woensdag 16 maart 2011

Landskampioen

vergeleken met mijn pakkende tittels van de andere stukjes waar in ik mijn eigen
gezwets met jullie meedeelde , waar in ik de hedendaagse dames basketball weer gaf volgens
LuluHoops principes, is dit kop wel anders nie waar.

maar zo is het ook als je landskampioen bent geworden nie waar marlous en irene.
op diensdag avond in den bloemerd was de derde en dus de beslissende wedstrijd woor die kampioenschap
en het was strijd tot op de bot en emotie en spannig.
dat was te merken en niet alleen bij de publiek maar ook zekers ook bij de beide teams en de voormannen in dit geval .. coach szitas en coach kodde die dan hun jonge meiden voor moesten gaan in deze heksen ketel.

valt niet mee hoor en coach szitas was wel bereid voor de wed. om zijn gedachtens met mij te delen
en daar voor mijn dank en coach kodde had daar geen behoefte aan en we ontmoetten elkaar dan ook
ver na de huldiging en de echte journalisten die hun werk deden daar ook dus onze NOS en
de plaatselijk tv en radio ,  waar tv radio rijnmond en dergelijke er ook waren.
dan denk ik bij me zelf ................. daaaaaaaaaamneddddd ....
zend het LIVE UIT .
wat wilt ge nou .. je wilt toch in die regio groot woorden als tv en radio wat nou
een gemisste kans om klazien boskoop van uit haar 3 zitter mee te laten genieten van deze heksenketel.
wilt ge nou het publiek bereiken in die regio waar uw sponsoren erg veel baat bij hebben
zend het dan LIVE uit lokaal. dat is uw bereik en uw winst meneer.
dat raakt mensen daar en hebt deze vreniging wat aan en uiteindelijk BASKETBALL .....
zucht .... ga ik weer en had me voorgenomen om niet te zeiken.

als ik dan gesponsord door de trui van me baas waar deze mij elke einde van de maand sponserd ... zo dat ik brood op tafel kan zetten en u kan informeren met mij hobby dingetjes
is het lekker geeeeeeeezellie daar in den bloemerd en twee van de freeking jonge zebras
waar ik erg veel fan van ben waren klaar om die bal omhoog te gooien en we dan klaar staan voor die strijd op deze kolkende massa.
marlous zegt dan meteen ... dit is mijn wedstrijd en niemand pakt die af en zij gaat die harde strijd voor
met haar diva verschijning als de ballen wel in gaan in deze eerste kwart bij leiderdorp en bij barendrecht is het zoeken naar launa en onder de borden hebben deze jonge meiden niets te vertellen  als jantine en kelly
maar blijven schieten van achter de drie punters lijn .... waar ze dus niet thuis hooren nie waar.
daar onder de borden moeten ze met diva marlous en birdget het gevecht aangaan.

niet schuwen dat je klappen krijgt en dat is ook de bedoeling er van nie waar dat je daarna beter van wordt zo als marlous, maar vraag dat maar aan jamailah die dat gevecht wel aangaat en niet schuwd en zij is maar
een kleintje qua lengte nie waar.
als dan de maat vol is voor coach kodde is daar de time out  waar marlous al 11 punten in heeft geflikkert
en zien dan het strijd verharden op deze kolkende hal is daar de verlossende gong voor vers gezette kruiden thee en zien dat 20 - 9 is  voor leiderdorp.
als de heilzaame werking van die kruiden thee ... speciaal over laten vliegen uit me geboorte dorp en aan coach kodde stikiem mee gegeven  thuis bij hem hier in oss .....
zien we dat die werking goed op dreef komt in de tweede kwart en gaan de jonge meiden van coach kodde
door met knokken waar launa en lisa hard werken om samen met eline en jamailah die laatste stro te pakken nie waar en zo kort voor einde van de tweede kwart moet nu coach szitas vluchten voor een time out
zien we nog 3.27 te gaan is en 27 - 20 is nog voor leiderdorp.

hij had in de intermezzo voor de wedstrijd ook gevraagd naar de ingerdienten van de kruiden thee
maar helaas .... dat is geheim ..........
zegt deze zin dat ik nu kijk met een gekleurde rooze bril ..... hmmmmmmmmmm ..
zou je wel zeggen nie waar  ... ach .... nog maals  
bestel me maar een paar koude kriekjes .. dan hebben we de geheele avond om daar over te bakkeleien
waar deze kwart ten einde komt en dus de rust stand op de borden weer kaatst zien we
dat 30 -27 is voor leiderdorp.

hoe moet je dan uit die kamers komen denk ge  en is die ingerdienden van mijn kruiden thee wel zo belangerijk . weet dus niet waar big diva marlous het vandaan heeft maar .. later begereep ik van de goede bronnen rond de team van leiderdorp .. dat big diva marlous snel naar de kleed kamers van barendrecht is sneekie  gegaan en daar een paar slokken van die kruiden thee heeft binnen gewerkt en
dat was dus facinerende wat ik zag ... maar is de vraag of jullie dat ook zagen ..

op 4. 30 in de derde kwart  flikkert big diva marlous haar 21 è punt er in en zien maar dat leiderdorp 6
puntjes voor staat en ziet men op het bord 39 - 33.
waar we heen en weer gaan in de aanvallen daar op  en de strijd naar de hoogte punt toe klimt zien we dat launa haar 16 è punt noteert tegen het einde van de derde kwart en kan toch niet voorkomen dat
die 6 punten drie meer worden en we de gong horen van deze derde kwart en zien dat leiderdorpvoor
staat uiteindelijk  met 52 - 43

dan gaan alle remmen los en het gevecht is bitter daar onder de borden waar de jonge freeking zebras soms haperen en toch alles in het vizier blijft is daar wel een paar misser omdat het signaal van de schot klok niet hoorbaar is in deze kolkende massa die uitbundig is en toch daar ervaring op zijn plaats is zeg ik en dan moet je zelf slim zijn om te kijken nie waar.
wanneer launa haar 4`e drie punter in knalt en zo haar 21 punt van deze wedstrijd noteert
vlucht coach szitas naar een time out  op 6 .57 in deze vierde kwart waar de ervaring nu heel erg meespeelt
waar marlous en reggie hoofd cooooool houden en de strijd  toneel niet willen verlaten samen
met birdget is het wel niet opgeven door coach kodde en  zijn jonge meiden waar
dan deze keer coach kodde dan troepen bij elkaar roept om de laatste aanwijzingen te geven voor het slot storm is het nog maar 3.51 te gaan voor de kampioenschap en zien dan 58 - 55 is en alle weer open ligt
en corinne haar 10 è punt noteert en zegt van ik ben er ook

de strijd is hard en medegenloos . als je die kansen krijgt dan moet je ze maken en niet weer achter de driepunters lijn gaan staan en schieten als je lang bent en je hebt de tallent.
doe dat dan ook en als dat niet gebeurt en big diva marlous alles en iedereen
omver blaast daar onder de borden en haar 26 è punt noteert is daar de verlossende gongggg
en is wereldtickets.nl // leiderdorp de landskampioen
van de dames eredivisie van nederland en zegt de almachtigge bord dat  73 - 65 is voor leiderdorp.

iedereen ,  de dames en de coaching staff en zekers de mensen in deze bijzondere clubje
van harte gefeliciteert met kampioenschap. jullie hebben het verdiend.
het was me waargenoegen om deel uit te maken van een geschiedenis en waar een jonge meisje daar
groot is gewoorden en daar nu kampioen is geworden.
ben erg blij en zeker vereerd om daar getuige van te zijn  en was me dus waargenoegen allemaal.

bijzonder was de intervieuw ... korte helaas ... maar ach .. wel begerijpelijk ...
die ik maakte met irene sloof.
is mijn een waar genoegen om naast deze bijzondere speelster te mogen zitten met mijn voice recorde en haar hart te horen spreken. zij is ... samen met nog handje vol speelster hier in nederland ..
de boegbeeld van dames basketball op hedendaagse dames basketball.
het was bijzonder om naast haar te zitten diep in die mooie oogen te kijken en haar zo emotioneel
haar ziel te hooren spreken. we weten allemaal wat ze heeft gedaan en gewonnen en ze is helaas
 tijdje  gebelasseerd  en hoop van god dat ze snel hersteld en zij weer
te bewonderen is op deze basketball velden.
ze was  dus nog nooit nederlandse kampioen geweest ... maar nu wel .... irene ...
van harte gefeliciteert en geniet er van ..... je hebt niet mee gedaan maar je aanweezigheid en je persoon
is al  genoeg en ik hoop dat je niet denkt aan stoppen of zoo.
dat zou mijn hart breken.

moet ook van uit deze plaats kim hartman feliciteren met het kampioenschap . jullie weten dat zij ok geblasseerd is en voor haar was het ook effe slikken en kim ook van harte gefeliciteert.

rest mij nog te zeggen dat de intervieuws effe op zich laat wachten en
de stats ... ach .... is nu niet belangerijk meer toch ...




Door LuluHoops

Geen opmerkingen:

Een reactie posten