maandag 26 maart 2012

All Stars

Wat was me het weekend wel ...
Ik heb met mijn jongens korte metten gemaakt van
de team van Nederweert JU22. Zij en wij stonden met 10 p
gelijk boven aan de ranglijst in deze klasse en zaterdag was dus
de eerste classhhh van deze rivalen voor de kampioenschap
en we speelden in onze home town in Oss.

Gelijk van af meet aan hard van stapel gegaan ende hamer flink er op los gelaten en zo flinke moker slag toe gebracht en mijn jongens die waren
weergaloooosss ... ik ben torts op ze . Goed gedaan jongens en we
wonnen met 32 punten verschil, nou is het zo dat over drie weken
we weer tegen ze spelen , maar dan in Nederweert.
Ach .... voor mij zijn mijn jongens de All Stars ....

Het was ook mooie weer . Lekkel weer buiten en zo een heerlijke
koude pilske na zo een wed. gaat er wel in en we vierden het ook
meteen buiten op de terras van de sport hal De Ruivert in Oss.

Dat is ook het reden geweest dat ik TE LAAT kwam naar
Rotterdam voor de geheele All Star Gala van de vrouwen basketball
Die pilskes smaakte wel moet ik zeggen
en ik had gelijk na de wed. mijn linker hand ..........
The Handy Man vooruit gestuurd om wat foto`s te maken en dat zien jullie
hier onder. Zou zeggen klik er op en ..... laat je fantasie
de vrije loop en geniet van de mooie foto`s.

Aan gezien ik na de tip off kwam van de dames Ere Divisie All Star wed.
kon ik niet al te veel schrijven over de wed. en ook over de geheele dag
dus was ik deze keer liefhebber en genoot van de moois op het veld
maar vrienden van
de ibasketball site waren er ook en ook de vrienden van de web site
van onze bond die dan een mooie relaas hebben weer gegeven en
met alle permissies heb ik ook gebruik van gemaakt en
zou zeggen ga zelf ook kijken op www.basketball.nl of op
www.ibasketball.nl
Gideon ... je hebt een mooie stukje van gemaakt ... petje af
ontdanks team A en team B ... weeee je wel ....


Rest mij te zeggen dat ik me weer ga pijnigen op de loop plank
op de fitness centrum .. moet paar kilooootjes kwijt en me
loop kunsten weer opwarderen voor de guru`s der naties
zo dat zij weer mijn grijze wapperende maannen in de wind weer zien.


Door LuluHoops






Anouk Biesters MVP, mooi eerbetoon aan Laura Kooij
zondag 25 maart 2012


Anouk Biesters is uigroepen tot meest waardevolle speelster (MVP) van de vrouwen eredivisie. De speelster van Lekdetec.nl ontving zaterdag de Sandra van Embricqs Award tijdens het All Star Gala voor vrouwen in Rotterdam. De All Star Game werd met 82-77 gewonnen door Team B. Het Nederlandse vrouwenbasketball nam ook afscheid van Laura Kooij die na dit seizoen stopt.



Het Gala in het Topsportcentrum begon om vijf uur ’s middags met de wedstrijd tussen de U20 All Stars en de All Stars uit de promotiedivisie. In een vermakelijke wedstrijd wonnen de speelsters uit de promotiedivisie na een 30-27 voorsprong bij de rust met 76-50. Sonja Kuijt scoorde 13 punten voor het winnende team, Els Kijlstra had er 12, Cheryl Simpson en Naomi Talens ieder 10. Bij de U20 All Stars was Lanette Kempers met 15 punten topscorer, gevolgd door de 15-jarige Janniek van Veen met 11.



Vervolgens won Karin Kuijt van STOL-Grasshoppers de driepuntercontest. Kuijt en Randell van der Lee eindigden in de finale gelijk, waarna de Katwijkse de shoot-out op haar naam schreef.

Bij de ‘grote’ All Star Game waren de door de fans gekozen speelsters verdeeld over twee teams. Team B won de aantrekkelike wedstrijd met 82-77. Richelle van der Keijl was topscorer met 17 punten, gevolgd door Anouk Biesters (14), Loyce Bettonvil (12), Zera Butter (11) en Fieke ligthart (10). Marianne van der Hoek (16), Jantine Kraak (13) en Sharon Lammerink (10) scoorden voor Team A in de dubbele cijfers.

Vlak voor het einde werd de wedstrijd even stilgelegd om afscheid te kunnen nemen van Laura Kooij. De 28-jarige international stopt na dit seizoen met basketball, omdat ze wil gaan studeren. Bondscoach Meindert van Veen, die haar jarenlang onder zijn hode had, hield een een mooie toespraak om Kooij en haar fraaie loopbaan – ze kwam o.a. 78 keer uit voor Oranje – te eren.

Het Gala werd afgesloten met het uitreiken van de seizoensprijzen. Coach van het jaar werd Bart Sengers van Eurosped, scheidsrechter van het jaar Edward van Ruiven, Rookie of the year Sharon Lammerink (ook Eurosped) en Anouk Biesters dus MVP. Biesters maakte ook deel uit van het All Star, samen met Rachel Roubehie-Fissa (Challenge Sports/Binnenland.Rotterdam), Zera Butter (CTO Amsterdam Vrouwenbasketball), Fieke Ligthart (Lekdetec.nl) en Jantine Kraak (Challenge Sports/Binnenland.Rotterdam).

Hieronder nog de samenstelling van de twee teams die de All Star Game speelden.


Team A

Karin Kuijt (STOL-Grasshoppers)
Corine Manuputty (STOL-Grasshoppers)
Rachel Roubehie-Fissa (Challenge Sport/Binnenland)
Launa Hochstetler (Challenge Sport/Binnenland)
Natalie van den Adel (Challenge Sport/Binnenland)
Lisa van den Adel (Challenge Sport/Binnenland)
Ingrid van der Plas (STOL-Grasshoppers)
Marianne van der Hoek (Eurosped Twente)
Jantine Kraak (Challenge Sport/Binnenland)
Sharon Lammerink (Eurosped Twente)
Coach – Pieter Kodde (ChallengeSport/Binnenland)


Team B

Zera Butter (CTO Amsterdam)
Tessel van Dongen (BV Den Helder)
Kim Hartman (ProBuild Lions)
Molly McDowell (ProBuild Lions)
Laura Kooij (BV Den Helder)
Loyce Bettonvil (CTO Amsterdam)
Anouk Biesters (Lekdetec.nl)
Fieke Ligthart (Lekdetec.nl)
Richelle van der Keijl (CTO Amsterdam)
Marlous Nieuwveen (ProBuild Lions)
Coach – Bart Sengers (Eurosped Twente)

Bron: iBasketball

Geen opmerkingen:

Een reactie posten