dinsdag 7 mei 2013

The Greek .............. Devil




Wat is het heerlijk om weg te droomen ....... met lekkel weer buiten en terug denken aan
je ..... mijn .... jeugd.
Toomelooze energie... onvergetelijke tijd ..... jong ... wild ..... klaar voor de toekomst
onbedrorven .... basketballend op het pleintje ... waar ik gezegend was met een basketball
pleintje voor mijn deur.
Waar ik door weer en wind .... sneeuw blits en stormmm ..... sneeuw weg schuivend
met geweldige vrienden zo als ...... Wierd ....   Mustafa .... Harold .... Rick .....
tjaaaaaaaaa ...... weg droomend van de inter galaktische basketball helden der
Europeese  helden ..... Sabonis ..... Drazen ..... Marciulionis ...... Vrankovic .....
maar voor al de kleine Greek ..... de duivelse en snelle USA ... Greek die onze smaak naar
basketbal maar meer dorst maakte .

Waar hij ook meenige vrouwen hart sneller deed kloppen waar hij de topper was in Europa
maar ook toen der tijd de machtige NBA  sterren deed vergeten zijn naam ..........
Nikos Galis  .............
Helden van mijn jeugd .......... niet zo als de sterren van nu  met bling ... bling .... en
ego van hier tot aan MARS ........ neen .... een gewoone man die alles en iedereen
versteld liet staan van zijn basketball inteligentie waar ik nu heimelijk en verlangend terug
kijk van .......... wanneer komt er zo een held.
Tjaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ............. hoop doet leven nie waar

Soms kom je op de inter galagtische snelweg mooie eerbeton tegen van de helden van wel eer
en op de web site van fibaeurope.com stond er een mooie stukje over mijn held van  ver verleden
waar ik ook met jullie wilde delen , waar de toen maalige helden van zijn generatie op
7 Mei in Thessaloniki bij elkaar komen om deze held te eren.


My special thanks for the use off info from the web site off fibaeurop.com
for spreading this great momment off history in European Basketball Heroes ....
with our fan`s here in our country .. so do go surf your self at ......
www.fibaeurope.com



European Legends Pay Tribute To Galis 07.05.2013



A small constellation of European stars of the 1980s' and 1990's assembles in Thessaloniki on Tuesday night to pay tribute to Greek legend Nikos Galis.
Ukraine's Alexander Volkov; Croatia's Dino Radja and Stojan Vrankovic; Spain's Jordi Villacampa; Israel's Doron Jamchy; France's Richard Dacoury; Slovenia's Slobodan Subotic; Serbian/Greek Branislav Prelevic; and multi-winning Serbian coach Zeljiko Obradovic are among Galis's former opponents or team-mates that will attend a ceremony in honour of the 55-year-old's contribution to Greek and European basketball.

The tribute is organised by Aris Thessaloniki, the club at which Galis spent the best years of his bright career and comes almost two decades after his retirement from action, which came about abruptly in October 1994, while he was playing for Panathinaikos.
The main act consists of a friendly game between Aris and historical French club Limoges, which is now coached by the former team-mate of Galis on the Thessaloniki side and the Greek national team, Panagiotis Giannakis. The 1.84m tall Galis was neither a playmaker nor a shooting guard; he was simply an unstoppable scoring machine.

He holds the scoring record for most points in a single game at the World Championship (54 points against Panama in 1986) and is the all-time EuroBasket leading scorer.
In 1987, Galis averaged 37 points-per-game, including 40 in the final against the Soviet Union, to lead the Greeks to their first EuroBasket gold medal.

His formidable backcourt partnership with Giannakis paid dividends again two years later, when he averaged 36.5 points-per-contest to take Greece into the EuroBasket 1989 title game, where they fell to Yugoslavia.

"Galis was the best scorer, he is the man who changed basketball," said Obradovic who, during his playing days at Partizan Belgrade, had faced the Greek legend as an opponent.
"It was impossible for any player to stop him, believe me, everyone had tried and failed.
"I remember teams trying all kinds of things on him, double teams, big men, small men, but the truth is that when he wanted to score, he did.
"On top of everything, he also made it look so simple.

Galis's trademark move consisted of remaining suspended in mid-air until he drained his jump-shot, long after his opponents had landed on the floor.
"Galis would jump to shoot and you were were waiting for him to come back down at some point, but he never did," Obradovic recalls laughing.
"It was as if he walked in the air."

Italy legend Dino Meneghin, who will be unable to attend due to a personal engagement, had played against Galis in some classic encounters between Aris and Olimpia Milano back in the day and echoed the sentiment.
"Galis was unique, he could do whatever he set his mind to do on a basketball court," the former Italian Federation president told the Aris official website.
"It's a pity that I have always been his opponent and never his team-mate.
"I would be very honoured to have played on the same team with Galis."
Aris reached three consecutive European Champions' Cup (today's Euroleague) Final Four tournaments in the late 80's but never conquered the trophy, despite Galis averaging over 32 points during each one of those three campaigns.

Galis had one more shot at the title in 1994, during his stint with Panathinaikos, but the Athenians finished in third place as he led the competition in scoring with 23.8 points-per-game and passing, with 4.7 assists-per-game, at the age of 37.
He led the Euroleague in scoring during eight consecutive seasons, is the all-time leading scorer in the Greek League and the domestic Cup competition, and was inducted in the FIBA Ηall of Fame in 2007.






Door LuluHoops





3 opmerkingen:

  1. Geweldige speler en persoon. Ik ben vereerd dat ik met hem heb gespeld!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Mike
    dank je voor je mooie woorden.
    Ik weet wie je bent en voor mij is een groot eer dat ik
    jou mocht leren kennen in de pak weg 3 jaar dat we samen
    hebben gewerkt.

    Zou je ook vriendelijk willen zijn om te willen vertellen
    wie je bent en je mooie herineringen van wel eer met onze fan`s willen delen.
    Dat zoude ik erg fijn vinden

    LuluHoops

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste vriend en vrienden van Luluhoops. Dankje voor de gelegenheid om mijn herinneringen te verfrissen. Wat moet ik nog vertellen over de geveldenar(maestro) van het baskeball dat niet all verteld is.
    Ik heb te grote eer gehad om met hem te mogen basketballen toen hij voor Panathinaikos Athen heft gespeld in 1992-1994.
    Iedereen probeert te klein beetje van zijn trucjes te leren, en zo ik ook.
    Sommige waren zo moeilijk voor ons maar leken zo makkelijk voor hem dat wij konstant verbaast stonden.
    Ik kan me nog een wedstrijd herinneren tegen Vareze in Athene. Wij stonden met 20 punten voor met nog 4 minuten op de klock toen ik de ball van hem de bal krijgt en stond op de linie van 3 punten. In plaats van de bal zelf de eisen zij hij tegen mij "do het zelf je kan het makkelijk". Dat was het ik heb het gedaan en het was een geweldige 3 punt boven de handen van en andere grootheid Dino Menegin.
    Sinds deze dag heb ik nooit meer getwijfeld en ik nam altijd de risico en de goede beslissing.
    Al was het maar van korte duur omdat ik de jaar daarop met en ernstige blessure de basket, stopte...
    Bij deze wil ik mijn dank aan Nik geven voor alle het mooie basketbaal herinneringen en het mooie basketbaal dat hij de mensen gegeven heft.
    Groeten aan jullie allemaal
    Mike N

    http://www.panathinaikoskosmos.com/

    BeantwoordenVerwijderen