zondag 19 december 2010

Blits en Sneeuw Storm Final Four

Wel een begrijpelijke naam voor deze bijzondere Final Four van de editie van 2010

Dat gehouden wordt in inden bijzondere en pittoreske plaatsje Barendrecht.

Waar ik me ook van mijn beste kant hebt uitgedost en deze sneeuw storm en bliksem

En de weer alarm van goeroe der weermannen van de 20.00 uur journaals weer man

Erwin krol zei van …… ach het valt best mee die storm …. Waar we dus een dag vertraging

Toch vroeg in den middag van start zijn gegaan voor dit bijzondere spelletje waar wij allen van houden en die storm ons niet weer houd van deze Final Four door te laten gaan.





Buiten is nog steeds bar en boos en guur. Het sneeuwt behoorlijk nog steeds en mijn

Tuff tufff .. die weet de weg wel te vinden naar mijn stulpje maar ook andersom naar een warm en gezellige basketball walhalla der dames basketball hier in Nederland en

Zou zeggen er is genoeg plaats voor jou ook ik trek mijn buik wel in zo dat je ook bij past

Op dezelfde stoeltje waar ik zit en zodoende hier een warme en gezellige sfeer ontstaat om

Uit te maken wie heden avond laat in de finale mag staan en deze eerste strijd gaat tussen de jonge meiden van cto uit Amsterdam waar de gemiddelde leeftijd werd omgeroepen dat

Staat ongeveer op 18,5 jaartjes oud en de tegenstander is dan de plaatselijke favoriet

Challenge sports binnenland uit barendrecht waar ook de gemiddelde leeftijd hebben van 20 jaartjes en een beetje meer.



Ach de insiders weten het wel wat ik gekscherend zeg … onze dames ere div. is een veredelde meiden junioren competitie en dit is het duidelijke bewijs er van , maar ach

Daar zijn we nu niet hier voor.

Als ik uiteindelijk me meeneem pc`tje aangezwengeld heb en het powerrrrr .. is er op en ik ben klaar met deze lange intro met jullie te delen zijn daar de lekkere muziek op de achtergrond en is dus al twee kwarten ten einde van deze eerste halve finale en ik kan zeggen dat meiden aan de beide kanten lekker balletjes in gooien en de strijd gestreden wordt met drives van af de zij kanten en de tweede kansen en de derde kansen ten overvloede zijn

Waar leonie kooij heerst onder de borden en fieke ligthart daar niet veel onder doet.

Wel kan ik jullie melden dat de eerste kwart 12-18 was voor cto uit amstredam en daar zijn

Deze dames gewoon doorgegaan en zien we als de gonggg is geklonken voor de wel verdiende rust in de kleedkamers is dan wat we zien op het schoore bord dat 25-34 is nog voor cto uit Amsterdam.



Als dan de wel verdiende kruiden thee op is en deze dames komen weer het parket op

Is daar de wissel bij de scheidsen , want goede vriend en collega george abbringh die last heeft van zijn kuit die dan in de tweede helft niet meer door kan gaan , is daar de tover konijn uit de hoge hoed van den commissaris kees kuijer die dan snel een andere scheids uit zijn tover hoed tovert en collega poul boelaars uit die toverhoed vandaan tovert en dus gaan deze twee freeking zebra`s rond huppelen op deze parket.



Als deze strijd verhit en loyce bettonvil op dreef is voor cto en dat weer gegeven wordt door jamailah adams met haar drives en schoten en bij gestaan wordt door leonie kooij met haar vecht lust de weg wijst terug in deze wedstrijd zien we nog maar 36-41 voor cto waar

Coach remy de wit de time out pakt zien we nog 6.29 te spelen in deze derde kwart

Waar geen minuut later eerst leonie en daarna jamailah de 40-43 noteert waar tessel van dongen weer woord bied met haar geweldigge drive naar binnen.



Als coach rob brand dan zijn wel verdiende kruiden thee heeft gezet en zijn pupillen naar de bank toe roept om er van te genieten zien we in deze time out op 1.46 te gaan in deze derde kwart is daar de de drie punter van natalie van den adel die de stand brengt op 46-49 nog steeds voor cto. Waar sharon beld maar een keer raakt schiet van af de vrije worp lijn en zijn de aanval daar op de drie punter in knalt, is de strijd verhit op dit parket en zien nog maar 0.29 sec. Te gaan en is 55-50 na dat natalie van dicht bij scoort en marlou de bal op pikt en dwars door de verdediging heen gaat en de gongggg hoort van het einde van deze bijzondere strijd in deze derde kwart en haar bal door het netje ziet verdwijnen is dus 57-50 voor cto



Als ik dan mijn adem inhoud en deze laatste kwart met jullie mee beleef zie dat de strijd verhard op dit parket en de beide teams geven elkaar geen centimeter toe was 7 punten maar nu maar 4 punten nog voor cto en kan jullie melden dat nog 6.30 te gaan is en zien dat 60-54 is voor cto.

Waar ik zei dat de strijd verhard is maar een schijntje van wat ik zeg en zien deze bijzondere strijd voor gegaan wordt door leonie die met haar internationale ervaring deze jonge meiden door heen sleept en haar team met een mooie steal op de middellijn terug brengt op 59-62 nog voor cto en coach remy de wit de time out pakt op 4.50 te gaan en na die time out coach brand haar jonge meiden op pept en leonie weer een steal maakt op de verd. Helft van cto en de stand binnen 30 sec op 61-62 brengt en dan harde verdedigen begint en binnenland uit barendrecht cto dwingt met 8 sec. overtreding en daarop jamailah voor de eerste keer in dit wed. binnenland op voorsprong brengt in dit wed. zien we 3.50 te gaan 63-62 voor binnen land. Als marlou de klein koel bloedig de twee vrije worpen die ze krijgt in schiet is gelijk op 65-65 en nog maar 3.05 te gaan in deze laatste kwart.



Als ik deze laatste zinnen schreef is precies nog maar 3.00 te gaan en is daar de time out van coach brand en zien dat natalie de bal ingegooid heeft en zien dat binnenland voorstaat met 67-65 en is de bal voor cto. Waar leonie die gesteund werd door launa hochstetler die de steal maakt en zelf van door gaat en dan de boel kloedige … ehhhhhh …

Dat is een andere jeugd serie …. De koelbloedige drie punter in knalt is dan de marge van 5 punten en zien dus 70-65 voor binnenland waar coach remy de wit zijn laatste time out pakt in deze wed. is nog maar 1.40 te gaan.

Waar jamailah adams haar 16 รจ punt in flikkert en deze strijd ook mee voert met haar mede team genoten en de jonge meiden van cto de druk en de press niet makkelijk door heen komen van binnenland en zo dus gedwongen worden om die fouten te maken gaan de fouten mee tellen en die dan hoofd koel houd en de ballen in schiet van af de vrije worp lijn en dat is zeker binnenland deze keer zien we de verlossende gonngggg … en zien dus dat binnenland in de finale van deze Final Four en de eindstand is 76-69.




LuluHoops - alleer eerst van harte gefeliciteert met behalen van de finale van deze edittievan Final Four en vertel wat er door u heen gaat
Coach Brand - ben heel erg trots om mijn team. ze hebben met zijn alle 110 % gegeven en dat vooral in de laatste kwart waar alles bijelkaar komt om deze wed. naar ons toe te trekken en daarom ben ik heel erg trots op ze.
LuluHoops - u  vat eigenlijk de geheele wed. kort samen . de gehele wed. achtergestaan en pas eind vierde  kwart voorgekomen en daarna niet meer afgestaan. toont dat de kracht van het team van CTO
Coach Brand - kijk wij hebben ook heel veel jonge meiden die eigenlijk hier te graag alles laten zien en zien ook eerste helft 1 op 16 drie punters. dan zien we dat de tweede helft heel anders is en zien deze meiden ook dat ze willen winnen in plaats van laten zien dat ze wat kunnen.het is hun eigen verdienste dat ze zich herpakken en toont aan de eerste slechte eerste helft van het seizoen.
LuluHoops - ik zag dat leoni weinig rust kreeg van u, bijna de gehele wed. gespeeld. was dat bewust van uw kant uit
Coach Brand - kijk ze heeft van mij afgelopen wedstrijden veel speeltijd gekregen omdat ze konditioneel niet zo ver is. ze staat ook hier op deze parket  ook om te winnen en natuurlijk kan ik en wij niet om haar ervaring heen nie waar. waar jantine in de eerste minuut uit viel en ook op center positie eline  aan de kant zit en kelly ook met blesure hadden we haar noodig op die positie.
LuluHoops - was de kracht van CTO dat ze bijna gehele wed. voor zaten en gaten vonden in jullie verdeidiging
Coach Brand - kijk wij zaten gehele eerste helft en ook derde kwart slecht te verdeidigen en daar was ik niet trotos op en als cto slecht tegen de press kan en zie dat deze truuke doos helpt dan is dat wel goed nie waar.
LuluHoops - ik heb erg veel genooten van jamailah adams  met haar 16 punten in deze wed. u ook neem  ik aan
Coach Brand - maar natuurlijk . kijk aanvallend dat wij haar noodig hebben is ze verdeideggend geweldigge speelster omdat ze super snel is en bij die press hebben we haar hard noodig.
LuluHoops - nou wie wilt u in de finale ... den helder of landsmeer
Coach Brand - op dit momment is dat niet belangerijk. sta ik effe niet bij stil. allebei de teams zijn geweldig goede teams en maakt me niet uit wie we in de finale tegen komen. kijk deze twee ploegen zijn de twee favoriete team`s straks bij de play off`s die favoriet zijn voor de eind zege van daar maakt me niet veel uit.
we moeten hard werken dat is alles.
LuluHoops - dank u wel voor uw tijd
Coach Brand - graag gedaan




Door LuluHoops

Geen opmerkingen:

Een reactie posten