woensdag 30 maart 2011

Carla De Liefde Trofee

Nou ......  wat zegt dat weer tegen ons allen deze naam hier boven.
Veel zeg maar en wij met zijn allen waren dus afgelopen week einde neer gestreken
voor de beker finales in den polderke in Almere, waar ik deze gelegenheid gebruikt heb om een weekendje weg te zijn met mijn wederhelft en hebben een mooie hotelletje geboekt in midden des stad en zo ons veel laten genieten van basketball op top niveau.
Oooohh jaaa ....... de mannen van FEB... die waren er ook. of moet ik zeggen dat de mannen op vrijdag de halve finale speelden en de winnaar kon zich plaatsen voor de finale op zondag middag.

helaas kon ik niet op zondag aanwezig zijn ... zucht .... moest mijn grijze haren weer laten wapperen door de wind en me voor doen als een freeeeeking zebra ... die denk dat die freeeking zebra er beetje verstand van heeft , maar ach ..... doe net als of ik er een beetje verstand van heb.
had me voorgenomen om er van te genieten en dus niks aan hobby journalistiek te doen en dat is ook maar een hobby nie waar en van daar dat ik bijna een week over deed om mijn gevoelens en mijn belevenissen die ik mee gekregen heb van twee dagen vol basketball hier met jullie mee te delen.
mijn wel gemeende excuses er voor deze late schrijven , maar ...............
toch had ik weinig tijd en daar door zin om dat snel hier met jullie mee te delen.

tjaaaaa ... moet ook werken zo dat mijn baas mij sponsoord eind van de elke maand zo dat ik jullie lastig kan vallen met mijn geklets.
dit was wel bekend nie waar en toch moeten jullie hier mee doen helaas.
kijk jullie hebben alles al kunnen lezen over wat er allemaal is gebeurt in Almere.
zou zeggen ga dan naar de site van onze geliefde bond .. basketball.nl
of de site van de vrienden van ibasketball.nl
daar staat alles aan info over de wedstrijden die gespeeld werden.

bijzonder was de finale dames Carla de Liefde Trofee.
Ik vind het een mooie naam voor een beker. geeeeeeeeeeeeweldig wie dit verzonnen heeft vorige jaar
en zo hoort ook bij de mannen te zijn en zou zeggen je spelers eren als ze nog leven nie waar en zeg
bij deze dat Feb. maar en dus de bond ook de naam moet gaan veranderen bij de mannen.
wat denken jullie er van ...  Akerboom Cup .............
vind het wel wat hebben nie waar maar ach wie ben ik nie waar.
ik dwaal weer af en was dus mij voorgenomen om de dames finale carla de liefde trofee
om daar alle mee te nemen en met jullie de reacties te delen.

we weten allen wat er is gebeurd voor af gaande deze finale met Leiderdorp.
deze stel meiden hebben als een team gefungeerd en stappen genomen om daar te staan.
ik als hobby journalist wist het niet eens ...... zucht ..... da`ssss nie gooeee heeee ....
ach zie maar ... dat ik na een intensieve vroege vogels finale reeks play offs .... geen zin meer had
en mijn wederhelft ook aandacht te kort kwam .....
dus mogen jullie 10 x raden waarom ik me ontrokken had wat basketball betrof en me dus ook aan mijn
jonge jongens toe wijden en die hadden mijn aandacht erg hard nodig.

ik trok dus mijn beste kleren aan en zat rij voor me goede maat frank waar zijn dochter op het parket haar spel tentoon stelt en hoorde van hem dat er niet betaald werd door de club.
zuchttt ... denk ik dan .... als club wel die budget neer leggen voor het seizoen en tjaaa.... wel heel veel
trubbelingen gehad tijdens deze jonge seizoen en dan ben je kampioen ... betaal je speelsters niet
dat is niet goed te praten. dit soort fratsen moeten niet voor komen. hoort bij basketball niet thuis
wees eerlijk ten alle tijde en weet zeker dat speelsters  daar begrip voor tonen.
tjaaaa ... zonder coach kom je toch nog opdagen na alle gesprekken en onderhandelen.
wie gaat dan coachen ... vraag je af en zie ik dat Irene sSoof zelf met die krukken op de eerste stoel zit
naast de assistent coach Renate Sluijs die er altijd er was voor deze meiden en Irene ook.
ook al zat ze op de bank met die verdomde krukken.

wat zegt dat dan als je zo naar deze finale toe leeft en weinig traint en hoop trubbel mee gemaakt hebt
we wisten dat Leiderdorp al de gehele seizoen onder de licentie van Irene Sloof speelde en
al een coach wissel hebben gehad en nu ook al weer kort voor een finale.
wat doet dat met je gemoed toestand als speler maar ook als inval coach al weer.
wat zeker was dat de tegenstander van Leiderdorp .. de team van coach Laki Lakner uit Landsmeer
de enige kans was om iets te winnen dit seizoen. dat zag je aan de manier toen ze binnen kwamen
en de voorbereiding voor deze wedstrijd.
deze wedstrijd moest de toetje op het werk zijn van deze bijzondere weekend en dat werd het ook.

de meiden van coach lakner begonnen heel erg goed en kwamen met een run van 9 - 0
voor en gaven de eerste tik weg.
dat werd goed begrepen door coach Irene Sloof en de bijzondere big diva Marlous Nieuwveen en
Birget Yourger. van af dat moment werd er gas gegeven en ging de versnelling in de hyper mode
dwars door the galaxy der basketbaal mekka.
wat er ook deden aan de kant van Landsmeer werd er meer gas gegeven zo dat coach lakner
niets meer kon doen aan de hyper mode van de speelsters van Leiderdorp.
Die werden opgetild door Marlous en Birget waar regie dwars door iedereen ging en geblaseerd raakte en
kort daar achter Francis ook en toen werd er ingegrepen door een geweldige coach aan
de kant van Leiderdorp .... coach Irene dus  ... eeeehhhh ... solly ...   coach Sloof .....
dan stonden de andere meiden op die deze hyper mode basketball versnelling opnamen en verder brachten dan super sonic ... hyper modus.

wat zagen we dan daar op het parket van de topsportcentrum ... dat Landsmeer helemaal overklast werden in de aanval.
stel je voor dat Marlous in het midden staat op te poosten en Francis op het kop en de rest er om heen
wat zeg je dan als je al die passes voorbij ziet flitsen ... zoeff ... zoefff. zoeff ...
en score ...
gewoon weg paass ... paass ..passs. en score. en dat iets van 6 aanvallen achter elkaar
vraag je je af of er een speelsters van Landsmeer er tussen kwam met de vingers ...
nou neeee. die zagen de bal voorbij flitsen in de inter galaktik  hyper modus en uiteindelijk belanden in het netje achter hun basket. dat zegt al genoeg en coach Sloof en assistent coach Sluijs hadden
deze meiden goed voorbereid voor deze confrontatie en lazen de wedstrijd erg goed en grepen
op tijd in zo dat effe spannend werd toen Reggie en Francis aan de kant waren met blessure
maar daar was dan zo als gewoonlijk Big Diva Marlous , maar vooral
birget die begin van de wed. rust kreeg iets van 2 min.
maar dan bijna 40 min. lang op het parket hard werk verrichte in de inter galaktik hyper modus
dan staan de andere meiden op zo als Linda of Jasmijn en vooral kristen van Haver
die in mijn ogen in viel op het curriciaal  moment dat Reggie aan de kant moest.

zij stond er en ging knokken voor die minuten die ze kreeg van haar kersverse inval coach Sloof
natuurlijk was daar Big Diva Marlous en zekers Bridget en als je dan in die inter galaktik hyper modus
stand bent is er geen remmen meer en je moet mee en zorg maar dat je die ballen in flikkert en zekers in de verdediging gaat werken en wat kristen heel erg goed deed in mijn ogen en zo brood nodige rust gaf
aan Francis en Reggie die dan op karakter er weer in komen en hun team genoten niet laten vallen.
als je zo speelt dan is er geen coach aan de andere kant tegen bestand om dit te overwinnen
wat coach lakner deed kwam niet uit en Kati en Molly konden met al hun ervaring deze wedstrijd niet kantelen en zo won Leiderdorp de dubbel en deze tweede editie van de
Carla De Liefde Trofee met 76 - 59

rest mij te zeggen dat het me waar genoegen was om deel uit te maken van een bijzondere
geweldige stel meiden groep die mij na de wedstrijd ook ter woord stonden
die lezen jullie hier boven .
rest mij nog te zeggen dat ik iedereen wil bedanken die deze weekend mogelijk hebben gemaakt
en heb er genoten samen met mijn wederhelft.



Door LuluHoops

Geen opmerkingen:

Een reactie posten