woensdag 9 maart 2011

Vroege Vogels Play Offs Finals - Wed. 1

Ach, we zijn bezig met de finales met deze vroege vogels play offs
en het went maar nie.
toch is er iets wat ik mis. is het de lente kriebels of is het mijn oude knieen die zeer doen
of wordt ik oud en grijs om dit te snappen.
zeg maar de laatste en misschien ben ik van de oude stempel die te vroeg te maken krijgt met dames play offs finals.


maar deze keer zijn niet de namen van de laatste jaren die er in staan zo als den helder of landsmeer maar geheel twee andere ploegen uit leiderdorp en barendrecht.
toch wel de eerste genoemde uit leiderdorp wel deze vroeg zal eindigen seizoen
die begon met een nieuw elan aan deze vroeg zal eindigen seizoen met de titel kandidaat nr.1
en dat is maar goed ook en dat zegt ook coach sloofs in de kleine intermezzo die ik had met hem na deze eerste wedstrijd in de finale reeks van de dames play offs.


Ikke en mijn goede maat die handy man trokken onze paas best aan en gingen deze dinsdag avond richting leiderdorp om daar deze enerverende eerste wedstrijd in de reeks van best of 5 te zien.
de foto`s ... effe nog geduld aub.
mijn goede vriend handy man is wel hendig .. maar niet zooooooooooo snel.(nu geplaats, de handyman)
waar zou die dat van gezien hebben .... hmmmmmm .... komt mij ergens bekend voor.
 we waren daar zo rond 20.00 uur en het was niets ..............
gewoon een doorde weeks avondje in de dorpke bij een groot universiteits stad.
gewoon de jongens U ...... weeeeeeet ik veeeeeeeel ... nog de training had tot 20.15 uur
en de schermen die midden op het veld gescheiden zaten die nog opgeruimd moest woorden.
de eene basket was vrij ... de tweede .... ach

meneer en mevrouw ..... ga daar effe zitten voorlopig
alles komt goed. heb nog effe geduld aub. de tafels kom ik zo brengen voor de pers
maar als u vriendelijk willen zijn om achter me aan te lopen ... kunt u uw stoelekke mee nemen. geen problemos. .. toch.
ach ik houd ook zelf van gewoontjes .. dan doe je eigenlijk al gek genoeg
en dit moest dus de start voorstellen van de dames play offs finale reeks.
is niet erg hoor. ben nu wel synisch ........... jaaaaa ..... dat ben ik
maar moet ook gezegd worden toch.
het hoeft niet zo strak zo als bij de manne leaugue ... of is dat ook maar schijn
zuchttt .... nu ga ik te ver voor sommige

ach ... tjaaa .. ben oud en grijs aan het woorden en dan denkt ge meteen verder dan mijn neus lang is
wel mijn complimenten aan de mannen en de vrouwen die toch alles klaar zetten en op 31 minuuten voor aanvang wedstrijd was er alles klaar en de wedstrijd klok liep.
zo zie je maar weer de men daar in den dorpke daar in leiderdorp dit vaker gedaan hebben
en toen alles binnen was en we eindelijk met de wedstrijd begonnen was wel een sfeertje , maar ach
het is een groot sporthal nie waar en als ge volgende keer wat dichter naar het veld toe om kan bouwen
dan wordt het nog gezeligger en knusser daar in den bloemert.
tjaaaa ... dan moeten de jongens U ...... weet ik veel hun trainning opofferen  voor de dames 1
van leiderdorp , anders bent ge geen clubje nie waar.

gewoon zo houden aub. laat de jonge grut trainnen aub en daarna naar de dames 1 kijken die dan toevallig doorde week speelt op trainnings avondje en dan lol hebben met big Diva marlous.
daaaaaaaamneddd ... wat een feest en plezier voor je ogen om marlous daar op dat parket lekker lol hebben  meid .. ga zo door zou ik zeggen.

heb nu hoop onzin uitgekraamt en nog steeds weten jullie niet hoe de wedstrijd was
tjaaaaaaa ... dat zijn jullie van mij toch wel gewend. toch ... staat hier boven aan me site dat het basketball is volgens LuluHoops ... nou dan .... niet zeiken ... dat doe ik wel.
deze wedstrijd was voor mij wel erg dubbel en ongewoon.




de enen kant de dochter van me goede maat frank die weer terug is op de nederlandse velden en ze laat weer zien hoe weergaloos zij is en hoop dat wij dat met zijn alle koesteren en hoopen dat ze hier in nederland blijft spelen en francis .... ik heb genooten van jou spel.

aan de andere kant de kers verse coach kodde die deze meiden toch nog in de finale heeft kunnen loodsen
waar ik hem al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang ken.
je weet wel ik kom uit Oss en hij heel erg toevallig ook uit Oss.
dus Oss powerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr .......
was erg lang gelden dat ik coach tegen hem zei en volgens mij zat de Nr.14 van barendrecht die nog steeds geblesseerd is nog in de kinder wagen en kroop op de vloer toen ik balletjes probeerde in het netje te flikkeren en haar vader dus mij op me flikker gaf als ik een bal mistte.

ach .... goede oude tijd was dat en doet me erg deugd dat hij dus aan de roer staat bij deze ploeg uit
barendrecht en dat op de hoogste platform bij dames basketball hier in nederland.
ik sprak ook met hem voor de wedstrijd en hij hammerde op de ploeg inzet
en dat zag ik niet meer in de wedstrijd. te veel last gehad van Big Diva marlous daar onder de borden.


wat als je twee belangerijke speelsters mist en toch met deze jonge ploeg de strijd aan moet gaan



met twee goede speelsters aan de andere kant. dan loop je achter de feiten aan en de schoten vallen dan niet in op het laatst in je aanval.

je doet je best om die 24 sec. vol te maken en dan aan het einde van die aanval hebt ge maar paar
secondes om die bal in het netje te gooien en als dan een Big Diva voor je neus staat
dan denk ge wel 10 x na voor dat je er door heen wilt gaan en dat is funest nie waar en kom je weer
met lege handen terug uit de aanval.


Stand einde kwart 1.

Ruststand-einde kwart 2.

dat was eigenlijk het hele verhaal van deze eerste wedstrijd in deze finale reeks.
als de ballen niet in gaan dan gaan de koppen hangen en is moeilijk als francis 5 keer
raak schiet van achter de 6.75 m. dat heet dan een drie punter in vak termen
als een keertje of 3 de ballen niet in gaan bij francis dan is daar of birdget of Big Diva marlous die dan alle ballen op raapt en in het netje gooit.

zo gingen we de rust in met 16 punten verschil in voordeel van leiderdorp en ik had dorst en sloot achter de rij aan. zuchtt .... ik was nummer 12269753020144566 ..... of zo iets
misschien handig om een man extra neer te zetten als we met zijn alle .. de bar in duiken
in de rust .... of moet ik wat slimmer zijn om wat eerder weg te gaan ... dat kan ook nie waar.
stand eind kwart 3

denk ge dat we dan aan de tweede helft beginnen er van de andere vaatje getapt gaat worden
en dat is dan misschien wel zo , maar dat zag ik niet terug bij barendrecht.
te veel geforceert en niet makkelijke opties nemen en zo ging reggie en Big Diva marlous en birdget
door met balletjes in het netje te flikkeren en zo was het in eens 30 punten verschil in
korte tijd in die derde kwart en daarna ging coach kodde te keer op de bank en meteen reageerde de meiden weer van hem.
ze kwamen terug tot 15 punten , maar meer werd het niet. toen was de koek echt op
daar was de muur van Big Diva. mijn domein hier onder de borden .. opzouten aub.

langzaam en zeker vielen de ballen wel bij leiderdorp en het werd 25 punten verschil
uiteindelijk en met als uitblinkers francis en Big Diva marlous in mijn ogen.
Als we de gongg hoorden hier in den bloemerd zagen we dat 85 -60 was voor leiderdorp.

einstand game

de volgende wedstrijd is in topsportcentrum in rotje knor as. zaterdag om 15.00 uur

Hopelijk zie ik jullie dan voorbij flitsen daar in rotje knor , want ik kom maar effe langs flitsen as. zaterdag omdat ik dan om 19.00 uur  ergens in polderke als freeeeeeeeeeeking zebra mijn loop kunsten tentoon moet spreiden. wie weet dan hoor ik ook de krietische aantekeningen daar in den polderke as. zaterdag avond.


Leiderdorp
marlous -- 24 // 13 reb.
francis --   19 // 5 x 3p.
birdget --  17 // 5 reb.
linda --      10
reggie --    7 // 7 assist


Barendrecht
willemijn -- 15 // 4 assist
kelly --        10
jantine --     6
eline --         6





Door LuluHoops

Geen opmerkingen:

Een reactie posten