donderdag 9 mei 2013

Kampioen Van Nederland





Wat een gekke serie ...zei ik de voorgaande 5 wedstrijden.
Gekke serie is het ook geworden.
Barendrecht die eerste klap gaf , dan Landsmeer die struggelend terug kwam.
Dan weer en ......... weer net niet ... toch .... was het Barendrecht die de klap nog een keer woude geven maar dan ...die bezetenheid om niet te capituleren en dan Landsmeer die dan de volgende klap gaf en zo
zijn we beland heden avond in Rotterdam voor de wedstrijd 6 in de serie.

Ik zie de beker al binnen komen en de ceremonie meester heeft zijn werk goed gedaan .
Het kan zo zijn dat Landsmeer vandaag ... als ze winnen .. landskampioen zijn en dat hartje RotjeKnorr ......
Waar de fan`s in alle kleuren der regenboog binnen drupellen ... kijk ik omhoog en op zij en heen en weer
daaaaaaaaaaaamneddd ... UUUU ..... bent er niet bij.

Dat is zonde .... zo een belevenis .. zo een strijd ... zo een serie .... zo een laatste galgenmaal
der gladiatoren der arena der doodden die deze wedstrijd willen winnen wat het ook moge kosten .
Ach .... wie ben ik om meer woorden te gebruiken en laat de strijders ten toneel verschijnen en strijdend winnen of  ten onder gaan en zeg ik kom maar op met die tipp off.

De tipp of is voor Barendrecht en is Eline die een afvallende bal op haalt en de 2-0 noteert waar aanval daar na Nadine is die 2-2
maakt en we zijn onder weg. Dat is zacht gezegd en Anete is die de eerste drie punter in schiet en dan aanval daar na is Rachel antwoord op geeft en op 7.20 te gaan eerste kwart is het lekkel schoren 9 -7 voor Barendrecht.
Hollen en draven ... en niet de klok gebruiken ... iets van bal over het middel lijn .... na twee passes ...
schieten en als dat de tendens is van de pak weg 4 min. daarna is het de eerste time out van het wed. voor Barendrecht  op 3,21 te gaan en zien een gelijke stand 12 - 12 en wie dan de ballen in de ploeg houd is de winnaar en zo gaan we naar het einde
van de eerste kwart waar Eline niet opgeeft en strijd voor haar team waar Rachel 18 - 16 inschiet als de gongggg gaat voor de eerste kwart.

Wat moet je dan als je de ballen niet in kan schieten .. nou als de tegenstander voor het eerst op voorsprong komt in deze wedstrijd en dat doet Landsmeer op 7.01 gaan tweede kwart is de tweede time out voor coach Van Langelrooy van Barendrecht en zien we 22 -20 voor Landsmeer.
Waar de strijd verhit en meedogenloos word is het onhoudbaar voor coach Lakner op 5.11 te gaan tweede kwart waar hij
de time out pakt zien we dat de ploegen geen duim breedte toe geven en staat Barendrecht voor met 26 - 25 waar ook de
strijd harder word Kim en Zera robbertje vechten na een onbetwiste uit bal en elkaar flink de waarheid zeggen is deze strijd nog niet beslist en pakt Landsmeer hun tweede time out van deze helft op 2.27 te gaan zien we lichte voorsprong voor Barendrecht met 32 - 27 en deze strijd duurt voort als niemand dan ook toe wilt geven en zeker niet
Katie die de gonggg hoort als zij de aanvallende rebound pakt onder het bord en de bal simpel in flikkert zien we 37 - 33 Barendrecht is dus de wel verdiende kruiden thee in de kleed kamers vers gezet.

Waar ik mijn gele vitamientjes binnen heb en ook voor me hebt is het heeeeeeeeeerlijk werken zo on the court side is het net te laat binnen komen en zien we na iets van 3 min. spel in de derde kwart een geweldige 3p. van Molly die de stand op
40 - 37 brengt voor Landsmeer en min. later na twee keer bal verlies aan de kant van Barendrecht is het de time out voor coach Van langelrooy en zien we de lichte kanteling in deze wedstrijd waar coach Van langelrooy erg boos is op zijn meiden.

Wie niet weg is gezien ....... lijkt het zo waar een van deze twee ploegen net die paar puntjes voorsprong heeft ... dan heb ik je daar ... komt de andere team rap tempo terug waar coach Lakner heel veel risico’s neemt waar als ik jullie zeg dat
Kim ...Katie ... Molly ..... Nadine ... Anete nu 30 min. lang op het parket staan en we zo de einde mee maken van de derde kwart zien we 50 - 46 voor Landsmeer .......... is voor mij een gok wat coach Lakner nu doet en kijken waar dit eindigt.

Ach ............ wat zien mijn ogen begin vierde kwart .... Ayla komt er in en Nadine krijgt wat rust .... verstandig toch waar na iets van ander half minuut
komt Nadine weer het strijd toneel op. Dan gaat zij met de rust en de kruiden thee extra het strijd hard tegen aan waar zij onder de borden
aanvallend heerst en waar zij Unsportief afgestopt word waar na ze twee maal raak schiet en de strijd verhit hier in de topsport centrum Rotterdam is de tweede time out voor Barendrecht waar we 54 - 48 voor Landsmeer zien op 6.02 vierde kwart.

Op 4.41 zien wij met zijn alle hier dat coach Van Langelrooy zijn derde en de laatste time out pakt van de tweede helft en is voor mij een raadsel waarom hij dit doet is maar 9 punten voorsprong en we zien 59 -50 Landsmeer ... van waar deze paniek vraag ik me af.
Paniek of niet ..... strijden voor je eer en voor je club. Strijdend onder gaan waar je hard hebt gewerkt waar we de laatste twee minuten
van de wedstrijd terug kan komen tot 5 punten verschil maar de ervaring aan de andere kant die weet wat er nodig is om in dit soort  situaties te handelen en tjaaaaaaa ..... als de schoten dan ook niet vallen zien we de verlossende gonggg van deze enerverende wedstrijd  en we zien dat ProBuild Lions Landsmeer kampioen van Nederland word waar de scheidende coach Laki Lakner
met een prijs dames basketball vaarwel zegt en hij met zijn team hier wint met 67 – 57
en ik zeg in mijn beurt ........



Landsmeer ............. Gefeliciteerd.





Ben zeer dankbaar voor de stats die ik gekregen heb van de schout team van
Challange Sports Binnenland … Rotterdam ….. eehhhhh ….

Ellen Appers en Rosalien Van Dijk … dames mijn dank is zeer groot voor jullie
nuttige werk en volgende keer tik me op me schouders dat ik jullie een drank
kan aanbieden.



Landsmeer ---
zij pakken 43 totaal reb. 18 assist 11 uit 18 vrije worpen
20 bal verliezen

Anete – 26p …..11 reb ….35 min.
Katie – 12p ….6 reb … 7 assist … 40 min
Molly – 11p …9 reb … 8 assist … 40 min
Nadine – 9p …7 reb ….35 min.
Kim – 9p …. 2 reb … 2 assist … 40 min.



Barendrecht ---
Zij pakken 34 totaal reb. 10 assist 4 uit maar 5 vrije worpen
14 bal verliezen

Zera – 14p …5 reb … 3 assist … 39 min.
Rachel – 12p … 7 reb …. Geen assist … 39 min
Eline – 11p … 5 reb …. 2 assist ……32 min
Addie – 7p …. 3 reb …..2 assist … 33 min
Prischilla – 7p ….5 reb …..15 min
Lisa – 4p …3 assist … 22 min




Door LuluHoops

Geen opmerkingen:

Een reactie posten