vrijdag 31 december 2010

Rinus De Jong Invitational

Hier onder de laatse relaas aan beleeving die is gezien door mijn oogen en mee beleefd is drie dagen lang
Was me waar genoegen om getuige te mogen zijn van een geeeeeeeeeweldigge jeugd toernooi
zo dicht bij huis , maar voor al  hier in nederland.
Als u er niet bij was , nou stel dat de goeroe`s die deze toernooi mogelijk hebben gemaakt
mr. bono en juuls voor op en de veele gezichten achter de rook gordijn ... dan hebt u veel gemist.
Hoop voor u dat u dan volgende jaar er bij bent want zo een toernooi op top niveau moet u niet missen vind ik , maar ach wie ben ik nie waar.

ben een oud en  grijze mannetje die denkt dat die eeeuwig jong kan blijven en net doet of hij er verstand van heeft om er bij te mogen zijn en zo via mijn inter galaktische diggi site mijn ego kan strelen en gerust kan stellen en alles wat ik mee maak met jullie mee wilt delen en soms is het een beetje te veel en komt ge
armen ... voeten .. tennen .. vingers .. oogen ... te kort om van alles verslag te maken.
van daar ook dat niet alle wedstrijden een verslag is van gemaakt , maar wel heb ik en mijn goede vriend handy man geprobeerd  met foto`s een sfeer te geven van zo een geweldige  toernooi.
maar er staan ook fotos op de site van de toernooi zelf en veeeeeeel meer foto`s dan wat wij konden plaatsen.
wens jullie veel lees plezier hier onder en ik ga de dag er na ... the day after zo als dat mooi heet in engels
een weekje zelf als een freeeeeking zebra rond huppellen in mooie zweden en wens iedereen van uit deze plaats een GELUKKIG en GEZOND 2011



Door LuluHoops







Dag – 3

                                     De Finale
                                    Mega Vizura Belgrado --- CBA Gran Canaria


Wat als de herhaling van de wedstrijd van jongsleden diensdag avond een van spetters is die ik had voorspeld, maar ach ik word weer eens melig nie waar.
Maar als de tipp off is geweest is de nr. 13 van gran canaria thomas de thaey die van af de middellijn af zet bijna dan en met een spetter van een dunk de schoore opent en dus deze finale ook en zegt meteen … boyzz from belgrado …. This time we are here and nothing gets free

En zet dus de toon. De bezetenheid en de passie van coach orellana is zeker overgeslagen en de winning mood van de finale van zijn andere team, de U18 van gran canaria was dus het lichtende voorbeeld als dan de steals zich achterelkaar volgen zoekt coach vukoicic de time out op meteen in het begin van deze kwart en kijken we naar een achterstand van 10 punten zijn dan de druiven zuur.

Waar is het harde spel van belgrado en zoeken naar die wel wil en de beide jonge freeking zebra`s die doen hun best en dat is niet meer dan wat we zien.
Waar coach vukoicic toch die confrontatie zoekt met de beide freeking zebra`s die dan niets durven terug te zeggen en gaan in alle tumult en schitterende actie en steals en spetter dunks waar de gehele maaspoort weer herleeft in zijn oude glorie horen we de verlossende gongg
En dus vers gezette kruiden thee bij de beide coaches en zien 27-15 voor gran canaria

Meer is te zeggen en te schrijven en ik wil ook niet alles missen wat op deze heilige parket gebeurt waar de klok weg tikt in deze tweede kwart zijn de spelers moe aan het raken en zien toch de kwaliteit en het inzicht weer terug bij de boyz van belgrado en vraagt coach vukoicic zijn tweede time out aan en is nog 3.15 te gaan en we hebben weer een ball game en zegt het almachtige schore bord tegen ons dat 37-32 is.
Is het dan zoeken naar de juiste kansen en afwachten tot dat weer de beleving er weer of bloed deze tweede kwart zo dood . Als we om de elke centimeter een fout krijgen schiet het niet op nie waar en gaan we zo door naar de kleed kamers voor een kruiden thee uit spanje maar deze keer en kijken of de beide kemphanen deze passie en emotie weer voor ons de toeschouwers tentoon kunnen stellen en wij dan gaan genieten van een spektakel op top niveau. Om lang verhaal kort te houden gaan we de rust in met 41-35 voor gran canaria

Als de half time stats voor me neus liggen en kijk ik er naar zegt het tegen m ij dat thomas de thaey er 13 in heeft liggen 4 offensieve en 2 deff. Rebound heeft. Aan de kant van belgrado zijn het merendeel verdeeld en zien dat stevan jelovac en nemanja radivic er 8 punten hebben
En we houden onze adem in voor de tweede helft.
Ik zei dat we onze adem in hielden en dat doen we nog steeds in deze derde kwart waar we passie en hard lust en werken en verzetten en geen pijn voelen er niet bij hoort op dit almachtige parket hier in de maaspoort en zien dat na een lange lijdensweg op 4.27 op de klok de eerste voorsprong is voor belgrado met 49-48 en zijn de messen geslepen waar ze nog niet scherp waren en gaan de helse slotfase in van deze derde kwart als gran canaria de bezieling van coach orellana tentoon stellen op dit parket hier in maaspoort schiet nr. 7 van gran canaria charlon kloof zijn ploeg op 53-49 voorin hun voordeel en vraagt coach vukoicic de time out aan in deze derde kwart met nog 3.55 te gaan.

Mijn adem is nog steeds ingehouden als we de laatste beetjes van die secondes weg tikken in deze derde kwart en de ene drie punters na de andere drie punters om onze oren vliegen zien we 63- 62 voor gran canaria en is daar de verlossende gongggg voor mij om mijn adem weer uit te ademen zo dat ik weer normaal word dan blauw aanlopen en gaan deze twee geeeeeeeeeeeweldigge teams die deze finale sieren de warme kruiden thee op zoeken en verwacht ons allen de laatste kwart om van te genieten en charlon kloof er 21 in heeft liggen van gran canaria is dus wachten op de bal die vrij word gegeven door de freeking zebras.
Valt er wat te zeggen als ik de gehele vierde kwart niks schrijf en mijn adem in houd en kijk wat er te zien is op deze heilige parket.
Vergeet wat ik allemaal hier boven schreef en geloof me als je hier niet er bij was ……
Zucht … zuchtt …. Je hebt wat gemist mijn heer of mevrouw. Passie en vecht lust en energie die samen smelten en gaan over naar melt down en zijn we verder geheven naar de next level van basketball op top niveau. En de sterren van komende decennia waren hier te bezichtigen en

We houden onze adem al weer in als op 2.19 te gaan is in deze laatste kwart en we staan weer gelijk op 73-73 is er de gelegenheid van coach orellana om zijn troepen bij elkaar te roepen voor een vers gezette kruiden thee .Wat er is gezegd daar weet ik niet kon het niet horen van de kleine afstand . er was zoooooooooooooon herrie dat er niks te verstaan was en als ik dan naar het bord kijk en zie dat er nog maar 0.24,3 secondes te gaan is kookt er meer dan wat bij gran canaria en er wordt een U – fout gemaakt op nr. 9 van belgrado vasilije micic en die raakt maar een keer raak en het bord zegt dan 79-75 is voor belgrado en de eind zege en het winst van deze eerste editie van deze Rinus De Jong Invitational toernooi en is de verlossende gong voor mega vizura belgrado en zien dat 80-77 is voor hun.





CBA Gran Canaria
Charlon kloof -26
4 reb- 5 assist- 7 steal
Thomas de thaey – 16
12 reb – 3 assist
Thomas van der mars -10
8 reb – 3 assist
Joey van zegeren – 10
9 reb –





Mega Vizura Belgrado
Stevan jelovac -26
8x def.reb
Nemanja radovic – 14
Vasilije micic – 10
Niksa nikolic – 8
3 reb – 2 assist
Pavle reljic – 6
9 reb – 2 assist







Door LuluHoops

Geen opmerkingen:

Een reactie posten