zondag 22 december 2013

Katwijk Aan Zee ... 2013 ... De Finale





                                                            De Finale


Na de eerste dag … Vrijdag dus … waar een lange en late reis naar huis waarst plaats vond
was het alles dan heel laat met jullie fans delen op onze site.
Wat brengt de dag er na dan …. Juuust  jaa … De Finale

Ik ben op mijn paas best en de guru`s der natie zijn alle daar om zien en gezien te worden en de twee team`s
zijn warm aan het lopen en kijk recht in de ogen van ………..  spanning en adrenaline  .. stress van de finale waar gezellie sporthal hier in Katwijk Aan Zee … zoetjes aan vol loopt.

Wel is het zo dat de fluister vogeltjes mij voorbij vlogen en zeiden dat het nieuws was in de dames basketball
gelederen der Nederlanden en dat de opzet van het huidige seizoen er niet meer zal zijn
 Hmmmmmmmmm … zijn we daar blij mee .. of niet …..  het zij zo en
dat het anders gaat volgende seizoen.
Het blijft maar fluister vinkjes die tjilpen … en rond vliegen  ..
wat blijft dan over ….. zaal die vol loopt en als u er niet bij bent .. nog niet … geef maar een gil .. en ik reserveer wel een plaatsje naast mij op de bank.



Als de spanning op kook punt stijgt en de teams zijn voorgesteld  .. staan de freeking oranje zebra`s
klaar …. en zou zeggen … gooi die bal maar omhoog ….


Vuur werk was verwacht en die krijgen wij ook voorgeschoteld waar de tipp off voor Barendrecht is en niks mee
doen met die bal waar Karin interceptie maakt en aan de andere kant chumpertje in flikkert is het 2 – 0 voor
Bemmel waar zij hard van stapel gaan en Barendrecht weer niks in kan flikkeren is het Gabrielle die aan de
andere zijde die wel in schiet zien we 4-0 voor Bemmel op 8.52 te gaan
Het is Leonie die 6- 2 van maakt minuut later waar hard verdedigd word aan de kant van Barendrecht en coach Van Rangelrooij zijn longen leeg schreeuwt waar Karin op 5.33 haar 2è fout krijgt .. haalt coach Sengers haar naar de kant
is toch Barendrecht die dicteert en coach Sengers neemt dan time out op 4.18 en wij zien 16 – 10 voor Barendrecht

Als ik kijk naar het bord zie ik 8 fouten die gefloten is en Bemmel heeft in 5 min. geen scores gemaakt waar Jacobine 2 x vrije worpen mis schiet zien we 22 – 10 op 1.35 te gaan eerste kwart.
Is de koek op ,….. neeeuu .. waar Linda Appers interceptie maakt en vandoor gaat word zij Onsportief afgestopt
dus een U- fout waar zij 1x inschiet gaan wij de laatste  minuut  in van deze enerverende eerste kwart waar Karin het genoeg vind en hard naar de ring gaat waar zij foutief afgestopt word mag zij 2 x raak schieten van achter de vrije worp lijn en dat doet zij dan met overtuiging en stop zet op haar teams .. noooooo scooring run is …..  pak weg 5 min en zo gaan wij naar het einde eerste kwart en die is voor Barendrecht met  25 – 12

Waar ik naar coach Van Rangelrooij kijk die voor mijn neus .. ijsbeert heen en weer .. heen en weer ..
is het op 7.01  op de klok  zie ik 27 – 14 voor Barendrecht … dat zegt dan … 2- 2 tot dus ver in de tweede kwart waar Bemmel hard probeert en niet door komt bij de defens waar coach Van Rangelrooij dan de time out neemt op 6.27 zien we ietsje pietsje meer scores 29 – 14 voor Barendrecht.

Wat valt  er te zeggen voor de rest van deze kwart … Bemmel probeert wel om door te komen door de defens van
Barendrecht waar zij al weer een noooo .. scoring run bezig zijn van 5 min. de bal verliezen zijn daar van Bemmel door dat Barendrecht hard en meedogenloos verdedigd en het venijn zit het dan wel in de staart van deze tweede kwart
waar coach Van Rangelrooij zijn 2è time – out pakt op 1.43 te gaan waar zijn meiden voor staan met 39 – 20
is het dan die comfortabele voorsprong die das om doet en Barendrecht de balverliezen lijd  en de hoop voor Bemmel is daar
waar wij de kleed kamers opzoeken met het stand 41 – 24.


Ik zit al weer achter me pc. On court side .. en voel alles en zie alles zo veel mogelijk en dat is niet veel aan de kant van Bemmel
waar de noooooooooooo scoring run van 5 min. weer aan de orde is neemt coach Sengers time out op 5. 51 te
gaan derde kwart zien wij 49 – 24 voor Barendrecht … zegt dus dat Bemmel … niks … nada raak geschoten heeft en Barendrecht er lustig op los in legt met name onder het bord de een na de andere give and goooo`s …..
is het op 4.29 de basket daar voor Bemmel we zien dan 51 – 26 een richting verkeer.

Valt er dan wat te zeggen als deze derde kwart langzaam uit gaat als een uitstervende kaars  nou ik zie coach Van Rangelrooij driftig ijsberend heen en weer gaan en is nog niet gerust in de goede afloop waar
ik zie dat Natalie van den Adel al de gehele eerste helft .. dus  20 min. heeft gespeeld en ik zie dat zij deze kwart ook op het parket heeft gestaan .. gaan wij zo naar het einde van derde kwart en die is voor Barendrecht
met 61 – 34 waar de kwart stand 20 – 10 is ook voor Barendrecht .. wie verlost Bemmel  vraag ik mij af.

Als je dan moker slag toe gebracht hebt en je dicteert op het parket .. gaat deze wedstrijd als een kaarsje uit waar  Bemmel snakt naar de verlossende gonggggg … wijk ook trouwens en coach Joost …. die ijsbeert er
op los … waar hij Natalie van den Adel er uit haalt voor publieks wissel waar zij dus bijna 39 min. wed. vol heeft gespeeld en zo wint dan Barendrecht deze wedstrijd met 85 – 47 en dus zijn zij de winter kampioen en
dus de winnaar van deze edittie van Final Four in Katwijk Aan Zee.





Wie anders dan Natalie van den Adel  ... is de MVP. geworden van deze
Final Four in Katwijk Aan Zee .... Haar cijfers in bijna 39 min. wedstrijd
zegt al genoeg.

Hier onder de cijfers … waar voor ik mijn groot dank
aan het adres van het scout team van Barendrecht …. Dames … mijn dank is groot.





Barendrecht

Nathalie van den Adel – 26p … 10 reb. …. 8 assist … 4 st.
Eline Kasius – 19p … 5 reb.
Leonie Kooij – 15 p .. 5 reb. .. 5 assist
Zera Butter – 6 p …. 4 reb. .. 2 assist
Rianne de Roos – 4p .. 5 reb. … 2 steals

Bemmel

Jill Bettonvill – 16 p … 11 reb. ..
Loyce Bettonvill – 10p … 7 reb. ..
Laura Weesterik – 6p. … 3 reb.
Gabrielle van den Bosch – 5p …



Waar het nieuws ons in haalt op de diggi snelweg  .. weten wij nu .. dat Nathalie onze comp.
gaat verlaten en als prof in Frankrijk aan de slag gaat .. lees meer hier onder aub.

Ik had dan ook het voorrecht om als laatste met haar te praten na de winst in de Final Four
waar zij ook  MVP werd en met de beide bekers in de hand ..... zie de foto hier onder.
Daarom heb ik het korte intermezzzoooo .. maar  hier neer gezet die ik had met haar.
Veel lees plezier er mee.

(Laatste Hot News  ....   Nathalie van den Adel haar laatste prijzen voor Binnenland als MVP en de beker van de Final Four welke zij gisteren won nog met Binnenland, zij maakt de stap naar prof in Frankrijk. Waar ze zal gaan spelen voor Union Féminine Angers Basket 49. Zij komen uit in de hoogste Franse klasse, de Ligue Féminine de Basket, één van de sterkste competities in Europa. Angers staat op dit moment op een gedeelde 8e plaats in de competitie waarin 14 teams spelen. Info CBVBinnenland.nl)


LuluHoops -- van harte gefeliciteert Nathalie .. jullie zijn winter kampioen .. vertel eerst wat er door je heen gaat
Nathalie -- jaaaaa .. dank je wel .... is superrrr leuk. als ik zie wat voor stappen wij gemaakt hebben  van af de supper cup tot nu ... wij staan er gewoon weer en als team .. waar wij deze weekend helemaal klaar voor waren .. dan zij je dat wij als collektief goed aanvallen .. goed verdedigen  en als het effe minder ging ..
gediciplineerd gespeeld .. het is suppeeeeeeeeerr .. heerlijk .. betekent ook niks  .. maar goed om te zien waar wij staan.
LuluHoops -- je bent wel heel erg nuchter onder ... moet ik zeggen .... als ik naar mijn stats kijk  .. bijna
40 min. gespeeld ..26punten ... 10 rebounds ...8 assists ..4 steals ..... eeehhhh  waaaaaaaauwww ...
Nathalie -- eeehh ... leuk ... kijk .. ik doe het ook niet in mijn eentje ... als team deze prestatie neer gezet
waardoor ik niet niet alleen vrij kom  .. maar heb heden avond goede dag gehad.
LuluHoops -- is deze prestatie van jou en je team .. de voorbode die wij te zien zullen krijgen in de nieuwe
Eere Divisie Dames
Nathalie -- jaaaa .. ik hoop het .. dit gewoon vast houden ...waar wij voor het voorbreiden voor de super cup slechte voor bereiding hadden .. elke keer blessures en niet compleet kunnen trainen ... hoop ik in de
komede half jaar comp. meer tegenstand krijgen en meer te zien krijgen
LuluHoops -- de eerder genoemde cijfers .. die ik je gaf .. levert jou dus de MVP prijs op .. ben je daar trots op
Nathalie -- jaaaaaaaaaaaaaaaaa ... zekers ......
LuluHoops -- dank je wel voor je tijd voor onze site Nathalie
Nathalie -- graag gedaan




Van uit deze plaats .... wens ik en  ook mijn rechter hand ... The Handy Man .... MvR .. Nathalie veel plezier en  geluk in Frankrijk.



Door LuluHoops 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten