maandag 21 maart 2011

Op De Kampioens Bank In Den Bongerd

Ik heb jullie lang laten wachten op de intervieuw met Irene Sloofs
Maar daar had ik ook een reden voor en ook deze intervieuw op zich appart
helemaal voor jullie en zekers voor mij ook.
Irene Sloofs ...... als je die naam hoort in heden daagse dames basketball dan klinkt dat
met wee moed in je ooren en diepe zucht van pijn en verlichting upsss en downs
blijd schap en verdriet en huilen en niet opgeven .

Gewoon er tegen aan schoppen en de wil hebben om te winnen.
we weten allemaal dat als we de naam van irene horen wat ze gewonnen heeft aan kampioenschappen
van over de plas tot hier in den vreemden nie waar ,
maar de eenige wat niet op die verlang lijstje was aangekruisd , was de kampioen dames eredivisie nederland
het was me een waar genoegen om naast haar op die kampioens bank te zitten.
op de bank met een geweldige mooie vrouw en een bijzonder slimme basketbalster die er voor ging.
al die ontberingen en blesures en zekers elke keer naast de play off finales zitten en
de verdomde kampioenschap net niet binnen halen.

Was dan ook dubbel en geeeeeeeeeeweldig om te zien dat zo een geweldigge speelsters
een maat was voor de jonge meiden van leiderdorp en geweldige leidster op de bank ... in de kleedkamers
voor en na de wedstrijden.
was bijzonder om te zien dat tranen van geluk en blijdschap en al dat tooomelooze energie en ontberingen en
doorzettings vermogen en die verdomde blesures en verdomde loop krukken
opzouten met die krukken ... nie waar irene  ..... niet opgeven maar door gaan en dat was wat ik zag
in mijn ooghoeken in die geweldigge sporthal op een doorde weeks avondje op een diensdag in de
kleine dorpge naast die groot universiteits stad.

Terwijl ik  haastig op zoek was naar die mommentum van de jonge speelsters die hard gewerkt hebben met zijn allen en feest vierden en de kampioens medaile om de nek hadden hangen ,
was mijn andere oog elke keer op zoek naar irene.
het moet erg mooi geweest zijn om die gevoel te hebben ....... YESSSSSS ......
terwijl onze wijlen freddyy .... zingt op de achtergrond ... je weet wel ...
weeeeeeeeeeeeeeee ...are the .... champp.....
was zijn in de armen van haar geliefden en de tranen die er uit vloeiden.
weet niet wat dat met jullie deed , maar mij deed het heel wat en kan maar niet de juiste momment kiezen om naar haar toe te stappen met mijn hobby voice recorder en haar glimp op te vangen
en haar blijdschap te delen en nu met jullie te delen.

Ik hoop dan en bid tot god dat ze herstelt van haar blesure en wij de stervelingen haar kunnen bewonderen voor onze Oranje dames team.
speelsters als iren .... of  Big Diva  Marlous ... of laura  ...
zijn van onschat bare waarde voor de jonge puppies van onze bonds coach van veen
zeg ik word weer melangkoliek ..... zuchtt .... zal te maken hebben dat ik oud en grijs aan het worden ben
wordt nu wel erg tijd dat ik ga stoppe met acteren dat ik als freeking zebra rond huppel rond om deze velden
en gewoon dingen ga doen die minder pijn doen nie waar.
wens jullie veel lees plezier hier onder




LuluHoops -- zit nu met irene sloofs hier op de bank na de gewonnen wedstrijd en nu kampioen van nederland ... irene van harte gefeliciteert ...
irene -- ja dank je wel.
LuluHoops -- we hebben alles gehoort wat je gewonnen hebt in je basketball loopbaan en dit was de eenige wat je nog niet gewonnen hebt ...... wat gaat er nu door je heen .....
irene -- ja dat klopt wat je zegt. ten eerste ben ik heel erg blij voor deze team. dat is wel een prestatie na een lastige seizoen met hooge verwachtingen en dat is nu uiteindelijk uitgekomen.
voor mij persoonlijk ........ ben heel erg blij , maar wel dubbel dat ik geblasserd ben en dat geeft een dubbel gevoel.
LuluHoops -- de tweede wedstrijd van zaterdag in rotterdam keek ik naar je op de bank en vond dat
je ook moeijlijk had .... had je het gevoel ik wil spelen ...
irene --  .. ze keek met haar volle rooie oogen  van tranen naar mij en lachend .... tjaa wie wil dat niet
die gevoel heb ik de hele seizoen wahahahah ....
LuluHoops -- ik probeerde jullie gevoelens te zien hier op de bank en keek veel naar jullie en vroeg me af
wat door je heen ging toen barendrecht terug kwam in die derde kwart tot 2 punten
irene -- het gevoel van die kleeenig heden die net niet goed gingen zo dat we gewoonweg verder uit konden
lopen. daar hebben we in de kleed kamers wel over gehad. pak het nou op meiden en loop verder uit.
die gevoel was bij mij eigenlijk op dat momment en begin vierde kwart gebeurde dat dan ook en zag je dus wat er daarna gebeurde.
LuluHoops -- effe over marlous ..... ze werd moe en ging naar de kant en barendrecht komt terug in de wedstrijd ... ze komt terug en plots lopen jullie weg .. is dat de vechters mentaliteit van Big Diva Marlous
irene -- zekers te weten .... ze weet hoe het is om welke mommenten te kunnen spelen en juist gaan presteren op  dit niveau te gaan spelen en te willen presteren. dat zag je op het momment toen zij weer op
het veld stapte in haar hoofd spookt het rond van niet zeiken gaan ballen en willen presteren en willen winnen. dit is dan een mooie en goede voorbeeld dat deze dames eredivisie zo noodig ervaren speelsters noodig heeft  als marlous, maar natuurlijk word ze moe en ze is niet altijd scherp dan geeft die ervaring dan de doorslag.
LuluHoops --  daaaaaat ..... zijn duidelijke woorden irene ..... eeehhh  ... hoe zwaar is die medaile
die om je nek hangt
irene --  ...................................................................
LuluHoops -- weet dat dit een pijnlijke vraag was voor haar en van daar die stilte in haar antwoord en
dan zag ik haar oogen die rood stonden van huilen van geluk
irene -- niet zo zwaar als mijn blesure
LuluHoops -- sprak je coach en die zei tegen mijn vraag de europa in ... nog niet miesschien over 4 a 5 jaartjes ... denk je ook zo over
irene -- als hij dat zegt .... zal dan wel nie ....
LuluHoops -- eehhh .. wat gaat er nu gebeuren voor je zelf en zien we je nog terug op de velden
irene -- ik ga mijn uiterste best doen om volgende jaar hier weer te staan zonder krukken.
dat is nu de eenige wat ik kan zeggen en mijn keihard best doe om dat te verwezenlijken. zo zit ik ook in elkaar en dan gaan we wel weer zien
LuluHoops -- dank je wel voor je tijd irene voor mij. dit waren kort mijn vraagen
irene -- ja graag gedaan



Was voor mij waar genoegen om naast een bijzondere mooie en geweldigge speelster te mogen zitten met mijn hobby voice recorder.
dan voel ik me zelf nietig en weerloos als zo een geweldigge speelster met blesures kampt en wij
dan verstoken zijn van haar mooie spel en kwaliteiten. niet alleen voor haar en voor haar clubje , maar vooral voor onze oranje leeuwinen team.




Door LuluHoops

Geen opmerkingen:

Een reactie posten