg en is lastig om kop omhoog te houden en jaaa de coach is wel bereid om alles te geven
maar is de moed op .. de adrealine stoot ... waar komt het nog vandaan.

wel is zo dat beide ploegen toch wel niet zo veel ver van elkaar staan.
kijk ik naar de getrufde cijfertjes die naast me liggen ... me dank is zeer groot aan me goede vriend bono ... je weet wel van de bono basketball site ...
die greetig al de stats bij houd voor iedereen.
deze cijfertjes van bono zeggen tegen mij dat ik toch wel gelijk heb en zie dat hoogste voorsprong voor den helder was bij 40-51 .
en toch het voorsprong 8 x van kant is gewisseld in deze wedstrijd en
dat er toch 3 x stand gelijk stond.

met jullie mee lezend zat ik toch niet ver naast nie waar.
sluit ik deze bijzondere beker finale wedstrijd af met te melden dat den helder won
na een geweldigge vierde kwart die ik dan gezien heb en dus kers verse beker winaressen mogen noemen als ik dan met jullie de gonggg hoor zie ik dat 62-53 voor den helder is.
mag ik de vrij zijn om te zeggen dat dit nr.1 is heden avond van de bekers voor
den helder
en heden avond dan de finale bij de dames bijzondere zult zijn.

ikke zei .... de het 1-0 voor landsmeer was en de reeevenchhh .. kan zoet zijn
dat weten jullie nog wel , waar is dan de beste plek voor deze strijd tussen deze rivalen van de dames basketball hier in onze kikkerlandje.
als de gezonde rivaliteit daar niet is dan is er ook geen den helder en geen landsmeer en vind dat we trots op mogen zijn om getuige te zijn van deze twee team`s
hoze ze elan en kleur geven aan de dames basketball hier in onze kikkerlandje en natuurlijk vergeet ik ook andere team`s niet die ook zaaligheid en passie en energie inzetten om ons te laten genieten van top dames basketball hier in nederland.


kijk ik verder naar de cijfertjes zie ik dat
1`e kwart 14-19 voor katwijk
2`e kwart 15-10 den helder
3`e kwart 20 - 11 den helder
4`e kwart 13 - 13 gelijk is.



Den Helder
maaike klein - 16
gabrielle va de bosch - 14
karen van de nieuwendijk - 10
mascha van de linden - 6
rome van de vlies - 4
bijzonder wel te vermelden dat marianne van de hoek
10 verd. rebounds en 4 aanvallende reb. heeft.

Katwijk
karin kuijt - 15 en 5 assist
eiline kraaijenoord - 13 .. ook bij eiline bijzonder te vermelden
dat zij 9 verdeidegende en 2 aanvallende rebounds had.
birgitte neutenboom - 9
charley kranstauber - 9
ingrid van de pas - 4 en ze had daar bij 6 verdeidegende en 1 aanvallende rebounds.


Door LuluHoops

Geen opmerkingen:

Een reactie posten