zondag 18 december 2011

Final Four At The Coast

  Home Sweet Home … The Final



Wat heeft het voor zin om nog wat te gaan doen zouden jullie het zeggen
wat jullie allen hier onder gelezen hebben … is in me privé sfeer nog drie gevallen
van plotseling verlies deze week mij bereikt van me goede vrienden.
ach … het leven gaat door nie waar en hier in de gezellie sporthal Cleijn Duin
zijn 20 van de jonge meiden aan het inlopen en ik ben een bounce paas afstand er van en ik bleef mee en probeer met me amateur hobby ding jullie mee te laten beleven van de sfeer
van deze finale. Als ik zo naar de tribunes kijk …. U kunt er bij hoor
Kom maar zou ik zeggen ikke trek me buik wel in zo dat er nog een er bij past op de stoel
waar de klok weg tikt voor de tipp off …voel ik de wind vlaag achter me van de twee
freeking zebra`sss ….. eeeh women and men in oranje … me oude vriend edward en
onze hoop straks in Londen waar zij onze trots gaat worden met de arbitrage
saskia dus om de spieren warm te maken …..

kom maar op met die koude bieeerrrkeee …en met die tipp off





Wanner die tipp off  dan werkelijk waarheid is en saskia de bal omhoog gooit is die tipp off  voor Bemmel en na omzwerving krijgt fieke onder het bord de bal aangepast en is 2-0
en we zijn onderweg waar gezocht word door de beide coachen`s naar de opening en het wed. heen en weer gaat pas op 7.22 maakt ..tinuss ... jantine  2-2 gelijk en dat is het dan maar weer en vrolijk gaan we verder wie moe word en fouten gaan maken in deze kwart als ik omhoog kijk zegt
het scorebord dat er 5.20 te gaan is en nog steeds 2-2 .. lijkt voetbal wel … toch



Niets is minder waar en rachel zegt ik ben warm en swisssss de eerste drie punter en ze gaat door met harde werken en die open schoten te vinden op 2.10 schiet  zij de tweede drie punter er in gaan we gelijke stand krijgen of zegt gabriella wat jij kunt kan ik ook op 1.44
de eerst drie punter van haar en van Bemmel in en als we naar het gonggg gaan op
0.06 sec. schiet zij de tweede in is dus het eind stand van de eerste kwart en zien 12 -15 voor Bemmel.



Hoezo verloren en we zijn pas met tweede bedrijf bezig is bemmel hard door aan het werken met pick and roll op de kop en zo naar de basket gaat met schoren waar hard werken is en de punten schaars zijn zien we op 7.20 dat het niet veel van elkaar scheelt dat 20 – 16
voor Bemmel is en ik voor het gemak paar min. Oversla ….. is het wel hard werken van de
onze meiden van coach kodde war rachel na een geweldige drive 24 -25 voor Bemmel
is dus de maat vol voor coach van der wielen en neemt hij de eerste time out van het wed.
wie dan gaat door met een vers gezette kruiden thee in den jonge lijf als hard gewerkt word en fouten de boven toon hebben zie ik dat het gelijk is op 28 -28 waar dus jantine die gelijk maker in legt met een drive en de bonus helaas niet verzilvert wat zie ik dan als ik me hoofd weer om hoog stuw … 2.22 te gaan in deze kwart is dus de tweede time out voor coach van der wielen.

Het heeft misschien bijna 10 min. Geduurd om naar de gongggg te komen voor de wel verdiende rust … wat is dan aan de hand …. Waar de freeking zebra … eehh de tricolore der natie te veel fouten floten vraag ik me af wie houd dit vol straks in de monny time
maar de beslissing is voor … wie anders .. voor launa met een steal en dan door driven
naar de basket met de aftellende klok op 0.04 sec legt zij de rust stand in het netje
zien we 35 -36 nog voor Bemmel.

Als we dan terug zijn en de bierkkeee was koude met pinda`s …
is tanya die het bal opent met een drive na ongeveer 1 min. Gespeeld hebben in deze kwart
die dan gevolgd word door rachel aan de andere zijde van het veld waar onze hoop is gevestigd op mooie basketball en dat word voorgeschoteld hier.
weinig fouten en lekkel geen verdediging en gaat de bal van de ene basket naar de andere
met veel mooie drives en hard werken zien we net na de helft van dit derde dansje op
4.40 te gaan zijn we weer gelijk op 46 -46 wie gaat dan deze dans doorbreken

waar zijn we dan ....op 4.41 zegt natalie ik ben nog niet moe en na een drive naar de basket waar ze foutief
gestopt wordt mag zij 2x vrije worpen nemen waar ze alle bei verzilvert en we dit moment in het wed. inlijsten omdat dan Barendrecht de eerste keer is dat zij voor staan in deze finale.
Wie anders dan de zusjes bij Barendrecht die deze strijd voor gaan en toch aan de andere kant
rachel weer eens een drie punter in schiet en als het spel heen en weer gaat is Anouk die dan op 0.02 sec. nog twee maal vrije worpen mag nemen en daar mee zien we dus 55 – 57 voor Bemmel. Is misschien hard werken voor de jonge meiden van coach van der wielen en is zoeken naar die schot van buiten die maar niet makkelijk valt op 7.21 op het bord is de time out voor coach van der wielen is ook tevens de eerste time out in deze tweede helft zien we 59 – 58 Bemmel . Niet zeggen zegt rachel en knalt weer een drie punter er in op 6.20 en is eigenlijk het genade schot voor Bemmel en zien 65 – 62 voor Barendrecht

Waar ook launa met een fake en een drive een schot lost is het 67 – 62
is het zoeken voor de jonge meiden van coach van der wielen waar op 3.44
rachel haar 5è drie punter in schiet van 6 pogingen is de laatste time out voor coach van der wielen en zien 70 – 64 voor Barendrecht.
moet dan alles voorgeschoteld worden … nou nee .. de jonge meiden zijn moe …..
niks lukt meer en als een van de zusjes … natalie dan drive dwars door de bucket in legt
zien we het eind stand in deze finale 78 – 75 voor Barendrecht.
Ik realiseer me dat ik van een bounce paas afstand sta van coach kodde en is een moment om in te lijsten want .. dit is de eerste tittel … prijs dat hij pakt met de senioren
eeehhhhhh … ach dames eredivisie toch …..


Pieter ….. van harte gefeliciteerd ……

Bemmel
Gabrielle – 16 p … 4/9 .. 3 pt
Tanya -- 23 p …. 9/10 ft .. 6 assist
Anouk -- 10 p …. 10 reb. …. 3 / 4 ft
Fieke -- 10p …. 12 reb … 4 / 8 ft
Loes -- 10p …. 5 reb

Team --- 16/42 – 2pt
               7/27 ---3pt
               22/30 – v.worpen

Barendrecht
Rachel --- 23p … 5/6 .. 3p … 7 reb
Launa ---- 6p … 6 ass
Lisa ---- 14p .. .3 reb … 3 ass .. 5 /6 ft
Jantine ---- 16p … 12 reb
Eline --- 7p … 6 reb … 3 ass
Natalie -- 6p … 3 reb
Pircilla --- 6p .. 4 reb

Team ---- 24/49 – 2pt
                 6/14 --- 3pt
                12/19 – v.worpen

Mijn dank is groot voor de twee dames van de scout team van Barendrecht
die deze cijfers mogelijk hebben gemaakt op vrijdag avond en zekers op zaterdag avond
Volgende keer zijn de pilskesss ... van mij




Door LuluHoops

Geen opmerkingen:

Een reactie posten