donderdag 30 december 2010

Rinus De Jong Invitational

Dag – 2


Game --- CBA Gran Canaria --- Mega Vizura Belgrado





Wat als we de twee beste ploegen tegen elkaar spelen voor de groep winst
Dan spetteren de vonken er van af en kijken naar de jonge freeking zebra`s
Die moeten mee en doen wel mee moet ik zeggen.
Als ik mijn inwendige mens gevuld heb en kom terug is de eerste kwart al voorbij
En doen de lange jongens van mega vizura belgrado hun naam eer aan en hoor de gongg
Als ik achter me pc zit en kijk naar het bord 35- 13 voor belgrado en is eigenlijk deze wedstrijd al beslist al in deze eerste kwart.



Waar we terug komen van het hete kruiden thee zijn de jongens van gran canaria daar met hart en ziel en kijk op de klok is nog 7.23 te gaan en zegt deze almachtige tegen ons dat 40-18 is voor belgrado.
Waar deze emotie en de wil elkaar smelten den de boyzz van gran canaria terug komen tot 20 punten achterstand is voor coach aan de andere kant vlada vukoicic de tijd voor een kruiden thee en zien op het bord 6.42 te gaan in deze bijzondere tweede kwart.
Wat is het eigenlijk als je moe bent en de benen willen niet meer en coach orellana geeft zijn wil en energie door aan zijn jongens … nou die zeggen dank u wel coach en zien we als deze tweede kwart ten einde komt de achterstand kleiner worden en langzaam willen deze jongens naar de rust toe in de kleedkamers naar een warm vers gezette kruiden thee.



Maar moeten de freeking zebra`s ook niet mee of is dit alles vraagt coach orellana zich af en waar geen respons in verschiet van de freeking zebra`s is deed verlossende gongg die redding is en gaan we vers gezette kruiden thee drinken en zien dat 50 – 34 is voor belgrado
Wanneer is de stats naast me heb van deze eerste helft van deze wedstrijd, zegt deze tegen mij dat belgrado 35 punten heeft gemaakt in een kwart, de eerste kwart is dat geweest en dan doet ge wat langzaam aan en zien we de tweede kwart voor cba gran canaria is met 23- tegen 15 en belooft dit veel voor de tweede helft.





Als alle bezetenheid van coach orellana over is geslagen aan zijn jongens was ik te voorbarig denk ik of vergis ik me weer en zien dat hard werken zich loont van gran canaria en de achterstand is maar 12 punten . kijkend naar harde werken in de defens van gran canaria en de makkelijke bal verliezen aan de andere kant, wisselt zich af met 3 maal blok shots van nr. 21 van belgrado vasilije mici waar onsportieve fouten elkaar wisselen en het drietje aan de kant van gran kanaria vallen is de weg kwijt bij mega vizura belgrado en is nog maar 3.26 te gaan in deze derde kwart zie ik dat 56-46 is voor belgrado.
Waar het spel heen en weer … heen en weeeeerr .. heee .. eehhh weer gaat en de passes om de oren vliegen dat ze zo hard zijn en niet te vangen zien is die strijd vol op bezig hier op dit parket en geen van beide teams geven elkaar duim breed toe en die 10 punten marge is gewoon wat verschoven en als de gongg is geklonken zien we dat 60-50 is voor belgrado en gaan we een snoei harde laatse kwart zien en eens kijken wat dat ons brengt.

Waar ik vuurwerk had verwacht kwam er niks en tot mijn verbazing zat er nog veel meer in het vat van de boyzzz uit belgrado en die beginnen de laatste kwart snoei hard met twee drie punters achter elkaar en als coach vukoicic de time out pakt op 7.22 te gaan in deze laatste kwart zien we 68-54 voor belgrado. eens kijken of coach orellana daar een antwoord op weet te vinden. Waar ik deze woorden schrijf zien we met zijn alle hier in de basketball wal halla der natie in de maaspoort die nr. 8 van belgrado stefan matovic een knal harde drie punter in knalt van achter de 7.25 m …. Tjaaa dat is dus heel ver weg vandaan en doet eigenlijk deze deur dicht en de hoop .. die er nog was is weg gevlogen richting de kanarische eilanden en nog maar 4.38 te gaan in deze laatste kwart zegt het bord tegen ons dat 78-59 is voor belgrado. Waar een wind vlaag voorbij is geraasd en zeg maar een storm uit belgrado is stil gaan zitten is die rustttt … en de verlossende gonggg voor deze wedstrijd en zien dat 92- 65 is voor belgrado .



Mega vizura belgrado
Stevan jelovac – 21
Vasilije micic - 19
Dusan cantekin – 14
Pavle reljic – 13
Nikola ivanovic – 12



CBA Gran Canaria
Thomas soucek – 18
Charlon kloof – 16
Kadeem pantophlet – 11
Johan van zegeren – 7







Door LuluHoops

Geen opmerkingen:

Een reactie posten